برنامه یاد بعضی نفرات
 
این کنسرت در قالب یک آلبوم منتشر می‌شود
اردشیر کامکار با گروهش کنسرت می‌دهد
موسیقی ما - «گروه اردشیر کامکار» در ادامهٔ تور کنسرت‌های خود که از سال گذشته آغاز شد، این‌بار در هفته دوم شهریور ماه در شهرهای کردنشین مهاباد، سقز و بوکان روی صحنه رود، حالا «اردشیر کامکار» در خصوص این برنامه به سایت موسیقی ما می‌گوید که قرار است این کنسرت به مدت دو شب در تهران نیز اجرا شود.

این آهنگساز همچنین دربارهٔ این کنسرت می‌گوید: «قرار بود تور کنسرت‌های شهرستان این برنامه زود‌تر انجام شود که این اتفاق رخ نداد و بالاخره ما توانستیم این برنامه‌ها را امروز به اجرا درآوریم. بسیاری از این قطعات از ساخته‌های خودم هست که تاکنون تنها یک‌بار در تهران اجرا شده است و بنابراین مخاطبان شهرستانی، برای اولین بار آن را خواهند شنید. البته این قطعات برای سی‌دی نیز ضبط شده‌اند که هنوز به انتشار درنیامده است، این اثر «زهی عشق» نام دارد.»

این آهنگساز همچنین توضیح می‌دهد که برنامه‌هایی برای اجرای کنسرت از آلبوم «یقین گمشده» دارد؛ آلبومی دونوازی که اردشیر کامکار خود در آن کمانچه نواخته بود و «زکریا یوسفی» سازهای کوبه‌ای آن را نواخته بود. این اثر اواخر سال گذشته به انتشار درآمد. کامکار در این اثر سعی کرده بود تا تنها تکنیک و مهارت‌های خود در نوازندگی را ارائه نکرده و از آن جهت خلق ملودی‌هایی بهره بگیرد که برای مخاطب گوش‌آشنا بوده و حسی نوستالژیک داشته باشد: ‌» با وجود آنکه، یقین گمشده اثری بی‌کلام بود؛ اما با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و امیدواریم که به زودی کنسرت‌های این اثر را اجرا کنیم. البته برای این کار نیاز به تمرینات مداومی است تا بتوانیم در بهترین شکل آن را اجرا کنیم.»

خوانندگی این کنسرت را «وحید تاج» و «حشمت‌اله رجب‌زاده» برعهده دارند. «اردشیر کامکار» می‌گوید که صدای این دو خواننده را دوست دارد و حالا از انتخاب آنان راضی است؛ چون توانسته‌اند به خوبی از عهدهٔ اجرای قطعات برآیند. این برنامه شامل دو بخش سنتی و نواحی است؛ قسمت سنتی آن توسط وحید تاج اجرا خواهد شد که شامل تصنیف «زهی عشق» با شعری از مولانا و از ساخته‌های هوشنگ کامکار، ضربی «دیار متروک» به همراه آواز با شعری از هوشنگ ابتهاج - سایه - تصنیف «باز آمدم» از سروده‌های مولانا و آهنگسازی اردشیر کامکار و تصنیف «دل دیوانه» با شعری از جبار امیری و از ساخته‌های اردشیر کامکار خواهد بود و بخش مقامی و نواحی آن با صدای حشمت‌اله رجب‌زاده و تنظیم اردشیر کامکار شامل «مقام عزیز بیگی» (لری)، «سیت بیارم» (لری)، «آسمون ابری» (بختیاری)، «دایه گیان» (لری)، «امشو بارون دباره» (کردی) خواهد بود. کنسرت‌های گروه موسیقی «کامکار‌ها» معمولا در دو بخش اجرا می‌شود، در دو بخش فارسی و کردی؛ این برنامه اما تنها کردی نیست و قطعاتی لری، بختیاری و همچنین کردی است.

 «اردشیر کامکار» همچنین توضیح می‌دهد که گروه تلاش دارد به زودی این کنسرت را بار دیگر در تهران اجرا کند. او همچنین دربارهٔ فعالیت‌های آتی گروه موسیقی کامکار‌ها هم می‌گوید: «ما مشغول تمرین هستیم و قطعات جدیدی آماده شده است و به احتمال فراوان کامکار‌ها پاییز سال جاری در تهران به اجرای یک کنسرت خواهند پرداخت.»

 «گروه‌ اردشیر کامکار» به تهیه‌کنندگی نیما قهرمانی در تاریخ هشتم شهریور ماه طی یک سانس در تالار وحدت شهر مهاباد روی صحنه می‌رود و پس از آن سالن آموزشکده فنی شهر سقز (نهم شهریور ماه) و سالن سیمرغ شهر بوکان (دهم شهریور) در دو سانس میزبان آن‌ها و علاقه‌مندان این گروه خواهد بود. در این کنسرت اردشیر کامکار (سرپرست، آهنگساز، تنظیم‌کننده و نوازنده کمانچه)، سیاوش کامکار (سنتور)، نیریز کامکار (تار)، کامبیز گنجه‌ای (تمبک)، نگار خارکن (کمانچه)، سیروان منهوبی (عود)، ترگل خلیقی (رباب)، کامران احمدی (دف) و قاسم رحیم‌زاده (تار) همکاری خواهند کرد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 7 شهریور 1394 - 09:01

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اردشیر کامکار با گروهش کنسرت می‌دهد | موسیقی ما