برنامه یاد بعضی نفرات
 
برنامه‌ی شب‌های موسیقی نواحی اعلام شد
۵ گروه از شرق و جنوب شرق ایران در برج آزادی روی صحنه می‌روند
موسیقی ما - برنامه‌ی نخستین دور از "شب‌های موسیقی نواحی ایران" با محوریت موسیقی شرق و جنوب شرق ایران در برج آزادی  اعلام شد.  این برنامه به مدت سه شب همزمان با رونمایی  مجموعه‌ی آلبوم‌های "فستیوال آینه‌دار" برگزار می‌شود و قرار است میزبان گروه‌های جوان موسیقی مناطقی از شرق و جنوب شرقی کشور باشد.
 
دبیر اجرایی فستیوال آینه‌دار با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف برگزاری «شب‌های موسیقی نواحی ایران» معرفی هنرمندان و گروه‌های جوانی است که به دنبال حفظ و اشاعه موسیقی منطقه‌ی خود هستند، گفت: «برنامه‌ی شب‌‌های موسیقی نواحی ایران در تداوم و تکمیل برنامه‌‌‌های بلند مدت فستیوال "آینه‌دار" طراحی و برنامه‌ریزی شده است و هدف آن تشویق هنرمندان جوان موسیقی مناطق مختلف ایران است تا با انگیزه و ایمان بیشتری راه پیشینیان و آینه‌داران موسیقی منطقه‌ی خودشان را دنبال کنند باشد که در آینده بتوانند ضمن حفظ موسیقی نیاکانشان، آینه‌داران آینده‌ی موسیقی قومی و منطقه‌یی خود باشند.»
 
مغازه‌ای همچنین در خصوص جزئیات «شب‌های موسیقی نواحی» با اشاره به اینکه پنج گروه موسیقی از تربت جام، زابل، سراوان و ایرانشهر در این شب‌ها در چهار سانس موسیقی‌های زیبا و متنوعی را اجرا خواهند کرد گفت:«در شب تربت جام میزبان دو گروه موسیقی از منطقه‌ی تربت جام هستیم که در دو بخش شاهد اجراهای این دو گروه خواهیم بود. بخش نخست به دوتارنوازی محسن عسگریان فرزند استاد ذوالفقار عسگریان اختصاص دارد که عبدالله امینی خواننده‌ی توانای تربت جام دوتار عسگریان را همراهی خواهد کرد. در بخش دوم شب تربت جام هم در یک اجرای گروهی، تعدادی از مقام‌ها و ‍پادایرگی‌های این منطقه توسط گروه فردای جام که از گروه‌های جوان تربت جام هستند به سرپرستی حسین مردانشاهی اجرا خواهد شد.»
 
مغازه‌ای همچنین در ارتباط با اجراهای شب زابل گفت: «این برنامه نیز مانند شب تربت‌جام دو بخش دارد. گروه برادران قادر آتشگر که از منطقه زابل در این شب‌ها شرکت دارند ابتدا در بخش نخست قطعاتی را با سرنا و دهل را اجرا خواهند کرد و همین گروه با پیوستن دو نوازنده‌ی دیگر در بخش دوم قرار است ترانه‌های شادمانی زابلی را اجرا کنند.»
 
دبیر هنری برنامه‌ی «شب‌های موسیقی نواحی ایران» با اعلام اینکه شب‌های سراوان و ایرانشهر جمعه شب سیزدهم شهریور برگزار می‌شود گفت: «ابتدا در سانس اول گروه گلپورگان برنامه خود را در دو بخش متفاوت و مجزا اجرا خواهند کرد. نخست ذکرهای عارفانه دراویش چشتی و سپس سوت‌های بلوچی یا شادمانه‌های منطقه سراوان دو بخش اجراهای هنرمندان سراوان را تشکیل می‌دهد.»

و در نهایت سانس دوم از آخرین شب موسیقی نواحی ایران، شب ایرانشهر نام دارد و با اجرای گروه موسیقی خداداد شکل‌زهی به انجام خواهد رسید. به گفته‌ی دبیر هنری این شب‌ها، گروه ایرانشهر نیز در دو بخش ابتدا ذکرهای گواتی و دمّالی و سپس شادمانه‌های ایرانشهر و اطراف را اجرا خواهند کرد. نخستین دور «شب‌های موسیقی نواحی ایران» در روزهای ۱۲ و 13 شهریور در چهار سانس در برج آزادی با شب تربت جام آغاز می‌شود و قرار است پیش‌فروش بلیت‌های این شب‌ها از سوی سایت پیشنهاد انجام شود. فستیوال آیینه‌‌دار با حضور محمدرضا درویشی به عنوان دبیرعلمی و علی مغازه‌ای به عنوان دبیر اجرایی از سال 92 با همت بخش خصوصی کار خود را با هدف ارائه موسیقی نواحی ایران و ثبت و حفظ این میراث معنوی آغاز به کار کرد. این فستیوال در نخستین نوبت در مهرماه سال 92 با حضور 30 هنرمند موسیقی از شرق و جنوب شرق کشور و مناطق تربت جام، باخرز و سیستان بلوچستان در خانه هنرمندان ایران برگزار شد. دومین دوره این فستیوال نیز اردیبهشت سال 94 با تمرکز بر موسیقی جنوب ایران با حضور  120 هنرمند از  هرمزگان، بوشهر و خوزستان در تالار رودکی  و وحدت برگزار شد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 شهریور 1394 - 11:11

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ۵ گروه از شرق و جنوب شرق ایران در برج آزادی روی صحنه می‌روند | موسیقی ما