برنامه یاد بعضی نفرات
 
در مراسم رونمایی آلبوم «احساس فروردین» عنوان شد
رضا دخت: از همان ابتدای تولید به همکارانم گفتم که به فکر فروش این آلبوم و جواب گرفتن نیستم
موسیقی ما – مراسم رونمایی از آلبوم «احساس فروردین» با صدا «رضا دخت» برگزار شد. در این مراسم علاوه بر خواننده سایر عوامل تولید آلبوم هم حضور داشتند و پاسخگوی سوالات خبرنگاران و مهمانان حاضر در جلسه بودند. احساس فروردین اولین اثر رضا دخت است که از سوی شرکت «هنرنمای پارسیان» در بازار توزیع شده و در دسترس مخاطبان قرار دارد. «بابک مافی»، «ترانه مکرم»، «علی ایلیا»، «شاهین خسروآبادی» و «سینا شعبانخانی» از جمله چهره‌های حاضر در تیم تولید این مجموعه یازده قطعه‌ای هستند. گزارش سایت «موسیقی ما» از مراسم رونمایی این اثر را در ادامه می‌خوانید:

رضا دخت صحبت‌های خود را اینگونه آغاز کرد:«قبل از هر چیز از استاد عزیزم آقای «آرین خلج» تقدیر و تشکر کنم زیرا وظیفه من است. از خانواده عزیزم هم که با صبر و بردباری در این مسیر کمک کردند قدردانی کنم. آقای «رضا پوررضوی» هم با راهنمایی‌هایی که داشتند به من کمک کردند بتوانیم این اثر را تولید کنیم. این آلبوم اول بوده و کم و کاستی داشتیم و قول می‌دهم با استفاده از انتقادات سازنده شما، مشکلات را در آلبوم بعدی جبران کنیم. دوست عزیزم «شاهین خسروآبادی» که آهنگسازی و تنظیم آلبوم را انجام داد تا پایان ایستاد و خیلی زحمت کشید.»

رضا پوررضوی که علاوه بر میکس و مسترینگ، وظیفه مدیریت هنری آلبوم را بر عهده داشت گفت:«زمانی که رضا دخت آلبومش را روی میز کار من گذاشت، باورم نمی‌شد که این آلبوم در زمان یک ساله منتشر شود. حتی لحظه‌ای که در رسانه‌های مجازی تبلیغ این آلبوم را کردم، آهنگساز‌ان و کسانی که کارهای آنها پشت درهای بسته مانده تعجب کردند که چگونه می‌شود این آلبوم در مدت یک سال منتشر شود. از رضا دخت بابت این پشت کار تشکر می‌کنم و مساله مهم کار او این بود که حسن نیت داشت و تک تک عوامل آلبوم واقعا از دست او راضی بودند.»

میثم دهقان، مدیر شرکت نیمرخ، هم گفت:«وظیفه ما در این آلبوم، چاپ و تکثیر بود. همانطور که آقای پوررضوی فرمودند سرعت تولید آلبوم خیلی زیاد بود. از زمانی که با آقای افشین مقدم صحبت کردیم و با آقای رضا دخت جلسه داشتیم، در مدت کوتاهی توانستیم آلبوم را به تولید و پخش برسانیم. این آلبوم در دو نسخه ولت و دی جی پک و در تیراژ هفتاد هزار نسخه تولید شده است. هدف ما این بوده که کار به صورت مویرگی پخش شود. با توجه به تعداد جایگاه‌های فروش باید این تعداد تیراژ را داشته باشیم. پایه منطقی برای تکثیر و پخش عدد صد هزار هست ولی ما هفتاد هزار نسخه تکثیر کردیم.»

«افشین مقدم»، مدیر تولید و اجرایی آلبوم، هم گفت:«من شاهد و ناظر بودم که برای این آلبوم به مدیریت هنری آقای رضا پوررضوی چقدر تلاش شد و بعضا شبانه روز زحمت کشیدند. از آقای «شکرگذار» که موسسه فرهنگی و هنری «سپهر مهر و ماه» هستند تشکر می‌کنم. یک خاطره هم اگر بخواهم تعریف کنم می‌توانم به ضبط کلیپ احساس فروردین اشاره داشته باشم که یک روز در بهمن ماه ساعت 4 صبح به سمت شمال حرکت کردیم. یک روزه کار ضبط شد ولی رضا دخت و کارگردان کار سرما خوردند!»

رضا دخت درباره قطعه احساس فروردین و انتخاب این اثر به عنوان اسم آلبوم اظهار داشت:«من متولد فروردین هستم و شاعر این کار آقای داریوش شهریاری هم متولد فروردین هستند. قطعه احساس فروردین به احساسات خودم نزدیک بود و به همین دلیل برای اسم آلبوم انتخاب شد.»

او در ادامه افزود:«این اولین آلبوم من است ولی برای آن یک سال زحمت کشیده شده است. از همان ابتدای تولید به همکارانم گفتم که به فکر فروش این آلبوم و جواب گرفتن نیستم. مهم این است که بازخورد مخاطبان چگونه خواهد بود و طبیعتا اگر ما بتوانیم نیازهای مخاطبان را برآورده کنیم در آلبوم‌های بعدی می‌توانیم بازخوردهای مثبت داشته باشیم. برای تولید این آلبوم در تمامی بخش‌ها زحمت کشیدیم و به دنبال جواب گرفتن نیستیم ولی نظر مخاطبان برایم اهمیت دارد تا بتوانیم مشکلات کار را در ادامه راه برطرف کنیم.»

این خواننده در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد:«من از همان ابتدا با دید حرفه‌ای وارد این عرصه شدم و برای شنیدن انتقادات سازنده آماده هستم. روزانه شاید 50 خواننده تک قطعه منتشر می‌کنند و اگر دید حرفه‌ای وجود نداشته باشد امکان تداوم کار وجود ندارد. درباره بحث‌ کنسرت‌ها هم باید بگویم که با اعضای ارکستر مشغول تمرین هستیم و حدود دو ماه است که وارد مقوله تمرین کنسرت شده‌ایم. همچنین در اینجا لازم می‌دانم که از دوست خوبم آقای «مهدی مدرس» تشکر کنم. در این دوره زمانه خواننده پشت خواننده نمی‌ایستد ولی ایشان پشت من ایستاد و کمک‌های زیادی از ایشان گرفتم.»

رضا پوررضوی در پاسخ به این سوال که ملودی‌های آلبوم شباهت زیادی با همدیگر داشتند اعلام کرد:«فکر می‌کنم این طبیعی است و در آلبوم اول هر خواننده چنین اتفاقی رخ می‌دهد و اگر چند مرتبه آلبوم را گوش کنید متوجه تفاوت‌های ملودی‌ها می‌شوید. ما که کار موسیقی انجام می‌دهیم هم گاهی اوقات تشخیص نمی‌دهیم که یک آهنگ چه زمانی به پایان می‌رسد و عوض می‌شود. زمانی که آلبوم «نگاه من» محسن یگانه را کار می‌کردیم گاهی اوقات فکر می‌کردم که کارها عوض نمی‌شوند. اما پس از اینکه چند بار آلبوم را گوش دهید این احساس شباهت از بین می‌رود.»

او همچنین گفت:«این اولین آلبوم رضا دخت بوده و مطمئنا با این پشت کارش قطعا در آلبوم بعدی کار بهتری را ارائه خواهد کرد.»

در ادامه می‌توانید عکس‌های «هلیا سعیدی» از این مراسم را ببینید:
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 شهریور 1394 - 05:26

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رضا دخت: از همان ابتدای تولید به همکارانم گفتم که به فکر فروش این آلبوم و جواب گرفتن نیستم | موسیقی ما