برنامه یاد بعضی نفرات
 
نشست رونمایی آلبوم جدید کریستف رضاعی برگزار شد
آلبوم «در دنیای تو ساعت چند است» با حضور لیلا حاتمی و علی مصفا رونمایی شد
موسیقی ما - جمعه، سرانجام آلبوم «در دنیای تو ساعت چند است» ساختهٔ تحسین آمیز «کریستف رضاعی» که شامل موسیقی‌ای برای فیلمی با همین نام است، به گوش مخاطبان رسید. البته موسیقی فیلم این اثر، هفتهٔ آینده منتشر می‌شود و قرار است به زودی آلبوم این اثر با چند تغییر نسبت به نسخه‌ای که روی فیلم قرار داشت، منتشر شود. به همین خاطر است که روز جمعه مراسم کوچکی همراه با نمایش پشت صحنهٔ عکس‌های این فیلم، برگزار شد که خود «رضاعی» آن را به نوعی پیش‌معرفی اثر می‌داد.

موسیقی این فیلم، از معدود موسیقی‌ آثار سینمایی بود که در این سال‌ها با استقبال شدید مخاطبان روبه‌رو شد، اتفاقی که «کریستف رضاعی» در گفت‌وگو با موسیقی ما دلیل آن را چنین می‌داند: «به گمانم بخش مهمی از این اتفاق به خاطر تعادل ظریفی است که میان تصویر، دیالوگ، موسیقی و بازی‌ها شکل گرفته است. تمام اجزای این فیلم به یک نقطهٔ درست رسیده و همین باعث می‌شود تا همه‌چیز در آن به صورت برجسته‌ای دیده شود. شما وقتی فیلم را نگاه می‌کنید، از تصویر لذت می‌برید، از دیالوگ‌ها، نحوهٔ فیلم‌برداری و هر چیزی که در این میان وجود دارد. به نظرم تمام اجزای فیلم با یکدیگر تعادل عجیبی پیدا کرده‌اند و در این میان موسیقی هم به خوبی شنیده می‌شود و مخاطب، آن را دوست دارد. من این اتفاق را به خاطر مهارت آقای یزدانیان -کارگردان فیلم- می‌دانم. به خصوص اینکه این فیلم برگرفته از خاطرات خودشان است و‌شناختی که از فرهنگ شهر رشت دارد. با وجود آنکه این اولین فیلم بلندی است که ایشان کارگردانی کرده، تجربهٔ بسیار موفقی برایش به شمار می‌آید.»

رضاعی پیش از این آهنگسازی فیلم‌هایی از جمله چهل سالگی، پرونده هاوانا، کنعان، سعادت آباد، نارنجی پوش، چه خوبه که برگشتی، ماهی و گربه و چندین فیلم دیگر را بر عهده داشته است و حالا جدید‌ترین اثرش با نام «در دنیای تو ساعت چند است؟» ۲۹ قطعه دارد. قطعهٔ ۲۹ این آلبوم ریمیکس قطعهٔ «گلی جان» است که با صدای «ماکان اشکواری» خوانده شده است. قطعهٔ هشتم آلبوم با نام «سوته‌دلان» با ورژن متفاوتی ضبط و منتشر شده است. قطعهٔ سیزدهم «بابوشکا» نام دارد که نسبت به موسیقی فیلم تغییر کرده است - قطعه بیست و یکم با نام «کیه؟» و قعهٔ بیست و ششم نیز که در فیلم وجود نداشته است، در این آلبوم منتشر می‌شود. در این آلبوم که نشر «می‌م» آن را منتشر کرده است؛ روزبه رخشا (خواننده)، ماکان اشگواری (خواننده)، مهرداد پاکباز (گیتار کلاسیک)، بابک امیرمبشر (گیتار آکوستیک و گیتار جَز)، احسان صدیق (گیتار الکتریک)، بردیا کیارس (ویولن و ویولا)، هومن نامداری (کلارینت) و مجید اسماعیلی (ویولنسل) حضور دارند.

«صبا سیاهپوش» که حالا نمایشگاه عکس‌هایش از پشت صحنهٔ فیلم در کافهٔ «وی» برگزار شده است، دانش‌آموختهٔ رشتهٔ عکاسی است وعکاسی فیلم‌هایی چون «صدای پای من»، «محبوب»، «در دنیای تو ساعت چند است» و فیلم تازه اکران شدهٔ «دوران عاشقی» را در کارنامه‌اش دارد. او پیش از این برای دریافت جایزهٔ بهترین عکس فیلم از جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم شهر و همچنین تندیس ویژهٔ جشنواره کودک کاندیدا شده است. او توضیح می‌دهد که بعد از فارغ‌التحصیلی‌اش در دانشگاه به عنوان عکاس سینما، کارش را آغاز کرده است: «تا امروز هیچکس مثل لیلا حاتمی و علی مصفا را در صحنهٔ فیلمبرداری ندیده بودم. آن‌های برای اینکه عکس‌های فیلم طبیعی باشد دوباره هر پلان را با‌‌ همان حس تکرار می‌کردند و همین باعث شده تا تصاویری که امروز می‌بینید انقدر با حس و طبیعی باشد. اتفاقاتی که در فیلم «در دنیای تو ساعت چند است» رخ داد آنقدر حرفه‌ای بود که من را در این یکساله بسیار سخت‌گیر کرد.»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 14 شهریور 1394 - 09:09

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «در دنیای تو ساعت چند است» با حضور لیلا حاتمی و علی مصفا رونمایی شد | موسیقی ما