برنامه یاد بعضی نفرات
 
از سوی مرکز موسیقی بتهوون
فیلم مستند «شش قرن و شش سال» منتشر می‌شود
موسيقي ما - فیلم مستند «شش قرن و شش سال» به کارگردانی و تهیه کنندگی «مجتبی میرتهماسب» در مهرماه از سوی مرکزموسیقی بتهوون منتشر می‌شود.

این فیلم مستند، نگاهی به بازسازی موسیقی رایج در شش قرن گذشته دارد و ساخت آن شش سال زمان برده در تاریخ دهم مهرماه در موزه سینما رونمایی خواهد شد که جزییات آن متعاقبا اعلام مي‌شود. این مستند که سال گذشته در گروه هنر و تجربه به اکران درآمد و با استقبال فراوان تماشاگران همراه بود تاکنون سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم فجر، جایزه بهترین صدا در جشن مستقل مستند شانزدهمین جشن خانه سینما، تندیس بهترین پژوهش از هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، جایزه عمر خیام نخستین جشنواره بین المللی فیلم‌های علمی اهواز، جایزه نتپک (شبکه ارتقای سینمای آسیا)، بهترین فیلم مستند جشنواره بین‌اللملی باستان‌شناسی TAK آمریکا و... دریافت کرده است.

در خلاصه موضوع این مستند آمده است: «گروهی موسیقی‌دان تلاشی را آغاز می‌کنند تا تصنیف‌های منسوب به «عبدالقادر مراغی»، برجسته‌ترین موسیقی‌دان، نظریه‌پرداز، نویسنده و شاعرِ ششصد سال پیش را به استناد کتاب‌ها و رسالات کُهن و از لابه‌لای تاریخ و فرهنگ ایران بازیابی و بازخوانی کنند. این گروه پس از شش سال کنکاش و تلاش و تمرین موفق می‌شود آثاری که قرن‌ها پیش از ایران به ترکیه نقل مکان کرده بودند را برای اولین بار ضبط و منتشر کند. در این فیلم پا به پای این موسیقیدان‌ها شاهد کشف دوباره‌ی ملودی‌ها، ریتم‌ها و فرم‌های فراموش ‌شده‌ی موسیقی ایران خواهیم بود. آثاری ناشنیده که ریشه‌های موسیقی ایرانی را تا شش قرن به عقب می‌برد و عمیق‌تر می‌کند.»

در اين پروژه محمدرضا درویشی، همایون شجریان، نگار بوبان، ساناز نخجوانی، علی صمدپور، سیروس جمالی، آرش شهریاری، سیامک جهانگیری، بهزاد میرزایی، سامر حبیبی، احسان ذبیحی‌فر و محمدرضا شجریان و غيره حضور دارند. مستند «شش قرن و شش سال» به کارگردانی و تهیه کنندگی مجتبی میرتهماسب که نخستین فیلم از مجموعه اکران شده‌ی هنر و تجربه است در دهم مهرماه از سوی مرکزموسیقی بتهوون  منتشر و توزیع می‌گردد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 شهریور 1394 - 16:09

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فیلم مستند «شش قرن و شش سال» منتشر می‌شود | موسیقی ما