برنامه یاد بعضی نفرات
 
مراسم اختتامیه نهمین جشنواره موسیقی جوان با معرفی برگزیدگان در تالار وحدت برگزار شد
جشنواره موسیقی جوان به نُت پایانی رسید
موسیقی ما - مراسم اختتامیه نهمین جشنواره موسیقی جوان عصر روز گذشته با معرفی برگزیدگان در تالار وحدت برگزار شد.

نخستین سخنران این مراسم هومن اسعدی دبیر نهمین جشنواره موسیقی جوان بود. دبیری که از همین الان دبیر جشنوارهٔ بعدی هم شده است. او می‌گوید در نهمین دوره جشنوارهٔ موسیقی جوان ۶۰ تن از استادان شناخته شدهٔ موسیقی با آن‌ها همکاری داشتند. اواخر زمستان سال گذشته فراخوان را منتشر کرده و ۱۱۸۸ اثر به جشنواره رسید. از این میان ۷۷۱ اثر مربوط به موسیقی ایرانی، ۳۰۷ اثر در بخش موسیقی کلاسیک و ۱۱۰ اثر مربوط به موسیقی نواحی بود، در پایان نیز ۳۳۹ شرکت‌کننده به بخش پایانی راه یافتند. راه‌یافتگان به مرحله نهایی طی ۱۱ روز در تالار رودکی به رقابت پرداختند و در ‌‌نهایت ۱۴۴ برگزیده انتخاب شدند. «امیرحسین شیوانی» - نوازندهٔ گیتار- نخستین هنرمندی بود که در مراسم اختتامیه به اجرای تک‌نوازی پرداخت و قطعاتی را برای حاضران اجرا کرد.

وی می‌گوید: «در سه دورهٔ اخیر که مسئولیت دبیری این جشنواره بر عهده من بوده، من و همکارانم در ستاد جشنواره ‌‌‌نهایت تلاش خودمان را برای ارتقای وضعیت هر دوره انجام داده‌ایم. هفتمین دوره این جشنواره در سال ۹۲ با تمرکز بر بخش موسیقی دستگاهی ایرانی برگزار شد، سال بعد در هشتمین دوره؛ بخش موسیقی کلاسیک به جشنواره اضافه شد و بسیار خوشحالم که در نهمین دوره بخش موسیقی نواحی ایران هم به این جشنواره اضافه شده است. در این دوره همچنین در بخش موسیقی ایرانی ساز تنبک و در بخش موسیقی کلاسیک هم سازهای بادی برنجی به مجموعه سازهای پیشین اضافه شد.»

او همچنین به این مساله اشاره دارد که یک نکته بسیار مهم در این دوره همکاری جمع بزرگی متشکل از حدود ۶۰ نفر از استادان برجسته موسیقی مملکت بوده که از آغاز در قالب ۱۵ شورای تخصصی در تمام مراحل از تدوین فراخوان و مشخص کردن رپرتوار گرفته تا انتخاب آثار و همچنین داوری مرحله نهایی حضور داشته‌اند: «مرحله نهایی جشنواره در طی ۱۱ روز کاری بسیار سنگین و فشرده از ۹ تا ۱۹ شهریور برگزار شد و در ‌‌‌نهایت امشب شاهد معرفی ۱۴۴ هنرمند جوان شامل ۷۲ هنرمند در بخش موسیقی دستگاهی، ۳۶ هنرمند در بخش موسیقی نواحی و ۳۶ هنرمند در بخش موسیقی کلاسیک به عنوان برگزیدگان این دوره خواهیم بود.»

در ادامه این مراسم امیر حسین شیبانی نوازنده گیتار به تکنوازی پرداخت. در این مراسم همچنین «علی مرادخانی» - معاون هنری ارشاد- نیز از این جشنواره گفت: «اولین دوره جشنواره موسیقی جوان که کلید خورد از معدود جشنواره‌هایی بود که به طور گسترده مورد استقبال قرار گرفت و تمام کسانی که در هنرستان‌ها، آموزشگاه‌ها و حوزه آموزش فعالیت می‌کردند در این جشنواره شرکت کردند و معلوم شد ما در زمینه آموزش نیاز به یک امکان سنجی و ارزیابی در سطحی بالا‌تر داریم. آرام آرام این جشنواره جایگاه خودش و ملاک‌های مشخص تری پیدا کرد. آن شوق و شوری که آن زمان وجود داشت ادامه پیدا نمود و خوشبختانه این حضور خیلی خوبی که استادان محترم در این زمینه داشتند تشویق خوبی را برای جوان‌ها ایجاد کرد تا حرکت خوبی را انجام بدهند. به نظر من جشنواره موسیقی جوان جایگاه بسیار ممتازی دارد و شاید از بعضی جشنواره‌های ما مهم‌تر است چرا که زیر ساختهای نیروهای انسانی ما را برای آینده آماده می‌کند. ما تنها یک نگرانی داریم و آن این است که جوانان مستعدی که در این جشنواره معرفی می‌شوند را چگونه نگهداریشان کنیم؟ ان شاءالله باید با استادانمان در این زمینه گفتگو نماییم.»

وی همچنین عنوان کرد: «این‌ها را باید به جایگاه‌های مختلفی معرفی کنیم؛ به نظر می‌رسد برخی از این استعداد‌ها اگر به جاهای دیگری از دنیا بروند در آنجا غوغا خواهند کرد. ما ارزش این گنجینه‌های خودمان را باید بیشتر بدانیم. موسیقی نواحی و موسیقی دستگاهی ما هویت ما را شکل داده‌اند و چقدر خوب است که ما این استعداد‌ها را معرفی کنیم. من اینجا وظیفه دارم از همه کسانی که در این جشنواره شرکت کردند تشکر کنم شور و شوق این دوستان را می‌ستاییم و دست استادانمان را که لطف کردند و این اتفاق مبارک را برای موسیقی کشورمان ایجاد کردند به گرمی می‌فشاریم. از همکارانم در دفتر موسیقی و آقای طالبی و همچنین آقای ترابی و همکارانشان و همه اعضای هیئت داوران تشکر می‌کنم. ما سرمایه گذاریمان در این بخش هرگز از بین نخواهد رفت.»

مرادخانی افزود: «ممکن است محدودیت‌هایی در زمینه پخش این گونه اجرا‌ها از رسانه ملی داشته باشیم اما خودمان باید در زمینه نشر این موارد کوشا باشیم و پیشنهاد می‌کنم کلیپ‌هایی که در این جشنواره به نمایش در آمد در فضای مجازی نیز منتشر شود تا بچه‌ها معرفی شوند.»

بعد از سخنرانی علی مرادخانی حکم دبیری دهمین جشنواره موسیقی جوان از سوی معاون هنری وزیر به هومان اسعدی تقدیم شد و سپس آریا لطیف‌پور نوازنده عود و سهیل اله دادیان نوازنده تنبک به دونوازی پرداختند.

در ادامه این مراسم، با دعوت از هیئت داوران بخش موسیقی نواحی جشنواره نهم موسیقی جوان و نیز علی مرادخانی، تندیس‌های جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به برگزیدگان این بخش اهدا شد. هیئت داوران بخش نهایی نهمین جشنواره موسیقی جوان را حسین علیزاده، هوشنگ ظریف، محمدرضا درویشی، رامبد صدیف، بهداد بابایی، شهرام ناظری، نصراله ناصح‌پور، علی‌اصغر شاه زیدی، محمد فیروزی، حمیدرضا اردلان، بیژن کامکار، اردشیر کامکار، سیاوش ظهیرالدینی، داوود جعفری امید، کریم قربانی، محسن تویسرکانی، منوچهر صهبایی، اکبر محمدی، علی نعمتی، سیمون آیوازیان، علیرضا تفقدی، پدرام فلسفی، فیروزه نوایی، آذین موحد، مجید سینکی، رافائل می‌ناسکانیان، فریماه قوام صدری، آرپینه ایسرائیلیان، گاگیک بابایان، ابراهیم لطفی، مرجان قنبری مهر، داوود گنجه‌ای، هادی منتظری، مهدی آذرسینا، علی اکبرشکارچی، پریچهر خواجه، مجید کیانی، مینا افتاده، رضا شفیعیان، نوید افقه، کامبیز گنجه‌ای، ارژنگ کامکار، پژمان حدادی، حسن ناهید، محمدعلی کیانی‌نژاد، عبدالنقی افشارنیا، بهروز همتی، سعید نائب‌محمد، عبدالرحمن غوثی، علی‌اکبر مرادی، سید آرش شهریاری، ارسلان طیبی، شهریار صدیق، عاشیق ایمران حیدری، محمدرضا اسحاقی و امیر احمد راست بد تشکیل می‌دادند.
 
  • برگزیدگان بخش موسیقی کلاسیک
بخش بعدیِ این مراسم به تقدیر از برگزیدگانِ بخش موسیقی کلاسیک اختصاص داشت. در این بخش برگزیدگان به شرح زیر معرفی و تقدیر شدند.

پیانو:

گروه سنی الف
اول کامیار حاجی‌زاده بوشهر
دوم هستی آریان نیا کرج
سوم آوین سلطانی دانا کرج

گروه سنی ب
رتبه اول به طور مشترک آناهیتا جمشیدی شیراز
هلیا سرایداریان اصفهان
دوم اشکان لایق تهران

سوم هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه سوم تشخیص نداده است.

گروه سنی ج
اول سید طهمورث طباطبایی شکر آبی تهران
دوم پویا جهان آرای تبریز
رتبه سوم سپهر دولو خونگر تهران

فلوت:

گروه سنی الف
اول هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه اول تشخیص نداده است.
دوم هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه دوم تشخیص نداده است.
سوم به طور مشترک کیمیا شیدایی تهران
غزل فتوره چی تهران

گروه سنی ب
رتبه اول هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه اول تشخیص نداده است.
دوم نازنین سلطانی راد تهران
سوم به طور مشترک آرین فیروزیان تهران
نگار نراقی تهران

گروه سنی ج
اول به طور مشترک بهاره مدبری شیراز
محمد شجاعی علی آبادی هشتگرد
دوم هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه دوم تشخیص نداده است.
رتبه سوم سبا کوه بُر شیراز

گیتار:

گروه سنی الف
اول مبینا یوسفی قرایی گرگان
دوم هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه دوم تشخیص نداده است.
سوم سارا شارعی حدادزاده کرمان

گروه سنی ب
اول امیرحسین شیبانی گنبد
دوم هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه دوم تشخیص نداده است.
سوم سیاوش کشاورزی تهران

گروه سنی ج
اول هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه اول تشخیص نداده است.
دوم هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه دوم تشخیص نداده است.
سوم به طور مشترک ماهر پورعبیات اهواز
فرشاد فتایی تهران

ویلن:

گروه سنی الف
اول رز سان احمدی تهران
دوم سید دانیال خلیفه کرج
سوم بطور مشترک آرمان نیک‌پور طهرانی تهران
علیرضا آذربو تهران

گروه سنی ب
اول ترگل کریمی مقدم کرج
دوم ارس سان احمدی تهران
سوم هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه سوم تشخیص نداده است.

گروه سنی ج
اول به طور مشترک امیرحسین نوروزناصری تهران
محمدامین عطایی تهران
دوم مهران دبستانی تهران
سوم هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه سوم تشخیص نداده است.
تقدیر ویژه هیات داوران در گروه ج از: آقای وفا حمیدی وادقانی

ویلنسل:

گروه سنی الف
اول ثنا شهمیری تهران
دوم هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه دوم و سوم تشخیص نداده است.
سوم

گروه سنی ب
اول صبا فردوسی تهران
دوم هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه دوم و سوم تشخیص نداده است.
سوم

گروه سنی ج: هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه تشخیص نداده است.

کلارینت:

گروه سنی ب
اول کیمیا سید روهینا تهران
دوم هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه دوم تشخیص نداده است.
سوم آنیتا یعقوبی تهران

یادآورمی شود در گروه‌های سنی الف و ج تکنوازی کلارینت به دلیل عدم شرکت نوازندگان در جشنواره، مسابقه برگزار نشد.

تقدیر ویژه هیات داوران در بخش تکنوازی ترومپت: از امیررضا صالحی
تقدیر ویژه هیات داوران در بخش تکنوازی ابوا: از حسام صدفی‌نژاد

بخش دیگری از مراسم اختتامیه به اجرای موسیقی نواحی اختصاص داشت. مبین دُرپور و پدرش به اجرای آواز تربت جام پرداختند، اسما میکائیلی قوپوز نواخت، علی کمالی تنبور و آواز خواند و پارسا نعمت‌زاده به همراه تنبک‌نوازش نرمه‌نای نواخت.
  • سرمایه‌گذاری بر روی جوانان برای آینده باقی می‌ماند
علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از سخنرانان این مراسم بود که در صحبت‌هایش گفت: هر کدام از برنامه‌هایی که در جشنواره موسیقی جوان برگزار شد، یک کلاس آموزشی محسوب می‌شد. من در برخی از اجرا‌ها حسین علیزاده را می‌دیدم که نکات بسیار ریزی را برای شرکت‌کنندگان توضیح می‌داد. چنین درس‌هایی برای همیشه در ذهن هنرجویان می‌ماند.

وی ادامه داد: باید در این اندیشه باشیم که جوانان و نوجوانان مستعدی که از طریق جشنواره موسیقی جوان معرفی می‌شوند را چگونه بارور کنیم. در این زمینه باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی داشته باشیم. هرچه در این بخش سرمایه‌گذاری کنیم برای آینده موسیقی باقی می‌ماند.
 
  • هومن اسعدی دبیر دهمین جشنواره موسیقی جوان شد
در بخش دیگری از این مراسم هومن اسعدی حکم دبیری دهمین جشنواره موسیقی جوان از دست مرادخانی دریافت کرد.بخش دیگری از جشنواره موسیقی به عودنوازی آریا لطیف‌پور و تنبک‌نوازی سهیل الله‌دادیان اختصاص داشت.برگزیدگان بخش موسیقی نواحی با حضور داوران مورد تقدیر قرار گرفتند و جوایزشان را دریافت کردند.برگزیدگان نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش موسیقی نواحی به شرح زیر معرفی و تقدیر شدند.

قوپوز:

گروه سنی الف
تقدیر اسماء میکائیلی مشکین شهر

گروه سنی ب
برگزیده شاهین هاشم‌نژاد فرشبافی تبریز

تار آذری:

گروه سنی الف
برگزیده فواد مصلحت جو تبریز

گروه سنی ب
برگزیده حسین صبری خیاوی مشکین شهر

کمانچه آذری:

گروه سنی الف:
تشویق چیچک شاطرزاده تبریزی تبریز

گروه سنی ب
تشویق آرمین زینال‌زاده تبریز

دوتار مازندران:

گروه سنی ب
تقدیر مهرشاد ابراهیمی تیرکلایی ساری

دوتار شمال خراسان:

گروه سنی ب
تقدیر آریا صادقی قهرمانلو تهران

دوتار تربت جام

گروه سنی الف
تقدیر به عنوان کم سن‌ترین و جوان‌ترین شرکت کننده در جشنواره سهیل جامی قادرآبادی تربت جام

گروه سنی الف
تقدیر کیان واحدی تربت جام

گروه سنی ب
تقدیر مصطفی تیموری تربت جام

آواز تربت جام:

گروه سنی الف:
تقدیر مبین درپور تربت جام

تنبور:

گروه سنی الف:
اول حافظ کریمی کرند غرب
دوم پویا عباسی کرمانشاه
سوم وریا کریمی کرند غرب
تشویق پونه پرنیان کرمانشاه

گروه ب:
اول علی کمالی دالاهو
دوم نگین قبادی کرمانشاه
سوم جلال جهانی قوشخانه تهران
تقدیر ویژه شهریار قبادی کرمانشاه

لـلـه‌وا

گروه سنی الف:
برگزیده محراب قیاسی آمل
نرمه نای و ضرب کردی

گروه سنی ب:
تشویق ویژه پارسا احمدزاده (نرمه نای) سقز
آلان فاروقی (ضرب کردی) سقز
تشویق ویژه آروین دباغی (نرمه نای) بوکان
متین دادرس (ضرب کردی) بوکان

سرنا:

تشویق ویژه علی کمالی دالاهو

ضرب کردی:
برگزیده امید دباغی بوکان

دوسرکوتن:

برگزیده سید محمدرضا محمدی سیدکلایی قائم شهر

دف:

گروه سنی الف:
اول علی کاربین مشهد
دوم به طور مشترک علی هاشمی تهران
عسل شاکری تهران
سوم هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه سوم تشخیص نداده است.

گروه سنی ب:
رتبه نام هنرمند شهر شماره تلفن
اول سهند سلیمی صحنه
دوم هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه دوم تشخیص نداده است.
سوم به طور مشترک کاوه سلیمانی صحنه
فریا فرامرزی بوکان

تقدیر هیات داوران از: آقای مجتبی مح

در بخش‌هایی از مراسم اختتامیه نهمین جشنواره موسیقی جوان کلیپ‌هایی از بخش‌های مختلف جشنواره پخش شد.
بخش نهایی این مراسم به معرفی و تقدیر از برگزیدگانِ بخش موسیقی ایرانی در جشنواره اختصاص داشت.
این برگزیدگان به شرح زیر معرفی و تقدیر شدند:


آواز:

گروه سنی الف:
هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه تشخیص نداده است.

گروه سنی ب
اول هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه اول تشخیص نداده است.
دوم سروش فیروزیان سمنان
سوم به طور مشترک بهادر صحت نائینی اصفهان
پوریا عابدینی ابهر

گروه سنی ج
اول هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه اول تشخیص نداده است.
دوم به طور مشترک سید علی (پارسا)
حسن دخت اصفهان
رضا شریعت منش اصفهان
رتبه سوم امید آزاک ملایر

کمانچه:

گروه سنی الف
اول علی کهن کن تهران
دوم سامیار مطلبی کاشان تهران
سوم فاطمه ابروفراخ سرایان

گروه سنی ب
اول آریا طبیب‌زاده قمصری همدان
دوم مشکات نصیری زنجان
سوم عسل شاکری تهران

گروه سنی ج
اول پریسا کریمی اراک
دوم متین آهنگری تهران
سوم فرزان پورعارف بیرجند

سنتور:

گروه سنی الف
اول به طور مشترک سید نیما جمال کاشان
عارف شاهدی نواز خلجان تبریز
دوم هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه دوم تشخیص نداده است.
سوم نیایش طالبی دادوکلایی ساری

گروه سنی ب
اول امیرعلی خلیلی طهرانی تهران
دوم آرمان مهدیه نجف آبادی نجف آباد
سوم سهیل دیاری بیدگلی تهران

گروه سنی ج:
هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه تشخیص نداده است.

قانون:

گروه سنی الف
اول ستایش حامدی تهران
دوم نگار سوهانی تهران
سوم مایسا نادری تهران

گروه سنی ب
اول آیناز راثی تهران
دوم هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه دوم تشخیص نداده است.
سوم غزل بهشت‌نژاد بهارستان

گروه سنی ج
اول هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه اول تشخیص نداده است.
دوم مژگان محمدحسینی تهران
سوم آیدا بختیاری همدان

تنبک:

گروه سنی الف
اول آرش مهدیه نجف آبادی نجف آباد
دوم هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه دوم تشخیص نداده است.
سوم به طور مشترک پارسا نظری قزوین
منصور صادق‌نژاد نائینی اصفهان

گروه سنی ب
اول علی مظفری گودرزی اهواز
دوم بهنام میرزا هاشمی شیراز
سوم حسین ایزدی شیراز

گروه سنی ج
اول همایون جهانشاهی شهرضا
دوم مهسا نساج‌پور اصفهانی اصفهان
سوم نیلوفر محسنی تهران

تار:

گروه سنی الف
اول علی قنبری ایلخچی ایلخچی
دوم آرشام عباس‌پور مکوند اهواز
سوم الهه میرزایی ارجنگی ایلخچی

گروه سنی ب
اول آرین طوفانی مشهد
دوم مازیار یکتایار سنندج
سوم کسرا منصور تهران

گروه سنی ج
اول میثم ثقفی یزد
دوم امیرعلی لطفی فروشانی خمینی شهر
سوم هومن قنبری ایلخچی تهران
براساس نظر هیات داوران: همه شرکت کنندگان گروه ج بسیار خوب بودند.

عود:

گروه سنی الف
اول محیا قلی بیکیان تهران
دوم هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه دوم تشخیص نداده است.
سوم به طور مشترک آرمین صفاتی مراغه
دیبا حکیم الهی تهران

گروه سنی ب
اول بهار بدیعی تبار تهران
دوم سروش کمال‌پور تهران
سوم یاسمین آقامحمدی تهران

گروه سنی ج
اول آریا لطیف‌پور تهران
دوم حجت فرجیان تهران
سوم ندا چراغیان مهماندوست تهران

سه تار:

گروه سنی الف
اول ریحانه بهروز یزد
دوم نصرت اله اکبری ساری
سوم محمدجواد بشیری یزدی یزد

گروه سنی ب
اول هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه اول تشخیص نداده است.
دوم بهراد بنایی تهران
سوم امیرمحمد عسگری‌نژاد قزوین

گروه سنی ج
اول هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه اول تشخیص نداده است.
دوم رضا اسدی بندرعباس
سوم به طور مشترک محمدجواد احمدزاده تهران
میثم ثقفی یزد

نی:

گروه سنی الف
اول محمدصادق غلام الدین شهرضا
دوم علیرضا محمدی قم
سوم ستایش ابوالحسنی زرین شهر

گروه سنی ب
اول کیارش بکتاشیان اصفهانی تهران
دوم عباس کرمی هرستانی خمینی شهر
سوم آرمان خوشبویی اصفهان

گروه سنی ج
اول هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه اول تشخیص نداده است.
دوم فراز میرزایی دوآبی صحنه
سوم به طور مشترک حسام رایگان قزوین
علی عرب خمین
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 21 شهریور 1394 - 17:52

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جشنواره موسیقی جوان به نُت پایانی رسید | موسیقی ما