برنامه یاد بعضی نفرات
 
سرپرست گروه کاربن از «زبان از یاد رفته» می‌گوید
فرشاد فزونی: قرار است خودمان هم سورپرایز شویم
موسیقی ما - گروه موسیقی «کاربن» با اجرای کنسرت  «زبان از یاد رفته»  دوم و سوم مهرماه ساعت 21 در برج آزادی به روی صحنه می‌رود. این کنسرت نخستین اجرای کاربن بعد از تشکیل گروه است . فرشاد فزونی سرپرست و خواننده این گروه  حال و هوایی که مخاطب قرار است در کنسرت کاربن  داشته باشد را این گونه توصیف می‌کند: «تصور می‌کنم انگار قرار است خودمان هم سورپرایز شویم. در این کنسرت سعی داریم روی بخش هیجان نیز کار کنیم و شنیدن موسیقی تنها اتفاق روز کنسرت‌مان نباشد. بلکه‌ جنبه‌های بصری و ویژوال کنسرت را هم مد نظر داشته‌ایم.»

نگاه خواننده گروه کاربن به مخاطب، فراتر از مخاطب خاص است. او درباره طرز تلقی کاربن از مخاطب خود این‌گونه توضیح می‌دهد: « این‌طور بگویم که مخاطب ما کسی است که موسیقی ایرانی برایش کافی نیست و به موسیقی در سطح جهانی تمایل دارد. از نظر بسیاری از منتقدان حوزه موسیقی، موسیقی ایرانی امروز نمی‌تواند مخاطب ایران را کاملا راضی کند.  البته که گروه کاربن به هیچ‌وجه دوست ندارد به یک طیف مخاطب خاص محدود شود. بلکه می‌خواهیم از هر قشر و طیفی به کنسرت‌های‌مان بیایند و موسیقی متفاوتی را در حین تماشای تصاویر تجربه کند.»

فزونی در ادامه از نحوه شکل‌گیری گروه می‌گوید: «چند سال پیش که به عنوان آهنگساز و خواننده مشغول كار بر روى آلبومى با نام "من و دوست غولم" با اشعار "شل سيلورستاين" بودم، براى تئاترها نیز آهنگسازی می‌کردم. در این میان جسته گریخته با دوستان که حالا اعضای یک گروه شده‌ایم، در جاهای مختلفی کنسرت برگزار می‌کردیم. تا این که در سال 92 پس از اجرای یک کنسرت موفق در تالار ایوان شمس، تصمیم به تشکیل گروه کاربن گرفتیم تا موزیک راک‌ را پیش ببریم..»

سرپرست گروه کاربن هم‌چنین از پیشینه هنری اعضای گروه می‌گوید. این که هرکدام تا پیش از این چه نسبتی با هنرهای تجسمی و تصویر داشته‌اند: « هر یک از ما به نوعی با هنر تصویر آشنا هستیم. من و سیاوش امامى در رشته ى گرافيك تحصیل کرده‌ایم. فرشاد رضایی هم در همان دانشگاه رشته نقاشی خوانده است. آيدين رادكيا هم در این سال‌ها به آهنگسازى و صداسازى براى بازيهاى كامپيوترى مشغول بوده. على پناهى نيز سال‌هاست که به عنوان ويژوال آرتيست فعالیت می‌کند. از نظر من تناسب بسیاری میان هنر موسیقی و هنرهای تجسمی وجود دارد. شخصا برای خود من اتفاقات تصویری در کنار موسیقی بسیار اهمیت دارد. به خصوص در اجرای کنسرت که مخاطب آن علاوه بر شنیدن، از دیدن هم بهره می‌برد. پس باید چیزی در ذهن او ماندگار شود. جنبه‌های تصویری در کنسرت‌های بعدی‌ گروه نیز جز اولویت‌ها خواهد بود و هدف از اجرای کنسرت صرفا شنیدن موزیک نخواهد بود.»

فزونی در پایان اضافه کرد:«با این حجم از دکور که بیشتر آن را تصاویر تشکیل می‌دهند، خیلی  امیدواریم که بازخورد خوبی از سوی  مخاطبان دریافت کنیم و فضایی خاص و به یادماندنی را برای حاضران در برج آزادی بیافرینیم.»
 
مجموعه آثاری که قرار است در این کنسرت اجرا شود براساس اشعار شل سیلوراستاین و با تنظیم ‌تازه‌ای در قالب موسیقی «راک » تنظیم  شده است . گروه کاربن با استفاده از مدياهاى گوناگون سعى در فاصله گرفتن از يك گروه صرفا موسيقايى دارد. تلاشی که در آلبوم و کنسرت تازه‌شان برای علاقه مندان به موسیقی‌های آلترناتیو بخصوص راک به نمایش خواهند گذاشت.
 
پیش فروش بلیت‌های این کنسرت در سایت پیشنهاد به آدرس peeshnahad.com آغاز شد و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این سایت بلیت خود را خریداری کنند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 شهریور 1394 - 09:33

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فرشاد فزونی: قرار است خودمان هم سورپرایز شویم | موسیقی ما