برنامه یاد بعضی نفرات
 
پخش فیلم مستند جدیدی از گروه گرین دی
در پشت صحنه «احمق‌های امریکایی» چه گذشت
موسیقی ما - گروه گرین دی از انتشار فیلم جدید مستندشان به نام «قلبی شبیه نارنجک» خبر داد. این فیلم، مستندی از تهیه و تولید آلبوم مشهور گروه گرین دی (Green Day) در سال ۲۰۰۴ به نام «احمق‌های امریکایی» است.

قرار است روز ۱۵ اکتبر (برابر با ۲۳ مهر) این فیلم نمایش داده شود. کارگردان فیلم جان راکر است، کسی که در زمان تولید آلبوم نه ماه را در کنار گروه سپری کرده‌است. او در بیانیه‌ای طولانی که در وب‌سایت گروه منتشر شده است از اشتیاق همیشگی‌اش نسبت به موسیقی پانک می‌گوید و انتظاراتی که از این فیلم جدید مستند داشته: «این فیلم حاوی درام پر پیچ و خم یا مبارزه نیست بلکه فقط فیلمی است درباره یک گروه موسیقی و آن‌ها را وقتی در اوج حرفه‌شان هستند و موسیقی فوق‌العاده‌ای خلق می‌کنند به تصویر می‌کشد. فیلمی است اثربخش. فیلمی است کوچک و جمع و جور. همه چیزی که صرف این فیلم شده یک باکس نوار و یک دوربین بوده است.»

راکر همچنین توضیح می‌دهد که این مستند حاوی تصاویر کنسرتی از گروه است که تا بحال دیده نشده‌اند. او چنین شرح می‌دهد: «بعد از اینکه ضبط آلبوم تمام شد گروه به یک سالن کوچک رفت و کل آلبوم را آنجا اجرا کرد و این اجرا در فیلم هست. (واقعیت بامزه اینکه یازده سال پیش هنوز موبایل‌های دوربین‌دار وجود نداشتند بنابراین تنها راهی که می‌توان این کنسرت را تماشا کردن دیدن همین مستند است!)». گرین دی برای ساخت این فیلم اولین بار بود که به کسی اجازه می‌دادند در استودیو از آن‌ها فیلم‌برداری کند.

آلبوم «احمق‌های امریکایی» هفتیمن آلبوم استودیویی گرین دی است که در سپتامبر ۲۰۰۴ منتشر شد. این آلبوم بیش از ۱۵ میلیون نسخه در سراسر جهان فروش کرد و جایزه گرمی هم برد.

پیش‌تر در همین سال میلادی عضو اصلی گروه، بیلی جو آرمسترانگ (Billie Joe Armstrong) درباره برنامه گروه برای تولید یک آلبوم جدید صحبت کرده بود: «من از قبل چند آهنگی نوشته بودم و همه هم از آن‌ها خوششان آمده بود. بعد ما درباره داستان ورودمان به اعضای «راک‌اند رول هال او فیم» شنیدیم و خب خیلی خوشحال شدیم. بله منظورم این است که ما حتما از این فرصت استفاده خواهیم کرد... البته ما به خاطر این موفقیت نمی‌رویم بنشینیم و به زور اثری خلق کنیم چون من قطعا برایم مهم است که موسیقیمان از جایی حقیقی و با یک الهام واقعی بیاید نه تنها به این خاطر که موفقیتی کسب کردیم و مورد احترام واقع شده‌ایم بلکه بیشتر به این خاطر که ما به موسیقی احترام می‌گذاریم. ما قصد داریم روی آن آهنگ‌ها کار کنیم و می‌خواهیم آلبوم بسیار خوبی خلق کنیم»
منبع: 
NME

گردآوری و ترجمه:

تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 شهریور 1394 - 00:37

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود در پشت صحنه «احمق‌های امریکایی» چه گذشت | موسیقی ما