برنامه یاد بعضی نفرات
 
وزیر ارشاد بار دیگر حادثهٔ منا را تسلیت گفت
دفاع تمام قد «جنتی» از «مرادخانی»
موسیقی ما - امروز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به هنرستان هنرهای زیبای پسران رفت و زنگ سال تحصیلی را نواخت و البته در آن از هنرجویان عذرخواهی کرد که این روز‌ها، نشاط را به خاطر فاجعه اسف بار «منا» از دست داده‌ایم. او خبر داد که قرار است به استقبال پیکرهای پاک این عزیزان برود. او همچنین از جانب خودش و دولت جمهوری اسلامی ایران فاجعه انسانی منا را بار دیگر تسلیت گفت و اظهار امیدواری کرد تا روح جانباختگان این حادثهٔ انسانی قرین رحمت باشد؛ اما وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم نیز به سنت همیشه در جمع خبرنگاران حاضر شد و این بار ضمن پاسخ‌دادن به مشکلات احتمالی آنان، به شکل تمام قد از معاون هنری خود دفاع و تاکید کرد که تمامی معاونانش را با فکر، اندیشه و بررسی انتخاب کرده است: «آقای مرادخانی هم جزو مدیران برجسته و پرسابقه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که ما از حضور وی در این بخش از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره‌مند هستیم البته ما یکسری جریاناتی در خارج از وزارتخانه داریم که هر روز یک سوژه می‌سازند که در حال حاضر سوژه اشان آقای مرادخانی است.»

«جنتی» می‌گوید: «یک بار این را مطرح می‌کنند که برخی از مشاوران وی مشکلاتی دارند و به طور کلی هر بار یک مساله‌ای را مطرح می‌کنند. در حالی‌که ما در معاونت هنری مساله‌ای نداریم، البته نواقصی در همه معاونت‌ها وجود دارد که ما آن نیز او را قبول داریم و لازم است در حوزه‌های مختلف آن‌ها را مرتفع کنیم. ولی اینکه جریانی روی سوژه‌ای متمرکز می‌شود و سعی می‌کند که افراد را خراب کند، مساله‌ای است که خود من لااقل در این دو ساله اخیر آن را به طور مرتب دیدم و این‌ها هر از چندگاهی مساله‌ای را مطرح می‌کنند و یک سری جریانات زنجیره‌ای شروع به حمله می‌کنند که ما مجبور به دفاع شویم. ما اگر بخواهیم به این حاشیه سازی‌ها بپردازیم هر روز باید وقتمان صرف این حرف‌ها شود، در حالیکه اصلا توجهی به این قضایا نداریم و کار خودمان را که سیاستگذاری و برنامه ریزی و فعالیت در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اصلاح و ارتقای فرهنگ عمومی است، انجام می‌دهیم و خیلی هم توجهی به این حاشیه‌ها نداریم.»

‌«علی جنتی» تاکید کرد که برخی‌ها جریانات زنجیره‌ای را ایجاد می‌کنند و در این میان حاشیه‌سازی می‌کنند. حاشیه‌هایی که البته وزارتخانه به آن بی‌توجه است و به گفتهٔ وزیر تلاش می‌کند تا کار سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، ارتقای سطح فرهنگ عمومی و... انجام دهد.

وزیر فرهنگ، ایران را مهد دانش و فرهیختگی دانست و در عین حال یادش ماند که از مشکلاتی بگوید که جامعهٔ ایران با آن روبه‌روست. از مشکلاتی چون بودجهٔ اندکی که هنرستان‌ها – هنرهای زیبا و موسیقی- دارند و البته همواره بیشترین آمار قبولی کنکور را نیز داشته‌اند: «سابقهٔ صد ساله مجموعه‌ای چون هنرستان موسیقی و قدمت چند دهه‌ای هنرستان کمال الملک بیانگر علاقه هنرجویان و تداوم فعالیت سازنده آن‌ها در چند دهه گذشته است. من به این هنرستان در کنار نهادهایی که مشغول فعالیت‌های علمی، فرهنگ و هنری هستند امید بستم و باور دارم که طی سال‌های اخیر شاهد ظهور نسلی دیگر از هنرمندان صاحب سبک هستیم که جا در پای هنرمندان پیشکسوت این سرزمین می‌گذارد.»

او همچنین به این مساله اشاره کرد که ما نیازمند توجه بیشتر به این هنرستان‌ها هستیم تا بتوانیم ضمن نگاه به گذشته برای آینده برنامه ریزی داشته باشیم.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 4 مهر 1394 - 15:08

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود دفاع تمام قد «جنتی» از «مرادخانی» | موسیقی ما