برنامه یاد بعضی نفرات
 
آریانا گراند اپرا می‌خواند
آلبوم تازهٔ بوچلی؛ همکاری با ستاره‌ها و روایتی نوستالژیک از موسیقی فیلم‌های ماندگار
موسیقی ما - آریانا گراند (Ariana Grande) خواننده و بازیگر جوان امریکایی که اولین آلبوم استودیویی خود را در سال ۲۰۱۳ منتشر کرد حالا به جایگاهی رسیده که می‌تواند در کنار هر هنرمندی قرار بگیرد. با اینحال وقتی خبر همکاری او با اندریا بوچلی (Andrea Bocelli) خواننده پیش‌کسوت ایتالیایی منتشر شد تعجب و اشتیاق رسانه‌ها را برانگیخت.

این قطعه که «E Piu Ti Penso» (و بیشتر به تو فکر می‌کنم) نام دارد قطعه‌ای است از آلبوم جدید بوچلی خواننده افسانه‌ای اپرا و ملودی آن متعلق به موسیقی متن فیلم «روزی روزگاری در غرب» است.

این خواننده ۵۷ ساله در مراسم فرش قرمز امی به گزارشگر یواس‌ای تودی گفت که فکر می‌کند مردم این آهنگ را که یکی از قطعات آلبوم جدید اوست و ماه آینده منتشر خواهد شد، دوست داشته باشند؛ «قطعا برای هواداران او [گراند] جالب خواهد بود که صدای او را در رپرتوار کاملا جدیدی بشوند»

 «سینما» نام آلبوم جدیدی است که اندریا بوچلی خواننده تنور و صاحب نام ایتالیایی در دست انتشار دارد. بوچلی در این آلبوم به سراغ موسیقی متن صد‌ها فیلم کلاسیک رفته و از میان آن‌ها تعدادی را انتخاب کرده است، آثاری که دراین آلبوم شنیده می‌شوند ملودی‌های معروفی از بزرگ‌ترین موسیقی فیلم سازهای جهان، انیو موریکونه (Ennio Morricone) و موریس ژار (Maurice Jarre) [خالق موسیقی متن‌ فیلم‌های لورنس عربستان و دکتر ژیواگو] هستند. از جمله موسیقی متن فیلم‌های «دکتر ژیواگو»، «پدرخوانده» و «روزی روزگاری در غرب» آثاری هستند که می‌توان در این آلبوم شنید.

البته آریانا گراند تنها نام مشهوری نیست که در اخبار مربوط به این آلبوم به آن بر می‌خوریم. یکی دیگر از هنرمندانی که به نوعی با این آلبوم همکاری داشته جان تراولتا (John Travolta) بازیگر ۶۱ ساله هالیوودی و برنده اسکار است که در موزیک ویدئویی که برای قطعه «Nelle Tue Mani» (حالا ما آزادیم) ساخته شده نقش آفرینی می‌کند، ملودی این قطعه متعلق به موسیقی متن فلیم گلادیاتور است. همچنین در قطعهٔ دیگری به نام «آرژانتین برایم گریه نکن» (Don «t Cry for Me Argentina) از موسیقی فیلم «اویتا» (Evita)، صدای نیکول شرزینگر (Nicole Scherzinger) خواننده محبوب موسیقی پاپ را هم می‌شنویم.

بوچلی می‌گوید: «با این آلبوم آرزوی چندین ساله خود را برآورده کردم. من هرگز اشتیاقم را برای ضبط آلبومی که با موسیقی فیلم سرو کار داشته باشد پنهان نکردم و حقیقتا معتقدم موسیقی متن نوعی از کار هنری است که گنجینه‌ای ارزشمند محسوب می‌شود»

بوچلی روز ۱۸ سپتامبر آثار جدیدش را در تئا‌تر دالبی هالیوود اجرا کرد و قرار است این اجرا که تماما فیلم‌برداری و ضبط شده است روز ۲۷ نوامبر در شبکه پی‌بی‌اس پخش شود. البوم «سینما» روز۲۳ اکتبر به صورت بین‌المللی منتشر خواهد شد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما

گردآوری و ترجمه:

تاریخ انتشار : یکشنبه 5 مهر 1394 - 15:09

دیدگاه‌ها

یکشنبه 5 مهر 1394 - 15:54

هم اریانا عالیه هم صدای افسانه ای بوچلی .وقتی موزیک غرب رو گوش میکنی احساس میکنی موزیک ایران زیر صفره البته به جز چند تا خواننده معدود که ذهن بازی در موزیک دارن

یکشنبه 5 مهر 1394 - 22:23

کارهای آندرا بوچلی فوق العاده است
صداش هم همیشه منو یاد نیما مسیحا میندازه و برعکس!

در جواب دوست قبلی هم میگم:
اول اینکه در موسیقی غرب هم کارهای سخیف زیادی هست و دوم اینکه صد البته در موسیقی ما هم کارهای عالی هست که به نظرم با نمونه های خارجی قابل مقایسه هست
برای مثال، حالا که حرف نیما مسیحا شد : آهنگ بر فراز آسمانها از نیما مسیحا رو گوش بدید

متاسفانه ما وقتی میخوایم مقایسه کنیم میایم بدترین آهنگهای خودمون رو با بهترین آهنگهای خارجی مقایسه میکنیم!!!

سه شنبه 7 مهر 1394 - 01:50
بی سرزمین تر از باد

نیما مسیحا خواننده ی فوق العاده قدرتمند و تواناییه. قطعه ای هم که مثال زدید ویترین صدای قوی آقای مسیحاست! بدون هیچگونه تیونی و کاملا طبیعی.
اما اجرای اصلی اون آهنگ (برفراز آسمان ها با صدای ابی) یه سر و گردن بالاتره. و به حق به اسم آهنگ میاد.

154.143.184.148
چهارشنبه 11 فروردین 1395 - 12:44

دوست عزیز شما بهترین های خودمون رو هم نمیتونید با یک خواننده باتکنیک و تحصیل کرده ایتالیایی مقایسه کنی چون ایتالیا خواستگاه موسیقی و آواز و اونها واقعا زحمت کشیدن و تکنیک های آواز رو یاد گرفتن و به گستری نت های زیاد در حد عالی و کاملا تکنیکی دست پیدا کردن و شاید ندونید که بوچلی قابلیت خوندن چهار اکتاو رو داره از c2 میخونه تا d#5لا اقل من اینهارو ازش شنیدم خوندن این نت ها برای یک رنگ صدای تنور دراماتیک واقعا شگفت انگیزه حالا شما اون رو میای با خواننده هایی مقایسه میکنی که تنها دو اکتاو و دو سه پرده میخونن اونم به زور و تازه اون هم بدون تکنیک و تازه تحصیل آنچنانی هم در این رابطه نکردن؟؟؟
البته یک خواننده بسته به رنگ صدای خودش دو اکتاو و نیم براش کافیه ولی به شرطی که همونهارو هم با تکنیک بخونه و فالش نخونه
درضمن وقتی نظر میدید بهتر اینه که از اصول و قواعد یه چیزی سر در بیارید و احساسی نظر ندید

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم تازهٔ بوچلی؛ همکاری با ستاره‌ها و روایتی نوستالژیک از موسیقی فیلم‌های ماندگار | موسیقی ما