برنامه یاد بعضی نفرات
 
توسط نشر پردیس موسیقی معاصر
آلبوم «ضرب وصل» به نوازندگی محمدرضا مرتضوی منتشر شد
موسیقی ما - آلبوم «ضرب وصل» به نوازندگی محمدرضا مرتضوی توسط نشر پردیس موسیقی معاصرمنتشر شد. این آلبوم شامل ۵ واریاسیون بروی ریتم ۶/۸ است که با یک تمبک اجرا شده است.

 «محمدرضا مرتضوی» در باره این آلبوم می‌گوید: «تاثیر پذیری من از موسیقی از روزهای کودکی در اصفهان شکل گرفت. آن‌ها لحظات ساده‌ای در زندگی روزمره بودند. افتادن برگ درختان در پیاده‌رو‌ها، صدای جریان آب در زاینده رود، پیچش صدای توپ در اتاق خالی، سرعت حرکت غروب در افق، حرکت دوار فرفره در لحظات از دست دادن تعادل... در میان این پدیده‌ها من حرکتی مشترک یافتم. ۶/۸ ریتمی که در موسیقی سنتی ایرانی به‌کار می‌رود. همهٔ این عوامل الهام بخش من در خلق این اثر شدند. ضرب وصل، نسخهٔ موسیقایی قوانین کهکشان ماست، به‌واسطه ریشه‌هایی که من از آن‌ها تاثیر پذیرفتم.»

محمدرضا مرتضوی، متولد ۱۳۵۷ اصفهان، از شش سالگی به یادگیری ساز تمبک پرداخت و در ده سالگی منتخب جشنواره سراسری موسیقی شد. او در ۲۲ سالگی به آلمان مهاجرت کرد و از آن تاریخ کنسرت‌های سلوی بی‌شماری در سطح اروپا به اجرا در آورده است. مرتضوی در سال ۲۰۰۳ موفق به دریافت جایزه معتبر جهانی روت شد. از او پیش از این در ایران، آلبوم «ساینا» توسط نشر موسیقی هرمس منتشر شده است.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 مهر 1394 - 02:56

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «ضرب وصل» به نوازندگی محمدرضا مرتضوی منتشر شد | موسیقی ما