برنامه یاد بعضی نفرات
 
بازتاب‌های سومین جشن سالانه «موسیقی ما» - 2
نگاه ویژه رسانه‌های داخلی به تنها جشن مستقل موسیقی در کشور
‎موسیقی ما – سومین جشن سالانه «موسیقی ما» 18 مهر (شنبه هفته گذشته) در حالی در تالار وحدت برگزار شد که تا به امروز و با گذشت حدود یک هفته از این جشن، رسانه‌های داخلی و خارجی نگاه ویژه و جالبی را به این جشن همدلی اهالی موسیقی در کشور داشته‌اند.

‎به گزارش «موسیقی ما»، در حالی که ستاد برگزاری سومین جشن سالانه همدلی اهالی موسیقی حدود 80 خبرنگار و عکاس را برای پوشش خبری و تصویری این برنامه در محل تالار وحدت تهران پیش‌بینی کرده و از آنها برای حضور در سالن دعوت کرده بود که در روز مراسم، این عدد به حدود 100 نماینده خبری افزایش پیدا کرد تا بالکن اول تالار وحدت در روز برگزاری سومین جشن «موسیقی ما» به صورت کامل در اختیار خبرنگاران و اهالی رسانه قرار بگیرد. خبرنگارانی که در واقع میزبابان اصلی این جشن بودند و هنرمندان حاضر در سالن در ابتدای مراسم آن ها تشویق کردند.

‎مخابره اخبار و گزارش های تفصیلی متنی و تصویری این مراسم از همان لحظات آغازین شروع برنامه آغاز شده بود و دو خبرگزاری ایسنا و مهر، به صورت لحظه به لحظه اخبار جشن موسیقی ما را به صورت آنلاین پوشش دادند و در پایان جشن گزارش تفصیلی این دو خبرگزاری به همراه عکس‌های برنامه روی خروجی خبرگزاری‌های ایسنا و مهر رفت.

‎خبرگزاری «ایسنا» در گزارشی که راس ساعت 40 دقیقه بامداد روز 19مهر روی خروجی این خبرگزاری قرار گرفت، با تیتر: «وقتی در موسیقی هم اختلاس می‌شود»، حضور حبیب محبیان در این مراسم و همچنین سخنان طنزآمیز محسن شریفیان را برجسته‌تر جلوه داد و در ادامه با گزارشی روایی، اتفاقات و برندگان سومین جشن موسیقی ما را منتشر کرد.

‎خبرگزاری مهر نیزدر اقدامی مشابه، «احترام به درگذشتگان «منا» در جشن موسیقی ما» را به عنوان سرتیتر مطلبش انتخاب کرد و برندگان و چهره های سرشناس حاضر در سالن را معرفی کرد. درج برندگان شاخه های مختلف موسیقی در سال نود و سه از دیگر بخش های گزارش خبرنگار خبرگزاری مهر بود که پس از اتمام جشن منتشر شده بود.

‎خبرگزاری «فارس» مفصل‌ترین گزارش مربوط به سومین جشن «موسیقی ما» را منتشر کرد و با جزئی ترین اطلاعات و اخبار این برنامه، نگاه ویژه‌ای را به این برنامه داشت. این خبرگزاری با تیتر: «از تقدیر هوشنگ ظریف تا انتقادهای تند و تیز درویشی به دولت» با اشاره به صحبت‌های «محمدرضا درویشی» که دراین جشن مورد تقدیر قرار گرفت، از قول این پژوهشگر موسیقی نوشت: « باید تنگ نظری را کنار گذاشت. موسیقی پاپ در همه جای دنیا رایج است و این قانون عرضه و تقاضا است که این مقوله را به وجود آورده است. هر چیزی که متقاضی داشته باشد، خود به خود ایجاد و عرضه می شود. این موضوع بر می گردد به سیاست های کلام کشور که از موسیقی هایی که از حمایت کمتری در بین مردم اجتماع برخوردارند، حمایت کنند.»

‎«خبر آنلاین» نیز در گزارشی که حضور «حبیب» در این جشن را مورد توجه قرار داده بود دراین باره نوشت: « جشن موسیقی ما در حالی برگزار شد که حبیب محبیان خواننده پاپ در آن حضور یافت و بعد از مدت‌ها سکوت درباره خودش سخن گفت. او که برای تقدیر از ناصر فرهودی صدابردار پیشکسوت موسیقی پاپ به روی صحنه آمده بود گفت:‌ «اول از همه بگویم که من بدون گیتارم فلج هستم و تا جایی که یادم می‌آید تا به حال بدون گیتار روی هیچ صحنه‌ای نرفته بودم. بسیار خوشحالم که از تریبون نام من را صدا زدند و در کنار سایر هنرمندان می توانم دقایقی را همراه شما باشم. من خوشحالم که هستم گرچه لیاقت ندارم در صف جلو صندلی ها بنشینم اما همین که برای اولین بار بعد از شش سال در سکوت، می توانم با شما صحبت کنم خوشحالم. فقط می گویم الهی موفق باشید و هیچ وقت خدا را فراموش نکنید. او همچنین با اهدای جایزه مردمی به احسان خواجه‌امیری برای آلبوم «پاییز تنهایی» درباره او گفت: «سال‌ها پیش نوجوانی را در کنار پدر هنرمندش می‌دیدم که با چه اشتیاقی مشغول فراگیری موسیقی بود و حالا بسیار خوشحالم این پسر می‌تواند حق پدرش را بگیرد.»

‎خبرگزاری‌ها و سایت‌هایی چون: ایلنا، هنرآنلاین، ایسکانیوز، آنا، موج، سینما ژورنال، تابناک، سینما پرس، سمت هنر، گام‌نو، موسیقی ایرانیان و... از دیگر رسانه‌هایی بودند که با انتشار گزارش های تفصیلی متنی و تصویری، سومین جشن سالانه «موسیقی ما» را پوشش دادند.

‎صفحات هنری اکثر روزنامه‌های صبح روز بیستم مهر ماه کشور نیز با انتشار اخبار و گزارش های سومین جشن سالانه «موسیقی ما» بازتاب های این برنامه را پررنگ‌‌تر کردند.

‎روزنامه شرق با تیتر «حبیب در شب بهترین‌ها»، گزارش اصلی صفحه هنری اش را به جشن «موسیقی ما» اختصاص داده بود و روزنامه هفت صبح نیز با درج تصویر «همایون شجریان» روی جلداش و تیتر «روز همایونی موسیقی» و «هت‌تریک همایون شجریان بدون پنالتی»، به گونه ای مفصل و ویژه جشن «موسیقی ما» را مورد توجه قرار داده بود.

‎روزنامه های هنری «صبا» و «سینما» نیز از دیگر رسانه هایی بودند که صفحات موسیقی شان به صورت کامل به جشن «موسیقی ما» پرداخته بود.

‎در این بین روزنامه‌های بهار، اعتماد، فرهیختگان، راه مردم، دنیای اقتصاد، شهروند، قانون، ایران، آفتاب یزد، بهار، جام جم، آسیا، جهان صنعت، ستاره صبح و... نیز جشن«موسیقی ما» را از زوایای مختلف پوشش دادند.

‎هفته نامه «تماشاگران امروز» با تیتر «حبیب و آرمین با اسکورت از سالن خارج شدند»، به سبک و سیاق همیشگی‌اش از زاویه ای خاص به حاشیه نگاری این برنامه پرداخته و در این بین یادداشت خواندنی «سیامک رحمانی» در حاشیه این جشن بسیار قابل توجه است. این روزنامه نگار و صاحب امتیاز «تماشاگران امروز» در بخشی از یادداشت‌اش که با تیتر «الهی صد ساله شوی» منتشر شده است، نوشته: «اینکه مراسمی تنها با سه سال سابقه اینچنین تر و تمیز و شیک باشد، در وادی ما شبیه خواب و خیال است. این تعداد چهره مشهور و نخبه هنری بیایند و کنار هم بنشینند و مراسمی بدون حاشیه و سخنرانی‌های حوصله سر بر، بدون بی نظمی‌های اعصاب خرد کن برگزار شود. اینکه همه چیز سر جای خود باشد. همه اینها را هم چند روزنامه نگار و بچه های موسیقی سر و سامان داده باشند. راستش آدم به همه چیز شک می کند....»

‎مجله زندگی ایده‌آل، تبار، خانواده سبز، چلچراغ و... از دیگر مجلاتی هستند که درباره این جشن گزارش هایی را تهیه کرده‌اند که در روزهای آینده منتشر خواهند شد.

‎این در حالی بود که از فردا برگزاری این جشن، هنرمندان و اهالی موسیقی در صفحات شخصی شان، نسبت به برگزاری سومین جشن سالانه «موسیقی ما» واکنش های جالبی را نشان دادند تا این برنامه بیشتر و بیشتر مورد توجه دوستداران موسیقی قرار بگیرد و بازتاب های آن در بین اهالی موسیقی نیز جالب توجه باشد. بخش هایی از این بازتاب ها را که در روزهای گذشته در «موسیقی ما» منتشر شده است را می توانید اینجا  ببینید.

‎ستاد برگزاری سومین جشن سالانه «موسیقی ما» دست تک تک اهالی رسانه، اصحاب جراید و روزنامه‌نگاران و عکاسانی که در انتشار اخبار، گزارش‌ها و تصاویر تنها جشن مستقل موسیقی ایران تلاش کردند، را به گرمی می‌فشارد.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : شنبه 25 مهر 1394 - 10:44

دیدگاه‌ها

شنبه 25 مهر 1394 - 18:49

سلام. من فقط تعجب میکنم که چرا حبیب در این مراسم بود ولی بابک رادمنش (فیروز برنجان) که آلبوم مجازی هم سابقا منتشر کرد حضور نداشت. جای استاد خیلی خالی بود با اینکه در ایران هم هست. امیدوارم مراسمات بعدی ازشون دعوت بشه . . .

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نگاه ویژه رسانه‌های داخلی به تنها جشن مستقل موسیقی در کشور | موسیقی ما