برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس از مدتی سکوت و با آهنگسازی برای سه فیلم‌سینمایی
«امیر توسلی» با دست پر به پرده نقره‌ای باز‌ می‌گردد
موسیقی ما – آهنگساز سریال «مختارنامه» پس از مدتی سکوت با دست پر به پرده نقره‌ای بازمی‌گردد. «امیر توسلی» که مدتی نام او را کمتر در رسانه‌ها می‌شنیدیم این روزها سرگرم ساخت موسیقی برای سه فیلم‌سینمایی است. فیلم‌هایی که انتظار می‌رود استقبال خوبی از آنها در سینما به عمل آید و باز هم حکایت از گزیده‌کاری امیر توسلی دارد. «رسوایی 2» به کارگردانی «مسعود ده‌نمکی» یکی از این همین آثار سینمایی است که داستان آن در ادامه قسمت اول رسوایی روایت می‌شود. «50 کیلو آلبالو» دومین فیلمی است که امیر توسلی همزمان در حال ساخت قطعاتی برای آن است. این فیلم به کارگردانی «مانی حقیقی» در حال تولید است و از جمله بازیگران آن می‌توان به «افسانه بایگان»، «فرهاد آئیش»، «سروش صحت» و «سیامک انصاری» اشاره کرد. نکته حائز اهمیت این است که براساس اعلام «محمد شایسته»، تهیه‌کننده 50 کیلو آلبالو، این فیلم فضای کمدی رمانتیک دارد و همین مضمون در کارنامه کاری امیر توسلی و مانی حقیقی متفاوت به حساب می‌آید.

«صله سحر» به کارگردانی «فرزین مهدی‌پور» هم سومین پروژه در دست تولید توسلی است. این فیلم با بازی «پرویز پورحسینی»، «عنایت شفیعی»، و «زهرا اویسی» و... روایتگر داستان پریشانی و استیصال یک استاد موسیقی است. استادی با بازی «ماه‌چهره خلیلی» که به دلیل نابینایی توانایی برپایی ارکستر و اجرای برنامه را ندارد.

امیر توسلی آهنگسازی حرفه‌ای را از دهه هفتاد آغاز کرد و اولین تجربه حضور او در سینما به اوایل دهه هشتاد و همکاری با «سامان مقدم» در فیلم‌سینمایی «مکس» مربوط می‌شود. او تا کنون برای 20 اثر سینمایی آهنگسازی کرده و همزمان در زمینه موسیقی سریال هم فعالیت داشته است. شاخص‌ترین پروژه‌ای که توسلی آهنگسازی آن را انجام داده، سریال مختارنامه به کارگردانی «داوود میرباقری» است. او در این سریال با تلفیق موسیقی نواحی و اصیل ایرانی به همراه موسیقی ارکسترال توانست قطعاتی عامه‌پسند را خلق کند که در عین حال نظر مثبت منتقدان را هم به دنبال داشت.
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 آذر 1394 - 19:09

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 20 تیر 1396 - 22:14

متاسفانه به دلیل دانش کم موسیقی بین مردم ایران و بی خبری از آثار موسیقایی سینمای جهان و عدم توجه به موسیقی های بیکلام ناگهان چهری ای به اوج میرسد
آقای توسلی تقریبا تمام کارهایی را که در اکثر آثار مشهور ساخته اند-مثل شههرزاد-گشت 2 و.... با نوعی کپی برداری از موسیقیهای فیلمهاییی مثل هری پاتر(این آخرین هری پاتر ها) و ترمیناتور 5 و .... با تعغییر جزیی موتیفها انجام داده اند.
تصور میشود ایشان بجای ایده پردازی و خلاقیت به گوش دادن موسیقی فیلم و کپی ناشیانه از آن وقت میگذرانند
وای بر موسیقی ما بیش از پیش
البته این مهم نیاز به اثبات ندارد....کافیست گوش دهید و مقایسه کنید
به عنوان یک آهنگساز (اگر حمل بر خود ستایی نباشد) و شنوده خاص موسیقی های بیکلام بین الملل آرزو دارم و امید....
امید است به همه پتانسیل های شهرستانی و تهرانی فرصت داده شود و این لابی کثیف از سینما رخت ببندد و کسانی به صحنه بیایند که نبوغ آنها کشف نشده...
امید است موسیقی فیلم ما خود متبلور باشد نه زاییده هنر دیگران....

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «امیر توسلی» با دست پر به پرده نقره‌ای باز‌ می‌گردد | موسیقی ما