برنامه یاد بعضی نفرات
 
آلبوم شخصی این هنرمند باسابقه اسفندماه منتشر می‌شود
بهزاد ابطحی: زمان ما هنرمندان چشم داشتند افرادی که به تازگی وارد خوانندگی می‌شوند را ببینند
موسیقی ما – خیلی‌ها آن جوان سبزه‌رو و لاغراندامی که در ارکستر زنده‌یاد «ناصر عبداللهی» سازهای کوبه‌ای می‌نواخت را به یاد دارند. نوازنده‌ای که در همان سال‌ها با ارکسترهای مختلفی ساز می‌زد و علاوه بر آن در زمینه آهنگسازی و تنظیم هم فعالیت داشت. «بهزاد ابطحی» پس از مدتها حضور کمرنگ در این هنر، طی چند سال اخیر قطعاتی را با صدای خودش منتشر کرد. اما چند ماه قبل رسما اعلام کرد که قصد انتشار آلبوم را دارد. برای اطلاع از جدیدترین فعالیت‌های بهزاد ابطحی در عرصه خوانندگی دقایقی را با او هم‌کلام شدیم و این هنرمند برای اولین بار درباره آثار جدیدش سخن گفت:
 
  • *از آلبوم شخصی خودتان چه خبرهایی برای ما دارید؟
پس از یک سالی که ممنوع‌الفعالیتی اجازه کار دارم و دو آلبوم را آماده دارم ولی از بین آنها در حال انتخاب یک آلبوم کامل هستم. قصد دارم که یک آلبوم خوب راهی بازار کنم و احتمالا این مجموعه تا اسفندماه روانه بازار خواهد شد. در ادامه هم به فکر برگزاری کنسرت‌های این آلبوم هستم.
 
  • *در قطعات این دو آلبوم که آماده دارید کدام هنرمندان با شما همکاری داشته‌اند؟
از ده سال قبل ترانه‌ای از «یغما گلرویی» دارم که اجرا نکرده بودم و به غیر از ایشان «علی ایلیا»، «سام اسدی»، «افشین سیاهپوش»، «یاحا کاشانی» و «شاهین تیک» ترانه‌سراهایی هستند که در آثار جدید من حضور دارند. بخش دیگری از ترانه‌های قطعات هم از سروده‌های خودم و چند هنرمند جوان است که این آلبوم اولین حضور رسمی آنها به حساب می‌آید و خوشحال هستم که با قشر جوان هم همکاری می‌کنم. در بخش موسیقی هم اغلب تم‌ها را خودم ساخته‌ام و در بخش تنظیم با سایر دوستان همکاری داشته‌ام. «پاشا یثربی»، «پدرام کشتکار»، «مسعود همایونی»، «میلاد اکبری» و «زانیار خسروی» از جمله دوستانی هستند که در این بخش حضور دارند. بهترین قطعات را انتخاب می‌کنم تا بتوانم آلبومی مطابق با استانداردهای روز بازار و علایق مخاطبان را به گوش آنها برسانم.
 
  • *در اغلب قطعات خاطره‌انگیز زیادی که از دهه هفتاد و هشتاد به یادگار مانده ردپایی از برادران ابطحی دیده می‌شود. تنظیم‌های «بهنام ابطحی» و نوازندگی یا آهنگسازی شما در آثار زیادی از آن دوره نقش اصلی بود. آیا در آلبوم جدید شما خبری از آن زوج پرخاطره ابطحی‌ها هست؟
سیاست‌های تصمیم‌گیری ما نسبت به آثاری که قرار است منتشر شود تغییر کرده و شاید این بار در آلبوم من آن همکاری را کمتر شاهد باشیم. دلیل هم این است که این روزها به سراغ هر تهیه‌کننده‌ که می‌رویم یک نفر می‌گوید باید «هاوس» بخوانید یا یک نفر دیگر می‌گوید که باید شبیه به فلان خواننده بخوانید. من با این تغییرات و تحولات بازار موسیقی تا حد زیادی کنار می‌آیم و انعطاف‌پذیری دارم. با آن تیم قدیم نمی‌توان چنین کاری انجام داد زیرا خودشان صاحب‌سبک هستند و باید با آنها همان روال قبل را داشت. فکر می‌کنم پس از ده سال اگر دوباره می‌خواهم آلبومی منتشر کنم باید کار جدید داشته باشم و بعد خط خودم را انتخاب کنم.
 
  • *این روزها منتقدان و مخاطبان نسبت به افرادی که از شاخه‌های دیگر هنر، حتی نوازندگی و ترانه‌سرایی و آهنگسازی، وارد عرصه خوانندگی می‌شوند موضع جدی دارند. شما درباره انتقاداتی که این افراد نسبت به خوانندگی سایر هنرمندان مطرح می‌کنند چه نظری دارید؟
ورود من به عرصه خوانندگی 10 سال قبل اتفاق افتاد و برای امروز نیست. زمانی که با ارکسترهای خوانندگان بزرگ نظیر زنده‌یاد «ناصر عبداللهی» یا «علیرضا عصار» فعالیت می‌کردم، پیگیر فعالیت در این مقوله هم بودم. در آن زمان شرایط از الان سخت‌تر بود زیرا نمی‌شد همانند آن خواننده‌ها فعالیت کرد و اعتماد به نفس کافی نداشتیم. در آن زمان دوستان لطف کردند و من را به عنوان نوازنده‌ای که می‌خواند پذیرفتند. اتفاقی که آن روز برای من رخ داد با اتفاق امروز تفاوت دارد و سخت‌تر است. در آن زمان هنرمندان چشم داشتند افرادی که تازه وارد هر بخش موسیقی می‌شوند را ببینند ولی دوستان جدید دوست ندارند آنها که از قدیم بودند مجددا به کار خود برگردند. فکر می‌کنم این مساله به سیاست کاری و تفکر آرتیست‌های قدیم و حال حاضر مربوط می‌شود اما به هر حال شرایط قدیم بهتر بود. الان هم تصمیم گرفته‌ام که با هر شرایطی خودم را به‌روز کنم تا بتوانم فعالیت بیشتری در این زمینه داشته باشم.
 
  • *شما امسال یکی از مهمانان سومین جشن سالانه «موسیقی ما» بودید. درباره این برنامه و نظرسنجی آن چه انتقاداتی دارید؟
من افتخار حضور در اولین دوره این مراسم را نداشتم ولی در دومین و سومین جشن سالانه «موسیقی ما» شرکت کردم. در سال دوم کم و کاستی‌هایی وجود داشت. زیرا حق انتخاب گسترده به کارشناسان داده نشده بود و انگار کسانی که مدنظر خودتان بود در نظرسنجی قرار داشتند.
 
  • *ما در سال گذشته هم تمامی آثار مجاز موسیقی را در نظرسنجی قرار داده بودیم و به تبع آن تمامی دست‌اندرکاران موسیقی مجاز کشور هم در نظرسنجی ما حضور داشتند.
امسال زمانی که برای نظرسنجی خود شما با من تماس گرفتید قبول کردم که شرکت کنم اما تصور سال گذشته را داشتم. دفترچه سوالات را که باز کردم واقعا لذت بردم و در همان لحظه به مجموعه شما آفرین گفتم. به دلیل اینکه در نظرسنجی امسال همه حضور داشتند. هنرمندی که یک رای کسب می‌کند و هنرمندی که دهها رای کسب می‌کند هم در نظرسنجی امسال حضور داشتند و کسی نمی‌تواند سومین جشن سالانه «موسیقی ما» را ببرد و بگوید که جشن خودمانی خودشان بود. شاید آن تصوری که نسبت به نظرسنجی سال قبل داشتم به این دلیل بود که برای همه کارشناسان دفترچه سوال طراحی نشده بود. اما دفترچه امسال ابهامات زیادی را برطرف کرد.

از لحاظ اجرایی هم امسال شرایط خیلی بهتر بود. انتقاد من نسبت به بخش اجرایی سومین جشن سالانه «موسیقی ما» در زمینه اجرای موسیقی است. بعضی از هنرمندان اجرای بسیار طولانی داشتند و بعضی‌ها هم مدت زمان کوتاهی داشتند. من عاشق آثار آقای «سالار عقیلی» هستم و صدا و آثار ایشان را دوست دارم ولی مدت زمانی که اجرا کردند خیلی زیاد بود. در کل همه چیز عالی بود و این جشن باید مورد حمایت قرار بگیرد. فکر می‌کنم جشن سال آینده از لحاظ کیفیت چند برابر دوره‌های گذشته باشد. اگر امسال کیفیت برنامه هشتاد درصد بود من فکر می‌کنم که کیفیت سال آینده صد را هم رد کند و نزدیک دویست درصد باشد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 آذر 1394 - 02:57

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بهزاد ابطحی: زمان ما هنرمندان چشم داشتند افرادی که به تازگی وارد خوانندگی می‌شوند را ببینند | موسیقی ما