برنامه یاد بعضی نفرات
 
جمعه ۱۳ آذرماه نقاشى و عکس هاى دیده نشده فخر الدینى رونمایی می‌شود
پرترهٔ شهرام ناظری روی بوم گالری شکوه
موسیقی ما - «فخرالدین فخرالدینی» - عکاس و برادر فرهاد فخرالدینی- نمایشگاهی از عکس‌ها و نقاشی‌های خود در گالری شکوه برگزار می‌کند که در آن ۲۱ عکس پرتره سیاه و سفید از نخبگان هنر و چهره هاى ماندگار از جمله تعدادی از اهالی موسیقی چون «شهرام ناظری» را برای اولین بار به نمایش می‌گذارد. او در این سال‌ها از بسیاری از هنرمندان موسیقی مانند استاد تجویدی و دهلوی تا حسین علیزاده و احمد پژمان عکاسی کرده‌ است.

این عکاس صاحب سبک، در این نمایشگاه علاوه بر پرترهٔ «شهرام ناظری»، پرتره‌هایی نیز از بهمن فرمان آرا، مسعود کیمیایی، اصغر فرهادی، خسرو سینایی، سید محمد احصایی، کامبیز درم بخش، ابراهیم حقیقی، احمدرضا احمدی، نجف دریابندری، پرفسور مجید سمیعی، پرفسور محمد حسین ماندگار و... را در ابعاد ۱۰۵×۷۵ سانتی‌متر که بر روی شاسی چاپ شده‌اند را به تماشا مى گذارد. او دربارهٔ عکاسی از چهره‌های موسیقی می‌گوید: ‌» زمانی که از هنرمندان موسیقی عکاسی می‌کردم ساز آن‌ها عموما بخش مهمی از کار محسوب می‌شد. در این زمان از هنرمندان خواهش می‌کردم که ساز را برای خودشان بنوازند و زمان می‌دادم تا آن‌ها در دنیا و احساس خودشان نوازندگی کنند و بعد از آن دوربین را به دست می‌گرفتم. حتی زمان‌هایی اجازه نمی‌دادم هنرمند متوجه شود که من کار خود را آغاز کرده‌ام. ثبت دنیایی که نوازندگان با سازهای خود دارند از طبیعی‌ترین و زیبا‌ترین عکس‌هایی است که گرفته می‌شود.»

او سال گذشته در جشنوارهٔ موسیقی فجر تجلیل شد. فخرالدین فخرالدینی متولد ۱۳۱۱ آذربایجان است، او از پیشگامان عکاسی پرتره در ایران محسوب می‌شود. او از ۱۸ سالگی عکاسی را در کنار پدرش که عکاس بود شروع کرد و پرتره نگارى را نزد او آموخت. بعد از تجربه‌هایى در ایران، به کشورهای آمریکا و آلمان سفر کرد و در زمینه شخصیت‌گرایی در عکاسی پرتره به مطالعات و تحقیق وسیعى همت کرد؛ او همچنین در کودکی به نقاشی علاقه‌مند شد و فعالیت در این زمینه را در کنار عکاسی ادامه داده است.

نمایشگاه نقاشی و عکس‌های فخرالدین فخرالدینی جمعه ۱۳ آذرماه برپا می‌شود و علاقمندان می‌توانند همه روزه به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ الی ۲۰ از این آثار در گالرى شکوه واقع در فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمى شمالى، کوچه امیر نورى پلاک ١٩ دیدن کنند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 آذر 1394 - 13:20

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پرترهٔ شهرام ناظری روی بوم گالری شکوه | موسیقی ما