برنامه یاد بعضی نفرات
 
با همراهی مجید علیزاده و سیاوش کریمی‌نژاد
سلمان سالک بداهه می‌نوازد
موسیقی ما - کنسرت بداهه نوازی سلمان سالک(تار) با همراهی مجید علیزاده(تنبک) و سیاوش کریمی نژاد (کوبه ای) جمعه چهارم دی ماه در سالن ایران فرهنگستان هنر برگزار می‌شود، این در حالی است که او آلبومی در دست انتشار دارد که شامل بداهه‌نوازی تار و تنبک «مجید علیزاده» و نیز آلبوم ارکسترال با آهنگسازی او و تنظیم عباس آزاد و خوانندگی وحید تاج در دست انتشار است.

«سلمان سالک» در خصوص این برنامه می‌گوید:‌ »بداهه‌نوازی را باید گل سر سبد موسیقی ایرانی دانست. خلق بخش‌هایی از ملودی در لحظه و انتخاب قطعاتی از آثار از پیش ساخته از خود و دیگران در حین اجرا از خصوصیات بداهه نوازی در موسیقی دستگاهی است. در بداهه نوازی کسی دستگاه جدیدی نمی آفریند ولی اگر چنین اتفاقی بیفتد هم محال نیست. نیمی از موسیقی در بداهه نوازی از پیش ساخته است و نیمی دیگر در همان لحظه ساخته می شود اگر کفة ترازو به نفع خلق در لحظه باشد، بداهه نوازی اعلی تر و اگر برعکس باشد نیز ارزش خود را داراست چراکه در هر دو خلاقیت وجود دارد.»

او همچنین ادامه می‌دهد:‌ »در این اجرا نمی‌دانیم چقدر زمان خواهد برد و چقدر در لحظه خلق می شود و چقدر از قطعات از پیش ساخته خود و دیگران استفاده می کنیم؛ اما هر چه از قطعات دیگران استفاده شود مربوط به داشته های ذهنی نوازنده است. پس ممکن است در نیمی از این اجرا از قطعات اساتید شناخته شده موسیقی ایرانی استفاده شود، به فراخور حال و لحظه. اساتیدی که خود سرآمد موسیقی ایران بوده و هستند. چون درویشخان و شهنازی و شهناز و صبا و وزیری و مشکاتیان و لطفی و دیگران.»

سلمان سالک نوازنده و مدرس تار و سه تار، آهنگساز و  پژوهشگر در زمينه تاریخ و مباني نظري موسيقي ايراني است که تاکنون آثاری چون«شاخه پسته» (تنظیم موسیقی محلی کرمان) با خوانندگی حمید زید آبادی، آلبوم «خروشان» تکنوازی تار به شیوه درویش‌خان، انتشارات آوای باربد، «شور» تکنوازی تار، آلبوم «سرمست» به خوانندگی استاد مظفر شفیعی را منتشر کرده است. بلیت‌های این برنامه از طریق سایت «ایران کنسرت» عرضه می‌شود. سرپرستی گروه موسیقی مهربانی از سال 81 تا کنون و اجرای کنسرت در تالار وحدت، تالار رودکی، و سایر سالن‌های موسیقی در تهران و شهرستان‌ها و دیگر کشورها از جمله چک، فرانسه، قرقیزستان و شرکت در فستیوال آندلس در سال 2012 در کشور الجزایر از جمله فعالیتهای اوست.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 آذر 1394 - 14:49

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

دوشنبه 30 آذر 1394 - 09:26

اينها حالشون ازين به اصطلاح بداهه نوازي ها به هم نميخوره؟چقدر ديگه مهمل نوازي بس كنيد.اون كه استادش لطفي بود ساز ميزد تهوع آور بود اين آقا كه جاي خود داره.....

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سلمان سالک بداهه می‌نوازد | موسیقی ما