برنامه یاد بعضی نفرات
 
مهران مهرنیا بعد از مدت‌ها کنسرت می‌دهد
آواز خاکستر در فرهنگسرای نیاوران
موسیقی ما - «مهران مهرنیا» - آهنگساز- سرانجام بعد از سال‌ها قرار است کنسرتِ «آواز خاکستر» را با محوریت ساز و آواز با خوانندگی «هاشم احمدوند» در دو بخش اجرا کند. در بخش اول این برنامه، بداهه‌نوازی تار و تنبک با نوازندگی خودش و همراهی «پیمان ناصح‌پور» انجام می‌شود و در بخش دوم قطعاتی به یاد استاد «محمدرضا لطفی» اجرا می‌شود.

 در بخش اول این کنسرت که پنجم دی ماه برگزار می‌شود، «مهرنیا» تلاش می‌کند تا ضمن اجرای موسیقی کلاسیک، فرم متنوعی را شکل دهد که هم برای مخاطب خاص و هم مخاطب عام‌تر مناسب باشد. بخش دوم برنامه نیز یادی از استاد «محمدرضا لطفی» است. «مهرنیا» می‌گوید: ‌«در این بخش دو شعر از استاد ابتهاج از جمله شعر «پرواز خاکستر» ایشان اجرا می‌شود. این اشعار همگی مضمونی اجتماعی دارند و شعر دوم در پایان با فرمی از ضربی‌خوانی‌هایی که استاد لطفی آن را مرسوم کردند، به پایان می‌رسد. در بخش اول بداهه‌نوازی همراه با آقای ناصح‌پور، نوازندهٔ خوب تنبک که سابقهٔ همکاری با هنرمندانی چون هابیل علی‌اف و همچنین محمدرضا لطفی داشته انجام می‌شود؛ اما در بخش باکلام کار ما تلاش کرده‌ایم تا آواز‌ها را طراحی کنیم؛ علاوه بر آن در این اجرا دو حس متفاوت غم و شادی و ناامیدی و امید را در اجرای ساز و آواز بیان کنیم. انتخاب شعر‌ها نیز با همین ذهنیت انجام شده و ما با تغییر ابیات شکل اجرا را به صورت هدفمندی پیش می‌بریم.»

او همچنین به این نکته اشاره دارد که قرار است این کنسرت به صورت صوتی و تصویری ضبط شود تا آلبوم آن نیز به انتشار درآید: «کنسرت‌های بداهه حال محور هستند و بنا بر حس و حالی که در لحظه وجود دارد، شکل می‌گیرد و به همین خاطر در نظر داریم تا این کنسرت را ضبط و آن را منتشر کنیم.»

این برنامه ساعت ۲۱، پنجم دی ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 دی 1394 - 11:59

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آواز خاکستر در فرهنگسرای نیاوران | موسیقی ما