برنامه یاد بعضی نفرات
 
سرپرست دفتر موسیقی وزارت ارشاد در گفتگو با سایت «موسیقی ما» عنوان کرد؛
فرزاد طالبی: ممنوعیتی در استفاده از بیلبوردهای شهری برای موسیقی پاپ وجود ندارد
موسیقی ما – سرپرست دفتر موسیقی وزارت ارشاد از نبود مصوبه قانونی درباره استفاده از بیلبوردهای شهری برای تبلیغ محصولات و فعالیت های موسیقی در گذشته خبر داد و گفت در رویه کنونی نیز ممنوعیتی مبنی بر استفاده از این ویترین تبلیغاتی برای گونه های مختلف موسیقی در کشور وجود ندارد.

به گزارش «موسیقی ما»، فرزاد طالبی در گفتگو با خبرنگار سایت «موسیقی ما»، درباره قانون استفاده از بیلبوردهای شهری برای گونه‌های مختلف موسیقی در کشور گفت: «موضوع بدین گونه است که این موضوع در گذشته هرگز به صورت رویه‌ای مکتوب و قانونی وجود نداشته است. یعنی در این مورد هیچ آئین نامه مشخصی صادر نشده است ولی در مورد موسیقی سنتی و اصیل ایرانی معمولا رویه جوری بود که همکاری بیشتری از سوی سازمان زیباسازی شهرداری تهران صورت می‌گرفت. اما این بدان معنی نیست که دفتر موسیقی برای استفاده از این ابزار تبلیغاتی برای گونه‌های دیگر موسیقی در کشور ممنوعیتی را اتخاذ کرده باشد.»

در روزها و هفته‌های گذشته در سطح شهر تهران برخی چهره‌ها و خواننده‌ها تبلیغات گسترده ای را برای کنسرت و آلبوم‌های خود در سطح شهر داشتند و گمانه زنی هایی مبنی بر اتخاذ تصمیمات جدید درباره روند استفاده از این قبیل ابزارها در دستگاه های فرهنگی بودجود آمد.

طالبی در توضیح چگونگی تعامل دفتر موسیقی با سازمان زیباسازی شهرداری تهران، که مدیریت و سیاست‌گذار اعطای این بیلبوردها به اهالی موسیقی است نیز توضیح داد: «بحثی که وجود دارد این است که مجوز نصب بیلبورد برای موسیقی باید در ابتدا از دفتر موسیقی اخذ شود و این رویه در موقعیت کنونی هم اتفاق می‌افتد. ولی اصل صحبت من اینجاست که دفتر موسیقی هیچ ممنوعیتی درباره استفاده از بیلبوردهای شهری برای موسیقی پاپ وجود ندارد.»

این صحبت ها در حالی از سوی سرپرست دفتر موسیقی وزارت ارشاد عنوان می شود که سایت «موسیقی ما» بارها در گزارش های تفصیلی به این موضوع پرداخته و در گفتگو با مسئولین سازمان زیباسازی شهرداری تهران و مسئولین فرهنگی، درباره روند سیستماتیک و اداری و قانونی تبلیغات محیطی برای حوزه موسیقی در کشور، نقطه نظراتی را بازتاب داده است.

خبرنگار سایت «موسیقی ما» ظهر امروز نیز در پیگیری این موضوع، با مسئولیت سازمان زیباسازی شهرداری تهران گپ و گفت هایی را انجام داد که محتوای کلیه این اظهارات به نبودن قانون خاص و مشخصی در این حوزه و نبود محدودیت قانونی برای گونه های مختلف حوزه موسیقی دلالت داشت.

گفتنی‌ست سرپرست دفتر موسیقی وزارت ارشاد درباره تمدید دوران سرپرستی خود در دوران کاری کنونی نیز گفت: « تنها چیزی که نباید از من سوال بشود به نظرم همین موضوع است. ما به هر حال مشغول کار و انجام وظیفه هستیم. تمام ماجراهای کاری در مورد دفتر موسیقی را در حال رتق و وفق هستم ودر مورد سوال شما هم باید دوستان دیگری پاسخگو باشند که چه مسئولیتی را می اندیشند و آنرا عملی می‌کنند.»

فرزاد طالبی درباره زمان قانونی سرپرستی یک مدیر در جایگاه سرپرست دفتر موسیقی وزارت ارشاد نیز در انتهای صحبتهای خود متذکر شد: «اگر پس از چهار ماه نامه‌ها و کارها به بنده ارجاع داده شود، خود به خود به معنی تمدید دوران سرپرستی من در دفتر موسیقی وزارت ارشاد است و این وظیفه تا روزهای آخر اسفند و پیش از نوروز ادامه خواهد داشت و ما در حال حاضر در دوره دوم تمدید سرپرستی دفتر موسیقی هستیم. پس از آن به هر حال تصمیماتی از سوی مسئولین امر اتخاذ خواهد شد که قطعا اطلاع رسانی خواهد شد.»
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 دی 1394 - 10:30

دیدگاه‌ها

یکشنبه 6 دی 1394 - 19:19

با آمدن فرزاد طالبي محيط دفتر موسيقي بهتر از زمان پيروز ارجمند شده و فضا محترم انه است و كارهاً خوب پيش ميره . فكر ميكنم اگر ارجمند ماندني ميشد و بركنارش نميكردند شرائط موسيقي بدتر از دهه ي شصت ميشد ... خدا كنه بزارن طالبي كارشو بي سروصدا انجام بده .

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فرزاد طالبی: ممنوعیتی در استفاده از بیلبوردهای شهری برای موسیقی پاپ وجود ندارد | موسیقی ما