برنامه یاد بعضی نفرات
 
انتشار اثر در ایران هم‌زمان با هفته‌ی وحدت
کمپانی سونی موسیقی فیلم «محمد (ص)» را در دنیا منتشر کرد
موسیقی ما - کمپانی سونی موسیقی فیلم «محمد (ص)» به کارگردانی مجید مجیدی را منتشر کرد. موسیقی این فیلم کاری از «الله رکها رحمان» (A. R. Rahman) -موسیقی‌دان مشهور هندی- است که چند سال پیش به خاطر فیلم «میلیونر زاغه‌نشین» جایزه‌ی اسکار بهترین موسیقی متن را از آن خود کرد. این در حالی است که به تازگی و هم‌زمان با ایام باسعادتِ میلاد پیامبر اکرم (ص)، آلبوم موسیقی این فیلم در ایران نیز منتشر شده است.
 
به گزارش «موسیقی ما»، این اثر شامل 20 قطعه و مجموعاً 65 دقیقه موسیقی متن فیلم است که تولید آن به‌سرپرستی «اِی. آر. رحمان» نوازنده سر‌شناس موسیقی جهان، به‌همراه گروه ارکستر و هفت نوازنده مطرح دنیا به سرانجام رسیده است.
 
فیلم سینمایی «محمد» (صلی‌الله‌علیه‌وآله) روایتی از داستان دوران کودکی پیامبر عظیم‌الشأن اسلام است که مجید مجیدی کارگردان ایرانی در مدت هفت سال آن را به تصویر کشیده است. موسیقی این فیلم فضایی ملودیک و جذاب دارد. گذشته از آن، تلفیقی از چند سبک موسیقی است. موسیقی‌های شرقی با سازهای عربی و ایرانی و ارمنی (بخش‌هایی با موسیقی باشکوه ارکسترال) بخش‌هایی با آواهای گروه کر و خواننده‌ی سولوی سوپرانو که بیشتر موتیف‌ها بر اساس ملودی‌های عربی با هارمونی‌های زیبا شکل گرفته است.
 
«اِی. آر. رحمان» با نام اصلی «دیلیپ کومار» در خانواده‌ای هندو متولد شد ولی در سنین جوانی به دین مبین اسلام گروید و نام خود را به «الله راکها رحمان» تغییر داد. «رحمان» از 16 سالگی وارد عرصه موسیقی شد و پس از چند سال در سال 1990 ساخت آهنگ برای فیلم را آغاز کرد.
 
نتیجه بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم‌سازی هند و جهان برای «رحمان» فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون آلبوم از آثار او است که او را در زمره پرفروش‌ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می‌دهد.
 
«اِی. آر. رحمان» سال گذشته، در مصاحبه‌ای با روزنامه «تایمز آو ایندیا» درباره حضورش در فیلم «محمد» (ص) گفته که حدود دو فصل طول کشید تا اینکه من بالاخره متوجه شوم که مجیدی چه انتظاری از من دارد. بعد از او پرسیدم که دیگر چه دوست دارد. به همین خاطر از او خواستم که به آثار دیگران گوش دهد و بر همین اساس یک فهرست از اولویت‌های مورد نظرش را ساخت و این‌گونه شد که سرانجام پس از 6 ماه توانستم به ذائقه او و آنچه که می‌خواست، پی ببرم. من عاشق کار با «مجیدی» هستم و کار با او رویای من برای کار در سینمای ایران را محقق کرد. همیشه شیفته سینمای ایران بودم. در حقیقت، این علاقه را نسبت به هر سینمای دیگری خارج از مرزهای هند هم دارم، چون آنها علی‌رغم محدودیت‌های موجود، چنین آثار زیبایی را خلق می‌کنند. همیشه می‌خواستم که در ایران کار کنم، ولی خب متأسفانه مشغله کاری اجازه چنین کاری را به من نمی‌داد.»
 
این آهنگساز هندی عنوان کرده بود: «علی‌رغم استرس‌های زیادی که داشتم، در نهایت مجیدی از موسیقی فیلم راضی و خوشحال بود. رضایت او به حدی بود که مرا در آغوش کشید و به من تبریک گفت. حقیقتاً تجربه بسیار تکان‌دهنده‌ای بود.»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 12 دی 1394 - 11:51

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 23 دی 1394 - 00:22

اگر ممکنه بفرمایید این آلبوم رو از کجا میشه پیدا کرد؟؟
من از چندتا فروشگاه و شهرکتاب پرسیدم که نداشتند.حتی سایت بیپ تونز هم اون رو نداره.
ممنون میشم اگر که جواب بدید.

چهارشنبه 23 دی 1394 - 00:24

اگر ممکنه بفرمایید این آلبوم رو از کجا میشه پیدا کرد؟؟
من از چندتا فروشگاه و شهرکتاب پرسیدم که نداشتند.حتی سایت بیپ تونز هم اون رو نداره.
ممنون میشم اگر که جواب بدید.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کمپانی سونی موسیقی فیلم «محمد (ص)» را در دنیا منتشر کرد | موسیقی ما