برنامه یاد بعضی نفرات
 
در پی جلسه روز گذشته به ریاست «محمدرضا شجریان»
حسین علیزاده به صورت رسمی از دبیری شورای عالی خانه‌ی موسیقی استعفا داد
موسیقی ما - حسین علیزاده (آهنگساز، نوازند و دبیر شورای عالی خانه موسیقی) به صورت رسمی از سمت خود در این شورا کنارهگیری کرد.

به گزارش «موسیقی ما»، ماجرا از جلسه‌ی مطبوعاتی تور کنسرت‌های «هم‌آوایان» آغاز شد. آنجا که «حسین علیزاده» گفت که دو سال است از خانه‌ی موسیقی استعفا داده است. بعد از آن، شورای عالی خانه‌ی موسیقی به ریاست «محمدرضا شجریان» در اولین جلسه‌ای که تشکیل داد، این مسأله را بررسی و اعلام کرد که «حسین علیزاده» آخرین بار در خردادماه سال گذشته، در جلسه‌ی شورای عالی خانه موسیقی حضور پیدا کرده و علاوه بر آن، هیچ‌گاه مسأله‌ی استعفای خود را مطرح نکرده است.
 
شورای عالی که در آن هنرمندانی چون محمدرضا شجریان، ‌هوشنگ کامکار، فرهاد فخرالدینی و دیگران حضور دارند، البته در خبری که برای رسانه‌ها فرستادند، به این مسأله اشاره داشتند که این شورا، حضور آقای علیزاده را مغتنم می‌داند. حالا اما این آهنگساز، نامه‌ای منتشر کرده و در آن استعفای خود را به صورت رسمی اعلام کرده است.
 
در این نامه آمده است: «بنا بر تجربه‌ای که طی سه سال گذشته در شورای عالی خانه موسیقی داشته‌ام، روحیات و اصول فکری خود را در راستای آن ندیده، لذا بدون آن که کتباً استعفایی تقدیم نمایم، بدون جنجال از آن کناره‌گیری کرده‌ام. با کمی دقت به بیانیه رسمی شورای عالی خانه موسیقی، به روشنی می‌توان دریافت که اعضای شورا در جریان تمام امور خانه نیستند. نمونه آن، عدم اطلاع مسئولین خانه موسیقی از غیبت این‌جانب است که پس از گذشت حدود هجده ماه، همان‌طور که در بیانیه درج شده (خرداد نود و سه آخرین جلسه شورا) آن را در وب‌سایت رسمی خانه اعلان داشته‌اند.»
 
او همچنین در ادامه‌ی نامه‌ی خود ضمن تأکید بر ارادت و علاقه‌ای که نسبت به اعضای شورای عالی خانه موسیقی دارد، آورده است: «نقش شورای عالی خانه موسیقی در خانه موسیقی چیست؟ آیا شورایی که در هجده ماه گذشته یک یا دو نوبت تشکیل جلسه داده (البته بدون حضور این‌جانب) می‌تواند شورای مؤثری در حل موضوعات به‌خصوص این دوره خانه موسیقی باشد؟ آیا شورا، شورایی تشریفاتی نیست که فقط در شرایط بحران با تلاش هیئت‌مدیره تشکیل جلسه داده تا سپری مناسب برای مشکلات خانه باشد؟ آیا رئیس و اعضای شورا در مسائل ریز و درشت موسیقی کشور و خانه موسیقی به طور بی‌طرفانه قرار می‌گیرند، تا حضوری مؤثر برای راه‌حل موضوعات داشته باشند؟»
 
این آهنگساز و نوازنده‌ی برجسته‌ی تار در پایان نامه استعفای خود آورده: «اگر اهمیت موضوع برای شما عزیزان بستگی به استعفای کتبی اینجانب از خانه خود را دارد، این‌جانب حسین علیزاده، عضو و دبیر شورای عالی خانه موسیقی، استعفای رسمی و کتبی خود را اعلان داشته و آرزوی موفقیت برای شما عزیزان، در راه اعتلای موسیقی کشور را دارم.»
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 دی 1394 - 14:12

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 16 دی 1394 - 15:04

وقتي استاد حسين عليزاده ، از خانه ي موسيقي استعفا ميده ، ديگه اونجا خانه ي موسيقي نيست !!!

چهارشنبه 16 دی 1394 - 19:49
فرمان

از اولش خانه ي موسيقي نبود ، خانه چند تا آدم بود از جمله مثلا معاون إجرائي و از اين تيترهاي خودساخته و چند نفر ادم هاي دائمي كه دور هم مينشينند و گپ ميزنند . تعجبم از اينه كه حسين عليزاده چطور تا حالا تحمل كرده بوده و حالا چه اتفاقي پيش اومده كه علني فرياد كشيده ؟!

151.241.74.196
شنبه 19 دی 1394 - 12:57

صحبت های استاد کمال پور تراب ( استاد خود حسین علیزاده ) در رابطه با استعفا ایشون جالب تر است

شنبه 19 دی 1394 - 12:57

والا اینقدر دستشونو بسته میزارند میخوایید بمونند

شنبه 19 دی 1394 - 12:57

حیف قدر هنرمندان را نمیشناسند.

یکشنبه 4 بهمن 1394 - 19:57

استاد گرانقدر و عزیز
رفتار و سلوک شما در رویارویی با وقایع و افراد و این جامعه مظلوم و شیدا(موسیقی) بر کسی پوشیده نیست
دریغ که مجالی بیشتر از کناره گیری و برائت از بدرفتاری ها برایتان میسر نیست
همین که در صف نایخردی ها نماندید و سایه بلندتان پناهگاه فرصتی طلبی فرصت طلبتان نیست بسی غنیمت است
پاینده و پرآوا باشید

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حسین علیزاده به صورت رسمی از دبیری شورای عالی خانه‌ی موسیقی استعفا داد | موسیقی ما