برنامه یاد بعضی نفرات
 
اختصاصی «موسیقی ما»/ اولین گفت‌وگو با خواننده قطعه‌ای که این روزها بازتاب میلیونی داشته است
علی زکریایی: «جیبوتی کجایی؟» آب خنکی بود برای آنها که از جنایات آل سعود حرص داشتند
موسیقی ما - روز پنجشنبه 17 دی‌ماه، یک قطعه‌ موسیقی در فضای مجازی و خصوصاً کانال‌ها و گروه‌های «تلگرام» دست به دست شد که بازتاب عجیبی داشت. این اثر با سرعت بسیار زیادی همراه با متن کوتاهی به اشتراک گذاشته می‌شد. اسم جالب و توضیحات آن باعث می‌شد تا هر شنونده‌ای به شنیدن‌اش ترغیب شود.

«جیبوتی کجایی؟» عنوان این قطعه با صدای «علی زکریایی» و ترانه «رضا احسان‌پور» بود. این قطعه در ادامه به چند سایت مطرح هم راه پیدا کرد و به همراه تحلیل‌های مختلف منتشر شد. «جیبوتی کجایی؟» روی ملودی قطعه «کجایی؟» با صدای «محسن چاوشی» و «سینا سرلک» ساخته شده بود. اثری که تیتراژ پایانی سریال «شهرزاد» بوده و با استقبال خوب مخاطبان موسیقی مواجه شده است.  اما این اتفاق با واکنش علاقه مندان چاوشی هم رو به رو شد که از این قطعه جدید روی ملودی و تنظیم چاوشی راضی نبودند. بعضی هم به ادبیات حاکم بر این  قطعه جدید انتقاد داشتند.
 
اما چه شد که عاشقانه‌ای به نام «کجایی؟» تبدیل به قطعه‌ طنز و سیاسی «جیبوتی کجایی؟» شد؟ ایجاد حاشیه ها و انتشارانتقادات مختلف نسبت به این قطعه باعث شد با خواننده آن گفت و گو کنیم. علی زکریایی برای اولین بار در گفتگوی اختصاصی با سایت «موسیقی ما» روند ایده‌پردازی و تولید این قطعه را روایت کرد. او که مجری رادیو و تلویزیون مشهد و ساکن آن شهر است، این قطعه را به منزله یک سیلی بر گوش حکومت جنایتکار آل‌سعود قلمداد کرد و گفت که ما در جنگ هستیم و ابزار او در این نبرد، قطعه «جیبوتی کجایی؟» بوده است. 
 
  • *  ایده تولید و انتشار قطعه «جیبوتی کجایی؟» از کجا آمد و چه شد که به فکر چنین کاری افتادید؟
چند روز قبل، از طریق یکی از کانال‌های تلگرام پیغامی دریافت کردم که چنین مضمونی داشت: «در این وضعیتی که داریم، فقط قطع رابطه با جیبوتی کم بود!» در ادامه هم نوشته بودند: «جیبوتی کجایی؟ دقیقاً کجایی؟». به این متن خیلی خندیدیم و در جمع دوستان هم گفتم که کسی که چنین متنی نوشته، چه‌قدر خوب این قضیه را با شعر «محسن چاوشی» هماهنگ کرده است. من از سال 76 دست به قلم هستم و بیشتر کار طنز انجام می‌دهم. مثلاً پیامک «سفارتخانه جیبوتی پس از خروج سفیران، تخلیه و به صاحب فلافلی بازگردانده شد» را خود من نوشتم و در کانال اشعار خودم به اشتراک گذاشتم. یا متن «یک پزشک ایرانی روی اینستاگرام خود نوشت که حاضر است جیبوتی را بدون درد و خونریزی از روی آفریقا حذف کند» را هم من نوشتم. چنین مطالبی را منتشر کردم و اتفاقاً از طریق کانال‌های دیگر به دست خودم هم رسید.

با آقای «رضا احسان‌پور» صحبت کردیم و قبلاً ایشان کاری را برای «آل‌سعود» سروده بود. بدون اطلاع ایشان آن کار را با کیبوردی که در استودیو داشتم، به همراه نوای تمبک یکی از دوستان در استودیو اجرا کردیم. آقای احسان‌پور گفت که روی این شعر کار کنیم تا هرز نشود. ما قبلاً متناسب با اهدافی که داشتیم، کارهای طنزی خوانده و پخش کرده بودیم. ایده اولیه این بود که برای جیبوتی یک نمایش‌نامه درست کنیم و مصاحبه با رئیس‌جمهور آن کشور باشد. اما با آقای احسان‌پور ایده شعر آقای چاوشی را مطرح کردم و ایشان هم استقبال کردند و بدون اجازه آقای چاوشی شروع کردیم! روح محسن چاوشی هم از این کار خبر ندارد و امیدوارم از ما دلگیر نشده باشد. من آقای چاوشی را نه‌تنها دوست دارم بلکه تا امروز همه آلبوم‌هایش را خریده‌ام و حتی یک قطعه از آثارش را هم غیرقانونی دانلود نکرده‌ام. اخلاق من این است که از هر خواننده داخلی که آرشیو داشته باشم، نسخه اصلی همه آثارش را خریداری می‌کنم. همچنین عادت ندارم سی‌دی آلبوم را به هیچ‌کدام از دوستان بدهم تا آنها هم بخرند و خواننده‌ها متضرر نشوند.

به هرحال این آهنگ را کش رفتیم و بدون اجازه آقای چاوشی کار را آغاز کردیم و شعر آقای احسان‌پور هم تکمیل شد. خط سیری که می‌خواستم در ترانه وجود داشته باشد را مطرح کردم و پس از حدود چهار ساعت چکش‌کاری و بررسی، شعری که شنیدید حاصل شد.

 
  • * کلاً پروسه تولید چند روز طول کشید؟
چهار ساعت روی شعر کار کردیم و حدود هشت ساعت هم خواندن قطعه طول کشید و اصلاً یک روز هم نشد.
 
  • * با توجه به اینکه رضا احسان‌پور شاعر است و شما هم ظاهراً دستی در نوازندگی دارید و با موسیقی غریبه نیستید، چرا یک کار از صفر تولید نکردید؟
از نظر من یک‌سری فاکتورها وجود دارد که تأثیرگذاری کار را بالا می‌برد. کلاً باید به مقوله کاورخوانی، جدا از جنبه دزدی نگاه کرد. خیلی از خواننده‌ها در آلبوم خودشان، موسیقی بی‌کلام قطعات خود را هم قرار می‌دهند. مثلاً مجید اخشابی در هر آلبوم خود سه قطعه بی‌کلام هم قرار می‌دهد. قطعه بی‌کلام برای این است که هم موسیقی در جاهای مختلف استفاده شود و هم اینکه اگر کسی تمایل به کاور‌ کردن داشت، بتواند این کار را انجام دهد. کاورخوانی در صنعت موسیقی دو مدل است. نوع اول این است که اصل شعر و ملودی را کاور و اجرا می‌کنید. نوع دوم کاورخوانی طنز است که به جای شعر، یک سروده طنز را اجرا خواهید کرد که این نوع دوم معمولاً فقط در طنز جواب می‌دهد. چند وقت قبل ما روی قطعه «آهای خوشگل عاشق» فریدون آسرایی یک قطعه‌ای به نام «آهای گنده جاهل» ساختیم که اتفاقاً در جاهای زیادی پخش شد.

قطعه «کجایی؟» خیلی تأثیرگذار بود و با مضمون «جیبوتی کجایی؟» هم‌خوانی داشت. پیام «جیبوتی کجایی؟» با سرعت زیادی در حال انتشار در تلگرام بود و این نشان‌دهنده همان تأثیرگذاری بود. حتی اگر «چرا رفتی؟» همایون شجریان را هم کاور می‌کردیم، به نظرم تا این حد بازخورد پیدا نمی‌کرد. زیرا در یک قسمت شعر داریم که می‌گوید دقیقاً کجایی؟ (می‌خندد)
 
  • * فکر می‌کنم که شما پیگیر امور سیاسی هستید و اتفاقات سیاسی روی زندگی، تولیدات و کارتان تأثیر زیادی دارد. درست است؟
من سیاسی نیستم ولی ایرانی هستم. ما همه ایرانی هستیم و این اتفاقات برای ما اهمیت دارد. به عنوان یک ایرانی، نباید نسبت به کشوری که جمع زیادی از هموطنان ما را با برنامه‌ریزی غلط در کشور خود به شهادت رسانده، اعتراض کرد؟ «شیخ نمر» که در عربستان به شهادت رسید، یک فرد شبیه به «سیدحسن نصرالله» بود. ایشان یکی از علمای برجسته شیعه بود و صرف‌نظر از اسلام، محبوبیت زیادی داشت. در ادامه، به دلیل هیجانات و برخی شیطنت‌های افراد، به سفارت عربستان تعرض می‌شود. اما زمانی که آن کشور شارلاتان در قطع رابطه پیش‌دستی می‌کند، به شخصیت و عزت ایرانی ما برمی‌خورد. جالب است که حکومتی که خودش همه مدل جنایت کرده، در قطع رابطه پیش‌دستی می‌کند. آنها به رابطه با ما بیشتر نیاز دارند و حتی اگر نقشه ایران را روی نقشه عربستان قرار دهید، آن را می‌خورد! چنین کشوری جلو جلو قطع رابطه می‌کند و چند کاسه‌لیس دیگر هم با اقتصاد مریض و وابسته به پول عربستان، کورکورانه با چشم بستن روی محبت‌های ایران به خودشان، اعلام قطع رابطه می‌کنند! شنیده‌اید که می‌گویند مورچه چیست که کله‌پاچه‌اش چه باشد؟ داستان همین است و دیگر فقط کم مانده جزایر لانگرهانس با ما قطع رابطه کند! به تازگی شنیده‌ام که مجمع‌الجزایر کومور هم تصمیم جیبوتی را گرفته است. در حالی که اگر از جزایر کومور خارج شوید و دوباره بخواهید به آن برگردید، باید چند روز به دنبال‌اش بگردید! همه این اتفاقات واقعاً خنده‌دار است.
 
  • * این قطعه حدوداً 36 ساعت قبل منتشر و با سرعت عجیبی در کانال‌های تلگرام و سایت‌های مختلف به اشتراک گذاشته شد و بازتاب گسترده‌ای به دنبال داشت. خودتان فکر می‌کردید که چنین بازخوردی داشته باشد؟
بدون تعارف اصلاً فکر نمی‌کردیم «جیبوتی کجایی؟» در این حد شنیده شود. حداقل در استودیوی «رادیو مون» فکر نمی‌کردیم که چنین بازخوردی داشته باشد. آقای احسان‌پور یک هنرمند شناخته‌شده در عرصه طنز هستند و ایشان گفت که من در گوگل‌پلاس و اینستاگرام خودم این کار را منتشر می‌کنم. من هم پیش‌بینی می‌کردم با مخاطبان آقای احسان‌پور و اعضای کانال ما که 250 نفر عضو دارد، نهایتاً چهار هزار نفر این کار را بشنوند. اغلب اعضای کانال ما دوستان صدا و سیما و گویندگان هستند. چون من گوینده و مجری صدا و سیمای خراسان هستم. متولد تهران و ساکن مشهد هستم. هم‌اکنون برنامه «بستنی داغ» را هم روی رادیو دارم که آن هم طنز است.

فکر نمی‌کردیم «جیبوتی کجایی؟» تا این حد پخش شود، اما زیبایی موسیقی آقای محسن چاوشی و نفس گرم آقای احسان‌پور و هنر ایشان خیلی مهم بود. همچنین ارتباط شعری که ما انتخاب کردیم با نیاز مردم و وقایع روز و خنده‌داربودن قطع رابطه جیبوتی با ایران، باعث شد تا این قطعه به دفعات دانلود و شنیده شود. البته واقعاً این داستان خنده‌دار است. چون ساختمان پارلمان جیبوتی توسط ایران برای آنها ساخته شده و تقریباً هیچ‌چیز ندارند! اتفاقاً یکی از دوستان چند روز قبل در پیامی نوشت: «واقعاً از اینکه جیبوتی نیست، شب‌ها خوابم نمی‌برد و نمی‌دانم چه کنیم که او را نداریم!» از سوی دیگر، در اوضاع کنونی و مشکلاتی که مردم دارند و اهانت‌های آن کشورها به ایران، به قول مجری «صرفاً جهت اطلاع» این یک آب‌خنکی برای جگر ما بود.
 
  • * نظرات مخاطبان و مردم چه بود و چه کامنت‌هایی دریافت کردید؟
ما برای هر کار هنری چند دسته مخاطب داریم. عده‌ای می‌شنوند و فیدبکی نشان نمی‌دهند. یک عده خیلی تعریف می‌کنند و نظرات مثبت دارند. در این قطعه ما دو دسته مخاطب قبل را داشتیم، به همراه یک دسته که عده آنها کم بود. در اینستاگرام و تلگرام نوشتند که شما موسیقی محسن چاوشی را خراب کردید. اثر آقای چاوشی مورد توجه عده زیادی قرار گرفت و اگر کسی با آهنگ مورد علاقه من هم چنین کاری انجام دهد، شاید ناراحت شوم. تمام تلاش خودم را انجام دادم تا این گروه را آرام کنم و اعلام کردم که اعتراض شما درست است اما از دید طنز به این اتفاق نگاه کنید و همه چیز جدی نیست. یک عده هم نظر معمولی داشتند. چند نفر از دوستان هم گفتند که امضا می‌خواهیم، من هم گفتم لطفاً بروید ته صف! یک نفر هم گفت که این اثر تو را در یک جمع پخش کردم و باید بلیت کنسرت‌ات را برای ما کنار بگذاری!
 
  • * خیلی‌ها از این قطعه استقبال کردند و نظرات مثبتی نسبت آن داشتند. اما برخی کارشناسان هم نسبت به این کار انتقاداتی را وارد کردند. از جمله اینکه آنها به ما اهانت کرده‌اند؛ اما آیا ما هم باید پاسخ‌شان را با شعری بدهیم که از بعضی عبارات توهین‌آمیز در آن استفاده شده است؟
مثلاً عبارت «کاسه‌لیس» را به کار بردیم که اگر در فرهنگ دهخدا هم جستجو کنید، وجود دارد و یک اصطلاح قدیمی همانند «بادمجان دورقاب چین» است. یا در یک جا از عبارت «اونجام» استفاده می‌کنیم که منظور قلب است! ما در دین خود داریم که فحاشی نکنید ولی در جایی نیامده که چنین مطالب انتقادی را به طنز مطرح نکنید. در روایات داریم که یک روز کنیز امام محمد باقر (ع) رفت تا درِ منزل ایشان را باز کند. شخصی که پشت در بود، همان‌جا به کنیز تعرض کرد. امام باقر (ع) از پشت دیوار فریاد زد: «لا اُمَّ لَک» یعنی ای بی‌مادر دستت را بکش. آن فرد گفت من این کار را کردم تا ببینم شما از پشت دیوار هم می‌توانید ببینید؟ امام باقر (ع) فرمودند بله که می‌توانیم ببینیم. من این «لا اُمَّ لَک» را بررسی کردم. یعنی امام به مادرش فحش نداده ولی یعنی تو شبیه کسانی هستی که پدر و مادر بالای سرشان نبوده است. ظاهر واژه فحش است ولی ناسزا نیست. این مورد را داشته باشید و برای این ذکر کردم که شما باید اصل و مفهوم عباراتی که در شعر جیبوتی کجایی استفاده کرده‌ایم را در نظر داشته باشید.

مورد بعدی این است که ببینیم ما این حرف‌ها را به چه کسی می‌گوییم. ما در اخلاق ایرانی خود هم داریم که دوست دشمن ما، دشمن ما است. عربستان کشوری نیست که ما بگوییم برادر ما باشد. تعارف نداریم و اکنون ما در جنگ هستیم. هرکسی در جنگ ابزاری دارد و ابزار ما طنز است. هرکسی با ابزار خودش در زمینه فعالیت‌اش تلاش می‌کند. شخصی مثل ما از استعاره و تشبیه استفاده می‌کند و دیگران هم با سایر ابزارها در این جنگ حضور دارند. بعضی‌ها می‌گویند که در این قطعه به آل‌سعود توهین شده اما داستان اینجا است که من به آل‌سعود یک سیلی زده‌ام ولی آنها هر روز به ما گلوله می‌زنند.

در صفحه من از طرف آل‌سعود آمدند و فحاشی کردند. من فحش ندادم ولی حقیقت را بیان کردم و شما یک جای آن را پیدا کنید که حقیقت نباشد. به غیر از بخش‌هایی که طنز صحبت کرده‌ایم، زیرا به هرحال ژانر ما طنز است. به یک کار طنز باید با دید طنز نگاه کنیم و باید به منظور توجه کرد. منظور ما از «جورابم رو بو کن/ به این عطر خو کن» این است که سطح تو آنقدر نیست که با من چشم در چشم باشی. تو در سطح پای من هستی و باید همان‌جا بمانی. چند وقت قبل کاریکاتوری منتشر شد که ایران را یک بدن کشیده بود و انگشتان پای ایران از آب خلیج فارس بیرون آمده و جزایر تنب بزرگ و تنب کوچک و ابوموسی بود. یعنی هرچند آن جزایر دور هستند ولی برای ایران است. حالا شما اگر بگویید که مردم ابوموسی شکایت کرده‌اند که ما را به عنوان پای ایران تصور کرده‌اید، درست نیست. زیرا اگر دید طنز داشته باشید از این مسائل می‌توانید عبور کنید. اگر نیمه پر لیوان را ببینیم، از قطعه «جیبوتی کجایی؟» استقبال شده و به هرحال هر اثر هنری مخالفان و موافقانی دارد.
 
  • * شما در اول صحبت‌های خود گفتید که در حمله به سفارت عربستان شیطنت‌هایی صورت گرفت و همان شیطنت‌ها به هرحال هزینه‌هایی برای کشور به دنبال داشت. درست است که این کار با استقبال زیادی مواجه شده اما برخی منتقدان این سوال را دارند که آیا واقعاً قطعه «جیبوتی کجایی؟» در راستای منافع ملی ما بوده و برای ما هزینه به دنبال نخواهد داشت؟
پس از فتح مکه، پیامبر اکرم (ص) فرمودند که همه به غیر از یک نفر در امان‌اند و اگر آن فرد را در جایی مشاهده کردید، او را بکشید. خبر به گوش آن شخص رسید و فرار کرد و نزد برادر خود رفت و پنهان شد. آن فرد برادرش را نزد پیامبر (ص) برد و به آن حضرت گفت که من واسطه می‌شوم تا شما برادر من را ببخشید. می‌گویند که حضرت یک مدت طولانی سکوت کرد و بعد سر خود را بالا آورد و گفت که او را بخشیده است. یاران به رسول‌الله(ص) گفتند که چرا سکوت شما این‌قدر طولانی شد؟ حضرت فرمودند سکوت کردم بلکه یک نفر از شما با شمشیر گردن او را قطع کند. اما چون کسی این کار را انجام نداد، حضرت به دلیل مصلحت جامعه او را بخشید و مصلحت‌سنجی وظیفه حاکم جامعه است. ما به وظیفه عمل می‌کنیم و مصلحت‌سنجی را به حاکم جامعه محول می‌کنیم. من وظیفه خودم دیدم و می‌خواستم در این برهه آب خنکی باشم برای خانواده‌هایی که عزیزان خود را در فاجعه منا از دست دادند. شما باید جای آن خانواده باشید. یک نفر از آنها در اینستاگرام نوشت که علی آقا دست شما درد نکند، جگر ما را خنک کردید.

من نمی‌خواهم سیاسی صحبت کنم ولی واقعاً توقع این بود که دولت ما پیش‌دستی کند. یعنی دولت باید بگوید که ما به خاطر این جنایت شما قطع رابطه می‌کنیم. از نظر من کشور ما، اسلام است. شما مسلمان هستید و  ایران، لبنان و سوریه استان‌های کشور اسلام هستند. در حقیقت هر کجا که یک شیعه وجود داشته باشد، آنجا استانی از کشور اسلام است. اگر این تقسیم‌بندی را از قرآن یاد بگیریم، آن وقت برای کشته‌شدن شیخ نمر در عربستان آن هم در مظلومیت، ما باید تمام ارتباطات دیپلماتیک خودمان را با عربستان قطع می‌کردیم. ما باید پیش‌دستی می‌کردیم و نباید کشور جیبوتی با هشتصد هزار نفر جمعیت اعلام می‌کرد که ما قطع رابطه می‌کنیم. در جریان این ضعف یا عدم عزتی که اخیراً در برخی موارد از سوی برخی افراد حس می‌شود، من حس کردم که قطعه «جیبوتی کجایی؟» می‌تواند عده‌ای را آرام کند. حداقل می‌توانم بگویم «جیبوتی کجایی؟» آب خنکی بود برای آنها که از جنایات آل‌سعود حرص داشتند.

زمانی که یک نفر جوک می‌سازد که «سفارت هست اما کم است» یا در یک جوک دیگر می‌خوانیم که فلان کشور می‌خواهد فلانی را اعدام کند این هم آدرس سفارت‌اش، این حرف‌ها تحریک‌کننده است. هرچند مشخص شده قضیه سفارت عربستان از سوی چند فرد ناتو هماهنگ شده بوده و معمولاً بچه‌های بسیجی اگر بخواهند جایی بروند، با خودشان کوکتل مولوتوف نمی‌برند!
 
  • * تمایل ندارید آلبوم یا قطعه‌ای منتشر کنید که طنز و کاور نباشد؟ یعنی یک اثری که از صفر تا صد خودتان تولید کرده باشید.
این کار را انجام خواهم داد. با همین ابزار محدودی که داشتم و سازهایی که نواختن آنها را تا حدودی بلد بودم، آهنگ‌هایی ساخته‌ام که کاور نبوده‌اند و در کانال تلگرام‌ام منتشر شده است. اما من برنامه‌ساز هستم و خوانندگی بخشی از برنامه‌سازی من است. برنامه‌های طنز و جدی می‌سازم و هرجا که نیاز به نوشتن یا سرودن داشته باشم، یا خودم انجام می‌دهم یا از دوستان کمک می‌گیرم. در روند برنامه‌سازی، گاهی اوقات نیاز به کاورخوانی دارم که این کار را هم یا خودم انجام می‌دهم یا به سراغ دوستانی می‌روم که توانایی خواندن دارند. در نمایش‌نامه‌های رادیویی خراسان، پانزده صدای مختلف را به ثبت رسانده و کار کرده‌ام. تاکنون کاورخوانی‌های زیادی انجام داده بودم ولی از این قطعه «جیبوتی کجایی؟» به شکل ویژه‌ای استقبال شد.
 
  • * با توجه به استقبال از این قطعه امکان دارد که نسخه‌های بعدی آن را بسازید؟ یعنی «جیبوتی کجایی 2» یا قطعات کاور دیگری با این مضمون می‌سازید؟
یعنی منظورتان این است که قطعه «کومور کجایی؟» را بخوانم؟ (می‌خندد) نه، دیگر نباید قضیه را لوث کنیم! با آقای احسان‌پور تصمیم گرفتیم که فعلاً کاورخوانی نداشته باشیم و قرار است کارهایی انجام بدهیم که فعلاً در مورد جزئیات آنها صحبت نمی‌کنم. اما مطمئن‌ام کارهای جذاب و خوبی خواهد بود. من هیچ وقت خودم را خواننده نمی‌دانم و برنامه‌ساز هستم. خواننده‌های ما واقعاً حرفه‌ای هستند و ما فقط در شعر و موسیقی تغییرات ایجاد می‌کنیم. خودم را خواننده نمی‌دانم و هیچ وقت پا در کفش خواننده‌ها نمی‌کنم. اما از منظر برنامه‌سازی هرگاه نیاز به خواندن پاپ، سنتی یا حتی رپ باشد، کارهایی را اجرا کرده‌ام.
 
  • * و کلام آخر؟
ما تلاش کردیم آقای چاوشی را پیدا کنیم تا حداقل پس از پخش کار از ایشان اجازه بگیریم. اما با توجه به روحیاتی که از ایشان سراغ دارم، می‌دانم که ایشان هم مشکلی با این اتفاق ندارند. البته من دورادور و از طریق چند دوست دور ایشان را می‌شناسم و آشنایی و ارتباطی با هم نداریم. برای همه کسانی که موسیقی را دوست دارند، احترام قائل‌ام و اگر این کار ما باعث شد تا آنها از دید موسیقایی ناراحت شوند، اعلام می‌کنم که ما کوچک آنها هم هستیم. اما کلاً کاورخوانی یکی از هنرهای لذت‌بخش موسیقی در دنیا است.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 19 دی 1394 - 17:47

دیدگاه‌ها

شنبه 19 دی 1394 - 15:05

Aliye in

شنبه 19 دی 1394 - 15:05

Hala inam alaki alaki maroof konin

شنبه 19 دی 1394 - 15:05

چه گزارشای چیپی می گیرین :| از کجا مطمینین محسن راضیه که حالا میرین با یارو مصاحبه هم می کنین

شنبه 19 دی 1394 - 15:05

شعرش واقعا بی ادبانه بود

شنبه 19 دی 1394 - 15:05

چه مسخره واقعا

شنبه 19 دی 1394 - 15:05

واقعا متاسفم، مصداق بارز از آب گل آلود ماهی گرفتنه، این آقا هم از این فرصت برای دیده شدن استفاده کرده، کاره خیلی ضعیف و آماتوری بود

شنبه 19 دی 1394 - 15:05

جيبوتي درسته كه تو نقشه خيلي ريزه ولي ايران براي عبور كردن نفتكش هاش از همين منطقه خيلي به اين كشور إظهار لطف هاي مالي داشته و علت قطع رابطه اين كشور با ايران هم به همين علت بوده و الان ايران بايد كل قاره ي آفريقا رو دور بزنه.فقط انسان هاي ابله در اين بازي هاي سياسي گير ميكنن

شنبه 19 دی 1394 - 15:05

به عنوان يه ترانه سرا معتقدم نقد هر جائي و هر مساله اي بايد به زبان خودش گفته بشه و اگر قراره آهنگي ساخته بشه در خصوص همون مساله باشه نا يك آهنگ ديگه رو بيان دستاويز و كاور كنن و انتقاداي سياسيشونو اونجا بخونن كه بيشتر شنيده بشه ! اين درست نيست

شنبه 19 دی 1394 - 15:05

جیبوتی جاییه که کشتی هامون از کنارش عبور میکنم .....تنگه باب المندب ....تا مجبور نشیم کل قاره سیاه رو دور بزنیم ‌.....?

یکشنبه 20 دی 1394 - 12:32
یه کاربر موسیقی ما

دوست عزیز،ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﮐﺸﺘﯽ ﻫﺎ ﺍﺯ ﺗﻨﮕﻪ ﯼ ﺑﺎﺏ ﺍﻟﻤﻨﺪﺏ ﻣﯿﮕﺬﺭﻥ ﺟﺰﻭ ﺁﺏ ﻫﺎﯼ ﺑﯿﻦ ﺍﻟﻤﻠﻠﯽ ﺣﺴﺎﺏ ﻣﯿﺸﻪ ﻭ ﺗﺤﺖ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﻫﯿﭻ ﮐﺸﻮﺭﯼ ﻧﯿﺴﺖ
ﺿﻤﻨﺎ ﺍﯾﻦ ﺗﻨﮕﻪ ﺑﻪ ﺳﻪ ﮐﺸﻮﺭ ﻣﺤﺼﻮﺭﻩ ﮐﻪ ﯾﻤﻦ…ﺳﻮﻣﺎﻟﯽ ﻭ ﺟﯿﺒﻮﺗﯽ ﻫﺴﺘﻦ
ﺣﺘﯽ ﺍﮔﻪ ﻓﺮﺽ ﺑﺮ ﺑﺴﺘﻪ ﺷﺪﻥ ﺑﮕﯿﺮﯾﻢ(که طبق قوانین سازمان ملل امکان نداره)،ﻏﺮﺏ ﯾﻤﻦ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺩﺳﺖ ﺣﻮﺛﯽ ﻫﺎﺳﺖ ﻃﺮﻑ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ.ثانیا،ﮐﺎﻧﺎﻝ ﺳﻮﯾﺰ ﻫﻢ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ ﻧﯿﺎﺯ ﻧﺒﺎﺷﻪ ﺁﻓﺮﯾﻘﺎ ﺭﻭ ﺩﻭﺭ ﺑﺰﻧﻪ.چرا بی خودی اظهار فضل میکنید و تریپ روشنفکرگرایانه برمیدارید در مورد چیزی که نمیدونید و از یک جای دیگه کپی پیستش کردین؟جالبش اینجاست که دیگرانو محکوم به دهن بینی میکنید!البته من خودم شدیدا با تمسخر این آقا مخالفم و معتقدم هر کشوری در دنیای امروز دارای ارزشه،حالا یک کشور به عنوان مصرف کننده مهمه،یه کشور به عنوان مصرف شونده.

2.180.13.88
شنبه 19 دی 1394 - 15:05

متاسفم برای این شخص در درجه اول و برای‌موسیقی ما بابت انتشار این اراجیف! نژاد پرستی و ناسیونالیسم افراطی در خون ما ایرانی هاست و بروزش از امثال این آقا و مردم عامی خیلی هم عجیب نیست! اما رسانه شما که تخصصی ترین و معتبرترین رسانه موسیقی ایران هست نباید منفعل عمل کنه و حتی به جای فرهنگسازی، ضد فرهنگ‌ عمل کنه

شنبه 19 دی 1394 - 15:05

در شان ایران و ایرانی نبود,واقعا متاسفم .

شنبه 19 دی 1394 - 15:05

منم متاسفم برای مسخره کردن دیگران این کار محکومه

شنبه 19 دی 1394 - 15:05

اگه از موقعیت استراتژیک جیبوتی اطلاع داشتیم انقدر نمیخندیدیم ......

شنبه 19 دی 1394 - 15:29

واقعا باعث تاسفه ... داد بر ما که در فرهنگ و شعور و ارزش و معیار و لذت و ... از کجا به کجا ما رو کشوندن ... و بدتر اینکه جوگیری به جای تفکر رو قشنگ دارن بین این مردم رواج میدن ...

شنبه 19 دی 1394 - 15:29

دكتر على دادپى ، اقتصاددان مشهور ايراني و استاد دانشگاههاى امريكا و ساكن همان ديارست كه در دنياي اقتصاد قلم ميزند و استاد افتخارى دانشكده اقتصاد و مديريت دانشگاه شريف است ، امروز متن زير را ازش خواندم: این کسانی که می پرسند جیبوتی کجایی نه تنها شعور روابط بین الملل ندارند بلکه از تحولات استراتژیک منطقه هم بی خبرند. بر خلاف تصور ایشان جیبوتی بندر اصلی در جنوب خاورمیانه خواهد بود و این قطع روابط نه تنها ایران را از دسترسی به امکانات این بندر محروم می کند بلکه بهترین راه دسترسی به بازارهای شمال شرق آفریقا را به روی کشور می بندد. اگر شما باور ندارید که آفریقا مهم است به این سوال پاسخ بدهید: چرا چین بیشترین سرمایه گذاری را در در آفریقا می کند!

شنبه 19 دی 1394 - 15:29

بهتره این پست رو بردارین تا از اعتبار صفحه اتون بیشتر از این کاسته نشه

شنبه 19 دی 1394 - 15:29

ایول الله دمش گرم

شنبه 19 دی 1394 - 15:29

از موسیقی ما بعیده که چنین قطعه ای رو حتی در موردش پست میذاره....این کار فقط حمایت از اشتباه کاریهای خوده بزرگان این مملکته...هر کاری بکنن و هر کشور و مملکتی که با ما قطع رابطه بکنه مورد تشویق قرار بدیم؟؟؟ روزی که رییس جمهور قبلی صدها خونه و اپارتمان تو همون جیبوتی ساخت و کلی از اموال این مملکت رو خرج اون کشور کرد جیبوتی تو نقشه بود حالا یه دفعه گم شد؟؟؟؟؟؟؟متاسفانه اکثر مردم ما به دلیل نداشتن اطلاعات دقیق از چنین ترانه های بی ارزشی حمایت میکنن و تو تمامه کانالها و سایت ها منتشرش میکنن

شنبه 19 دی 1394 - 15:29

خنده دار شايد بود اما بچه گانه و بي محتوا. مخصوصاً با اين تفسيري كه خواننده ارايه كرد و بدتراز اون اينكه شما به عنوان موسيقي آن را در اينجا وارد كرديد و اصلاً در موردش صحبت كرديد. جوابها واقعاً باعث اميدواري و نشانه شرافت هموطنان است.

شنبه 19 دی 1394 - 15:29

اینست بزرگترین افتخارات ایران

شنبه 19 دی 1394 - 15:29

شما نباید این مطلبو بزارین چرا با گذاشتن خبر در مورد یه فعالیت غیر موسیقایی و زرد یه نفرو مطرح میکنین

شنبه 19 دی 1394 - 15:29

عجیبه دم به دقیقه واسه جیبوتی جک میسازند ولی الان دم از موقعیت و مهم بودنش و...حرف میزنید

شنبه 19 دی 1394 - 15:29

همه چی رو مسخره میگیرین که این شده حال و روزمون متاسفم واسه اون خواننده و سایت موسیقی ما

شنبه 19 دی 1394 - 15:29

واقعا متاسفم

شنبه 19 دی 1394 - 15:29

فقط مسخره کنید ،یعنی تنها کارمون همین شده

شنبه 19 دی 1394 - 15:29

متاسفم.فقط همین

شنبه 19 دی 1394 - 15:29

اخه بامسخره بازی معروف میشن

شنبه 19 دی 1394 - 15:29

یعنی انقدر کلاسِ صفحه ی «موسیقی ما» اومده پایین که همچین مصاحبه ای کرده؟؟؟؟؟

شنبه 19 دی 1394 - 15:29

پرداختن شما به این چیزا و اینجور آدما باعث افتضاح تر شدن موسیقی ایران میشه

شنبه 19 دی 1394 - 15:47

البته این از قدیم بوده که کارای هیت بزرگان موسیقی کاور میشده . ولی من نمیدونم فازشون چی بوده این آهنگ و خوندن . البته محسن است دیگر پرمخاطب ترین خوتننده داخل ایران و خیلی ها واسه اینکه دیده شن ازش استفاده میکنن .

شنبه 19 دی 1394 - 16:17

برای چی با مصاحبه با این آدم و امثال این آدم باعث معروف شدنشون میشین؟! چرا تریبون همچین کارای سخیفی میشین؟ بماند که هیچ رضایتی هم برای انجام دادن این کار مزخرف از سوی صاحب اصلی اثر وجود نداره!

شنبه 19 دی 1394 - 16:17

ممنون که مردمت رو نفهم خطاب میکنی! ولی درمورد این آهنگ‌لزومی نیست به گوش مردم جیبوتی برسه همین که توی داخل کشور یه سری آدم هار رو وادار میکنه درمورد خودشون و رفتارشون اطمینان بیشتری پیدا کنن و به جای بقیه تصمیم بگیرن کافیه، درضمن عمل غیر اخلاقی دو جنبه داره یکیش مربوط به افراد مخاطب هست و مهمترینش مربوط به شخص آدم بی اخلاق! که باید اول وجدان و شرافت رو در خودش قربانی کنه و بعد به هم نوعش توهین کنه حالا چه طرف در جریان باشه چه نباشه

شنبه 19 دی 1394 - 16:17

بر اساس قوانینی که برای تردد کشتی‌های نفتکش و تجاری از تنگه باب المندب وجود دارد، باید شناورها با پرداخت مبلغی به عنوان حق انتقال از آب‌های حاکمیتی جیبوتی عبور کنند و سپس نفت خام خود را از مسیر خط لوله سومد به مخازن سیدی کریر مصر منتقل کنند، این در حالی است که بخش عمده‌ای از درآمدهای کشور کوچک جیبوتی در جنوب آفریقا از همین راه تامین می‌شود.

شنبه 19 دی 1394 - 16:17

توهين توش داره با وجود خوب بودنش

شنبه 19 دی 1394 - 16:17

من کاری به محتوای این اهنگ ندارم ولی درست نیست اثر یکی دیگرو بدزدی و معروف بشی تازه کمکم بهش میکنین شما!

شنبه 19 دی 1394 - 16:17

اگه جیبوتی مهم بود سخنگوی دولت هم مسخرش نمیکرد

شنبه 19 دی 1394 - 16:17

خیلی کارتون زشته و متاسفم ک دارید بی فرهنگی رو ترویج میدین توی این مملکت

شنبه 19 دی 1394 - 16:17

بی فرهنگی در هنر!

شنبه 19 دی 1394 - 16:17

خب خدا رو شکر اینم معروف شد

شنبه 19 دی 1394 - 16:17

هنوز تو كشورمون معني مصونيت اماكن ديپلماتيكو نمي فهميم و از ديوارشون بالا مي ريم بعد نمكم مي پاشيم بقيه دنيا رو هم مسخره مي كنيم ! خيلي خوبيم ما واقعاً

شنبه 19 دی 1394 - 16:17

دلمون خنک شد با آهنگتون دمتون گرم

شنبه 19 دی 1394 - 16:17

ماشاله همه شدن طرفدار جیبوتی حالا?

شنبه 19 دی 1394 - 16:17

این یک کلیپ صوتی طنز اجتماعی - سیاسی بود. تو رو خداااا به عنوان تِرَک رسمی موسیقی باهاش برخورد نکنید رسانه های عزیز!!!

شنبه 19 دی 1394 - 16:17

اول بايد از محسن چاووشي اجازه ميگرفتي، عذر خواهي هم نكردي با اين كارت. ديگه گفتن طنز، نگفتن ديگه هرچيزي، طنز خودش چهارچوب داره. هر آشغالي بدي پشت طنز قايم كني خودتو؟

شنبه 19 دی 1394 - 16:17

اي بابا باز يكي يه حركت زد مافيا شروع شد حالم ديگه داره از اين ماركت بهم ميخوره

شنبه 19 دی 1394 - 16:17

سطح پايين و سخيف.... متاسفم براي موسيقي ما ???

شنبه 19 دی 1394 - 16:17

آخه این چیه واقعا.!!جای تاسف داره

شنبه 19 دی 1394 - 16:33

یه رقیب واسه کجایی محسن چاوشی پیدا شد :))))))))))))))
ولی بعضی جاهاش بوی نژادپرستی میداد
به هر حال شنیدیم و خندیدیم

شنبه 19 دی 1394 - 17:03

موسیقی ما هم که بر موج عوام خوب موج سواری می کنه،از یک سایت تحلیلی خبری جدی بعیده پیگیری یک همچین اخبار سخیفی

شنبه 19 دی 1394 - 17:03

همه شدن طرفدار جیبوتی حالا. لابد جوکا رو عمه ی من پخش میکرد

شنبه 19 دی 1394 - 17:03

جای تاسف داره...هم متن اهنگ ،هم ملودی که برای یه اثر ماندگار از چاوشیه..

شنبه 19 دی 1394 - 17:03

Kare zeshti bud entesharesh

شنبه 19 دی 1394 - 17:03

موسیقی ما از شما بعیده

شنبه 19 دی 1394 - 17:42

میخندی ؟؟؟!!!
باید گریه کنی.....
یعنی خداوکیلی من میخوام بدونم ادمین این سایت کیه
دوست عزیز شما الفاظ به کار رفته تو آهنگ رو شنیدی که رفتید با این آدم مصاحبه کردید و تو این رسانه به این مهمی دارید تبلیغ میکنید؟؟!
الان خیلی کار قشنگی کردن ایشون؟؟؟
دوست عزیزی که این مطلب رو گذاشتی الان من یه بیت از آهنگ ایشون رو کامنت کنم مرد هستی تایید کنی کامنتم رو؟؟
جمع کنید کاسه کوزه رو خداوکیلی
دو روز دیگه همین آقا آهنگ جدید میده سال بعد هم به امید خدا مجوز دار میشن ایشون...

دوشنبه 28 دی 1394 - 23:13
حیدر مهدیخانی

متن مصاحبه رو خوندی؟!!!

5.222.45.99
شنبه 19 دی 1394 - 18:14

سلام
برای بنده یک دوگانگی الان ایجاد شد نسبت به نظرات بعضی حضرات!!
اگر جیبوتی اینقدر کشور بزرگ و مهمیه چرا زمانی که آقای احمدی نژاد اونجا می رفت همه ی همین دوستانی که الان نسبت به این شعر موضع گرفتن و میگن باید کل آفریقا رو دور بزنیم و ...!!! میگفتن چرا رفته جیبوتی آخه این کشوره؟!!
حالا الان شده کشور مهم و شاهراه دستشه!!
دوستان حداقل یک دور نقشه هایی که زمان راهنمایی تو کتاب جغرافیا بود مرورکنید فکر کنم اون موقع این درسو تک ماده کردید!!
آقای موسیقی ما لطفا ثبت بفرمایید

شنبه 19 دی 1394 - 18:50
کامیاب قائمی

الان اینجا جای حرف های سیاسی نیست اما چون شروع کردین باید بگم که کسی نگفته که بردن پول مملکت به اونجا کار درستی بوده اما طبیعتا قطع رابطه با هیچ کشوری هم جزو سیاست های فعلی کشور نیست.
مشکل اینجاست که فکر میکنیم یا باید پول مملکت رو ببریم اونجا و براشون ساخت و ساز کنیم یا باید قطع رابطه کنیم. حد وسطی نداریم کلا. در صورتی که هردوی این ها اشتباهه.

31.59.58.33
شنبه 19 دی 1394 - 18:15

چقدر حرکت چیپی.ماهیت و اصالت رسانه ای تون رو زیر سوال نبرید لطفن.

شنبه 19 دی 1394 - 18:53

سلام

همه ما انسان هستیم و دارای مقام انسانی احترام بهم از اخلاقیات انسانی هست.

بجای مسخره کردن و خوندن این چیزهای بی معنی کارهای بهتری انجام بدید مسخره کردن

و به سخره کردن افراد اصلا خنده دار نیست جناب زکریایی ! (بهتره از راه های دیگه معروف بشین نه از

این راه های سخیف)

شنبه 19 دی 1394 - 21:59

به نظر من اشکالی نداره که از این کار استفاده طنز شده....خودش داره فریاد می زنه ...طنز...اقاکارطنزه....به خداطنزه...حق راهم ایشون به محسن چاوشی عزیز وطرفداراش داد...دیگه حرفی باقی نمی مونه...البته ...البته...قطعانظرمحسن چاوشی عزیز ازهمه چیز ارجح تره....به نظرمن اگرنظر محسن عزیز راهم بپرسن بایک لبخند پاسخ میده...در اخر..سخت نگیریم...بگذریم.....

شنبه 19 دی 1394 - 23:39

از موسیقی ما همچین حرکتی بعیده. فوق زرررررد

شنبه 19 دی 1394 - 23:39

واقعا ک........فقط میشه تاسف خورد

شنبه 19 دی 1394 - 23:39

همچین تفسیریم کردن انگار شعر مولانا هست!...

شنبه 19 دی 1394 - 23:39

این پست داشت ...واقعا بعیده از شما که دارید از این خزعبلات حمایت میکنید ...

شنبه 19 دی 1394 - 23:39

زرد شدی موزیک ما

شنبه 19 دی 1394 - 23:39

خیلی کارتون زشته

شنبه 19 دی 1394 - 23:39

شما انتشار فرهنگ میدید یا بی فرهنگی ?

شنبه 19 دی 1394 - 23:39

بی فرهنگی محض. حمایتم میکنید؟ عقل ندارین اگر نقش جیبوتی رو میدونستید اینجوری نمیگفتین

شنبه 19 دی 1394 - 23:39

خیلی لوس مسخره اید و فرهنگ هنر کشور رو به مسخره گرفتید

شنبه 19 دی 1394 - 23:39

حالا کاری به جیبوتی ندارم... براچی آهنگ زیبای محسن چاوشی و سیناسرلک رو خراب کردی!!! مسخره بازی تا کجا!

شنبه 19 دی 1394 - 23:39

خیلی قشنگ خوندی دمت گرم

شنبه 19 دی 1394 - 23:39

اصلا خوشم نیومد.شعر ضعیفی داشت .خیلیم خوب ماس مالیش کردید.

شنبه 19 دی 1394 - 23:39

جیبوتی چیه؟ جریان چیه

شنبه 19 دی 1394 - 23:39

این آدم نه هنر میفهمه نه فرهنگ .. مگه میشه آقای چاوشی ناراحت نشده باشه... این آهنگ کجایی برای خیلی ها مقدس هستش..

یکشنبه 20 دی 1394 - 11:17
یک کاربر سایت موسیقی ما

هواداری اقای چاووشی که هنر و فرهنگ میفهمن و ادعاشون میشه بهتره به هنرمند توهین نکنن موسیقی ما لطفا تایید کن

151.233.167.129
شنبه 19 دی 1394 - 23:39

بسیار عالی و زیبا لذت بردم هم از صدا هم ترانه وووو عالی بود پاینده و جاوید باشین انشاالله

شنبه 19 دی 1394 - 23:39

عااااالیه این اهنگ

شنبه 19 دی 1394 - 23:39

چه راحت ميشه صداي محسن چاوشي رو تقليد كرد!

دوشنبه 28 دی 1394 - 23:19
حیدر مهدیخانی

صدای چاوشی رو میشه راحت تقلید کرد؟؟؟!!!

چند ده نفر(شایدم چند صد نفر) از بزرگان و هنرمندان تقلید صدا نتونستن صدای چاوشی رو تقلید کنن، اونوقت به این صدا میگی تقلید صدای چاوشی؟!!!

همه شون ادعای تقلید دارن ولی زمین تا آسمان فرق میکنه صداشون

از صحت عملکرد گوشات مطمئن هستی؟!!!

5.222.45.99
شنبه 19 دی 1394 - 23:39

از «موسیقی ما» انتظار میره واکنشی به این همه کامنت گذاشته شده نشون بده. آیا شما یک رسانه جدی هستید یا فوق زرد؟

شنبه 19 دی 1394 - 23:39

تا قبل این پست.. سایت موسیقی ما رو پاک ترین سایت موسیقی کشور میدونستم.. امیدوارم زودتر این پست یا بهتره بگم این ننگ پاک بشه..

شنبه 19 دی 1394 - 23:39

فرصت خوبيه واسه مشهورشدن :/!!!!!!

یکشنبه 20 دی 1394 - 11:22

اهنگ بسیار زیبایی بود بهتره هوادارای اقای چاووشی یاد بگیرن تا یه مسله کوچیکی پیش میاد سریع جوگیر نشن و به یه هنرمند دیگه توهین کنن

یکشنبه 20 دی 1394 - 11:47
اصفهان اصفهان

چشششششششم هواداران آقای چاووشی این تعصب و اتحادتون بد جور خاری شده تو چشم بعضیا یه کم بی خیال بشید

193.178.200.235
یکشنبه 20 دی 1394 - 11:48

موسیقی ما شما اولای شروع فعالیت خیلی قوی بودید دنبال کیفیت بودید ت دیده شدن اما نمیدونم چرا سیاست سایت عوض شد و کیفیت خودشو از دست داد . اخه چرا باید با همچین فردی مصاحبه بشه ؟؟
یعنی ما دیگه هنرمند نداریم ک شما با امثال ایشون مصاحبه میکنید یا هر تیتری رو میزنید واسه دیده شدن؟؟؟

موسیقی ما لطفا برگردین ب همون سایت قوی و بدون جبه گیری و طفداری شخص خاص و واسه دیده شدن هرکاری رو انجام ندید.

یکشنبه 20 دی 1394 - 12:31

خبر از این زردتر امکان نداشت.سایت موسیقی ما با توجه به عملکردش در این چند سال نباید با اینجور مصاحبه ها وجهش رو خراب کنه

یکشنبه 20 دی 1394 - 12:31

جیبوتی زمان دکتر هاله کشور دوست و برادر بود الان شده جیبوتی کجایی، زکی

یکشنبه 20 دی 1394 - 12:31

کار اشتباهی بوده از موزیک چاوشی سو استفاده شده حالا اون کشور قطع رابطه کرده که کرده این کارا چیه فقط با این کارا بی فرهنگ بودنمون رو به اثبات میرسونیم برای عوامل این کار متاسفم

یکشنبه 20 دی 1394 - 12:31

یه بنده خدایی میگفت تو اتفاقاتی که می افته, شتاب زده گول نخورید,یه تحلیل ساده خیلی کمک کنندست,اینکه بررسی کنید که از اون اتفاق در کوتاه مدت,میان مدت و بلند مدت کی سود می بره و این دست کسی ک مسبب اون اتفاق بوده را رو می کنه.

یکشنبه 20 دی 1394 - 12:31

کاش از محسن و یا همکارانش که خیلی واسه این کار زحمت کشیدن اجازه میگرفت . واقعا بی انصافیه که در روز های اول منتشر شدن اهنگ فوق العاده کجایی به شکلی بی کیفیت و بی ارزش تبدیل شد ،،، محسن جاوشی . از تو و بهروز صفاریان منشکریم

یکشنبه 20 دی 1394 - 14:19

این یارو...(که متاسفانه همشهری خودمه) از روی بیکاری اومده مثلا خودش یه کاری انجام داده که به نظر من هیچ ارزشی نداره...واسه شما متاسفم که رفتین باهاش مصاحبه کردین و وقت همه رو گرفتین...مثل اینکه سایت موسیقی ما رسالت خودشو فراموش کرده.........با این باید سایتا و مجله های زرد مصاحبه کنن نه شما،،،،متاسفم براتون

یکشنبه 20 دی 1394 - 14:19

متاسفم واقعا

یکشنبه 20 دی 1394 - 14:34

واقعا بعد از انتشار این اثر ماندگارت!میخواستی از چاوشی اجازه بگیری؟
حالا اگه چاوشی قبول نمی کرد چی؟؟؟اجازه تو به چه دردی میخوره؟
استفاده از الفاظ زشت اونم رو ملودی چاوشی...واقعا که.تازه افتخارم میکنه.اونم واسه تمسخر یه کشور.
لطفا از این به بعد از این کارا حد اقل رو کارای چاوشی انجام ندین.

یکشنبه 20 دی 1394 - 14:38

برای سایت موزیک ما متاسفم
سیر نزولی به سمت زرد شدن

یکشنبه 20 دی 1394 - 14:57

هموطنای مارو نگا آخه جیبوتی کیه که نزاره ما از مدیترانه و تنگه باب المندب عبور کنیم مگه واسه باباشه؟! با کی کار دارید شما؟!
آخه تا الان هیچ کشوری هیچ غلطی با ایران نتونسته بکنه این میخواد چیکار کنه؟!
بعضیا هم انگار از خداشون بوده اهل جیبوتی باشن همونجا واسه شما خوبه برید ما به شما نیاز نداریم!
تا پای جونم از کشورم دفاع میکنم و تو کشور خودم میمیرم!
زنده باد ایران!

یکشنبه 20 دی 1394 - 15:02

همه هم فاز روشن فکری برداشتن!
واقعا متاسفم واسه اونایی که از کشور خودشون ایراد میگیرن!
این همه جنایات آل سعود و آمریکارو نمیبینن بعد میان از کشور خودشون ایراد میگیران متاسفم برا همتون!
شما به درد ایران نمیخورید!
تایید لطفا!

یکشنبه 20 دی 1394 - 15:17

از الان من دیگه عاشق موسیقی ما شدم!
خدایی دم موسیقی ما گرم فهمیدم که کشورتون رو خیلی دوست دارید دمتون گرم!
بهترین سایت موسیقی ایران!
ایشالله همیشه موفق باشید!

دوشنبه 21 دی 1394 - 09:20

هزاران هزار هنرمند هستن که تو خونش خونه نشین شده و هیچ توجهی بهش نمیشه...من روزی حداقل چهار پنج بار به سایت شما سر میزنم (بخاطر اینکه پویاترین و کامل ترین سایت خبری در مورد موسیقیه ) فقط ازتون انتظار نداشتم این خبر و انقدر گندش کنین...........

دوشنبه 21 دی 1394 - 15:24

این فرد واقعا انسانی به دور از هنر موسیقی است فردی که در حوزه موسیقی فعالیت دارد علاوه بر احترام به هنر باید احترام به مخاطب را در نظر داشته باشد و همچنین اگر قرار است برای یک ثار موسیقی از ملودی و شعر دیگران استفاده کنیم باید رضایت مال را کسب نمایم غیر ازین سرقت ادبی محسوب مکشود و امری مخالف شرع و زات هنر است .
متاسفانه این قطعه همه شرایط منفی را دارد .
سایت بسیار عالی موسیقی ما ای کاش به جای رویکرد مبلغانه رویکرد کاملی را که با نقد اعتراض گونه همراه میبود پیش میگررف

پنجشنبه 23 اردیبهشت 1395 - 20:26

سلام . با تشکر فراوان از آقای زکریایی عزیز و همچنین رضا احسان پور گرامی.
واقعا متاسفم برای کسایی که هنوز چشم و گوششون بسته است و اینهمه هتک حرمت و تجاوز و وحشی گری و تنفر آل سعود رو درقبال ایرانیا نمیبینن و نمیشنون و به جای میهن پرستی و ابراز انزجار از آل سعود ، فردی رو هم که حرکتی در راستای حمایت از ایران انجام داده رو می کوبند. به نظر من ارائه همچین کاری خیلی جسارت میخاد و آقای زکریایی با شهامت تمام این کار و انجام دادن. دستشون رو می بوسم . زنده باد ایران و ایرانی

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود علی زکریایی: «جیبوتی کجایی؟» آب خنکی بود برای آنها که از جنایات آل سعود حرص داشتند | موسیقی ما