برنامه یاد بعضی نفرات
 
برای اولین بار
ارکستر سمفونیک تهران در سالن دوزاده هزار نفری آزادی اجرا کرد
موسیقی ما - برای اولین بار ارکستر سمفونیک تهران به رهبری «بردیا کیارس» و خوانندگی «سالار عقیلی» در مجموعه‌ی 12 هزار نفری آزادی و در جام کشتی تختی به اجرای برنامه پرداخت.

ارکستر سمفونیک تهران که چند ماه قبل به خاطر حضور نوازندگان زن، امکان اجرای سرود ملی را در افتتاحیه‌ی جام باشگاه‌های کشتی جهان پیدا نکرده بود، سرانجام امروز – جمعه- در ورزشگاه سرپوشیده‌ی آزادی به اجرای برنامه پرداخت و سرود جمهوری اسلامی را اجرا کرد.

در این برنامه همچنین «سالار عقیلی» سـرود خاک مهرآیین و دو موومان از سمفونی تختی اثر «پوریا خادم» را هم اجرا کرد. اوایل آذر ماه سال جاری این ارکستر برای مسابقات جام باشگاه‌های کشتی جهان در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کرد، اما در مدت زمان کوتاهی مانده به اجرای این ارکستر، اعلام می‌شود که نوازندگان زن نمی‌توانند در اجرای برنامه حضور داشته باشند و ارکستر می‌تواند بدون حضور نوازندگان خانم به اجرا بپردازد؛ این مساله با مخالفت «علی رهبری» - رهبر و مدیر هنری ارکستر- قرار می‌گیرد و قبل از برگزاری دیدار فینال، نوازندگان این گروه با جمع‌آوری وسایلشان، از اجرا سر باز می‌زنند. حالا اما این اتفاق رخ داده است.

ارکستر سمفونیک تهران، چندی پیش قطعه‌ی «علمدار» از این آهنگساز 16 ساله را اجرا کرده بود. «علی رهبری» - مدیر هنری ارکستر سمفونیک- خود این قطعه را رهبری کرد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 25 دی 1394 - 17:52

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ارکستر سمفونیک تهران در سالن دوزاده هزار نفری آزادی اجرا کرد | موسیقی ما