برنامه یاد بعضی نفرات
 
..
درگذشت سرنانواز صاحب‌نام موسیقی نواحی و پسرش در اثر تصادف

سهراب عیسی پور نوازنده سرنا به همراه پسرش که وی نیز نوازنده نقاره بود، پنجشنبه شب ۲۴ دی در اثر تصادف در مسیر خواجو شهر به سیرجان درگذشتند.

فواد توحیدی پژوهشگر موسیقی نواحی کرمان با اعلام این خبر افزود: استاد سهراب عیسی پور پنجشنبه شب ۲۴ دی ماه به همراه فرزندش در مسیر خواجو شهر به سیرجان با خودروی پژو ۴۰۵ برخورد کرده و در همان لحظه جانشان را از دست می دهند.

وی ادامه داد: استاد عیسی پور یکی از قوی ترین سرنانوازان ایران است که به قول استاد محمدرضا درویشی یکی از سرحال ترین و بهترین سرنانوازان ایران محسوب می شد و علاوه بر نوازندگی سرنا در حوزه های کرنانوازی، نی محلی و نی انبان هم تخصص ویژه ای داشت. پسرش جابر عیسی‌پور نیز از نقاره نوازان برجسته منطقه سیرجان بود که همراه با پدرش در جشنواره های مختلف موسیقی نواحی جوایز زیادی را نصیب خود کرده اند.

این پژوهشگر بیان کرد: بنده این افتخار را داشتم که در آلبوم «کویرانه ۱» در خدمت استاد سهراب پور که در دوران حیات خود سرپرستی گروه موسیقی «حقیقت» را عهده دار بود، باشم. بنده قاطعانه می گویم ضایعه درگذشت وی و پسرش یکی از بدترین اتفاقاتی است که طی سال‌های اخیر در موسیقی نواحی ایران و منطقه کرمان افتاده چرا که بعید می دانم جایگزینی به توانمندی این هنرمند بتوان پیدا کرد. این هنرمند همواره در اجراهای خود سبک ویژه ای داشت و حین اجرا مرتب ریتم نوازندگی خود را تغییر می داد تا تماشاگر از اجرا خسته نشود و این ویژگی قدرتمندی است که در کمتر هنرمندی می توان سراغ گرفت.

توحیدی در پایان گفت: روز گذشته مراسم خاکسپاری این دو هنرمند در منطقه امیرآبادشول شهرستان سیرجان انجام گرفت و طی امروز و فردا هم مراسم ویژه ای برای این هنرمند در نظرگرفته شده است. پنجشنبه اول بهمن ماه مصادف با هفتمین روز درگذشت این استاد توانمند موسیقی نواحی که به اصطلاح اهالی منطقه «خاک بندون» نام دارد برنامه ویژه ای نیز در نظر گرفته شده است.

منبع: 
خبرگزاری مهر
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 دی 1394 - 14:09

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود درگذشت سرنانواز صاحب‌نام موسیقی نواحی و پسرش در اثر تصادف | موسیقی ما