برنامه یاد بعضی نفرات
 
ميراث و ميراث‌خواران بابك بيات؛ به بهانه درددل اخیر باربد بیات
ای کاش از خود شروع کنیم و بعد خدمت دون کورلئونه‌ها برسیم!


[ اهورا ایمان - ترانه‌سرا و خواننده ]

«دردم نهفته بِه ز طبيبان مدعى
باشد كه از خزانه‌ى غيبش دوا كنند»
حضرت حافظ
 
بامداد و باربد بيات تنها ميراث‌دار و ميراث‌داران واقعي «بابك بيات» در موسيقي اين آب و خاك‌اند و جز اين دو، نديده‌ام كسي كه خودش را به «بيات» وصل كند و انديشه‌اي جز افزودن به نام و نان خود داشته باشد.
 
درست مي‌گويي باربد جان!
 
دوستان به تنها كسي كه فكر نكردند «بابك بيات» و حرمت وي بود. چه وقتي كه استاد زنده بود و مدعي شدند كه با هنر متعالي‌شان «بابك» را از انزوا و كنج عزلت موزيك فيلم در آورده‌اند(!) و چه پس از كوچ غريبانه‌اش كه از جسم بي‌جان‌اش هم نگذشتند و از تخت بيمارستان گرفته تا قطعه هنرمندان بارها و سال‌ها با اسم او، رسم و عكس خود را به قاب تصوير كشيدند كه «آي مردم... ببينيد كه ميراث و ميراث‌دار بابك بيات ماييم و بس!»
 
باري باربد جان! از اين دوستان انتظار رعايت حق و حقوق استادي درگذشته و مرحوم را داشتن، انتظاري محال است كه سال‌ها است يك نفرشان از منِ كمترين هم اجازه نگرفته است؛ اجازه كه چه عرض كنم؟ به قول تو دريغ از يك تلفن و يك دعوت به كنسرت! و باور كني يا نه، من هنوز اجراي زنده‌ى «دلم گرفت» را نديده و نشنيده‌ام! و البته همين‌طور «تموم شد ترانه» و «زنگي و رومي» و «دو نيمه رويا» را! باقي كارهايي كه مورد لطف مردم بوده‌اند را هم بيش از يكي دو بار بر صحنه‌ي اجرا نديده‌ام!
 
اي كاش دوستاني كه يك خط در ميان از مبارزه با مافياي ناپاك و آلوده‌ي موسيقي و رعايت اخلاق و شرع و موسيقي متعهد و فاخر دم مي‌زنند، ابتدا از خود شروع كنند و بعد خدمت «دون كورلئونه»هاي موزيك پاپ برسند!
 
عزت اهالي ادب و انديشه زياد
اهورا ايمان
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 بهمن 1394 - 19:12

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

دوشنبه 5 بهمن 1394 - 20:18

زنده باد جناب اهورا واقعا حرف دلمون رو زدی ...

دوشنبه 5 بهمن 1394 - 21:00

موافقم اقا ایمان
و امیدوارم شاهده همکاری های مجدد با خواجه امیری باشیم و همکاری های جدید با لهراسبی چاووشی صادقی مهدی یراحی

سه شنبه 6 بهمن 1394 - 10:12

ما در داخل ایران چند نفر را داریم که افتخار شاگردی و یا اجراهایی از ملودیهای بسیار زیبای بابک بیات را داشتند. حمید حامی، مانی رهنما ، نیما مسیحا و محمد اصفهانی و .... بسیار توانمند و شناخته شده هستند. شاگردی اساتیدی چون استاد بابک بیات، استاد مجید انتظامی و استاد ناصر چشم آذر را دارند. این خواننده ها به حنجره های اپرایی معروفند که اجرای قوی این خواننده ها در سالهای اخیر در ارکستر سمفونیک دیده ایم. خواننده هایی که زرق و برق ظاهری ندارند اما استعداد خدادادی در حنجره این عزیزان هست. خواننده هایی که برای کسب منفعت و یا رقابت هر نوع ترانه ای را نمی خوانند. خواننده های سنگین و باوقار و صدایشان کاملا ابهت مردانگی دارد. کوچکترین حرکت جلفی را نمی بینیم. اهل باند بازی و زد و بند نیستند و ....
مسلما مهمترین دلیل داشتن این ویژگیها، بخاطر شاگردی و فعالیت در مکتب بابک بیات بوده و هست.
اینها را گفتم که به این نتیجه برسم که حیف است. حیف است بین خانواده بابک بیات و شاگردانش، خدای نکرده اختلافی بیفتد و ارتباط چندین ساله دچار خدشه شود. از جزئیات ماجرای این چند روز اخیر مطلع نیستم اما هرچه هست با صحبت و گفتگو و ایجاد تعامل قوی و پایدار این سو تفاهم حل و فصل خواهد شد و این موضوعات نباید رسانه ای نشود و در داخل خانواده و شاگردان استاد بابک بیات حل شود.
پدر هر خانواده ای دوست دارد بین فرزندانش اتحاد و دوستی برقرار باشد. پس با حفظ این اتحاد و دوستی، روح مرحوم بابک بیات را شاد و راضی نگه داریم.

جمعه 9 بهمن 1394 - 02:06

احسنت.خوانندگی صرفا به وسعت صدا نیست.هنر خلق آثار روح انگیز و خاصه نه آهنگ های معمولی با شعرهای رنگ و رو رفته و دمده که هیچ خلاقیتی از هیچ نظر توشون نیست و بخاطر نعره کشیدن و حجم صدا پسوند فاخر رو بهش می چسبونن و مدام اینجا و اونجا جمع میشن و دور هم یه سری پزهای مسخره میدن و فقط ادعا و ادعا و ادعا در عین حال توخالی توخالی.گاها مصاحبه ها و عکس ها و ژست های دورهمیشونو و تیترهای دهن پرکن اما مسخره و پرمدعاشونو که می خونم و می بینم و میشوم از وهم دوستان خنده م میگیره.امثال محسن چاوشی و حسین صفا و افشین مقدم و علی رضا افکاری و بهروز صفاریان که فعالیت ناب هنری دارن سر سوزن اندازه ی این دوستان ادعاشون نمیشه.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ای کاش از خود شروع کنیم و بعد خدمت دون کورلئونه‌ها برسیم! | موسیقی ما