برنامه یاد بعضی نفرات
 
با خضور حدود چهل تن از اساتید و نوازندگان حرفه‌ای دف نواز
گروه دف‌نوازان جم تشکیل شد
موسیقی ما - گروه «دف نوازان جَم» که متشکل از حدود چهل تن از اساتید و نوازندگان حرفه‌ای دف نواز است، رسماً تمرین و فعالیت خود را آغاز کرده و تا چند ماه آینده به روی صحنه خواهد رفت. این گروه که در اولین کنسرت خود اشعار فردوسی را اجرا خواهد کرد از دو بخش کوبه‌ای دف نوازی و نیز ملودی و کلام تشکیل شده است و بخش خوانندگی اولین کنسرت این گروه را «هژیر مهرافروز» و بخش شاهنامه خوانی آن را «اهورا پارسا» به عهده خواهد داشت.

دکتر حمید جباری مدیر اجرایی این گروه در این زمینه می‌گوید: «گروه جم در نظر دارد که هر شش ماه یک بار کنسرت‌هایی را با محوریت ریتم و دف نوازی، با اشعار شاعران بزرگ و نامی ایران برگزار کند و هر سال یکبار نیز آلبومی از تولیدات خود را برای علاقمندان به بازار موسیقی عرضه کند.»

به گفتهٔ جباری در حال حاضر سرپرستی تمرینات این گروه را «رضا دربندی» به عهده دارد که سابقهٔ آهنگسازی برای خوانندگان متعددی از جمله سالار عقیلی را در کارنامه هنری خود دارد و افشین خلج مایس‌تر یک، زانیار حسامی مایس‌تر دو، و پیمان سیمانی مایس‌تر سه دف نوازان این گروه هستند، ضمن اینکه اساتید و نوازندگان چیره‌دستی از جمله «سیاوش عبدی» - سرپرست گروه دف نوازان فروزان- رامتین کاکاوندی - نویسنده و پژوهشگر-، سارا فطروس -مقام نخست جشنواره دف نوازی رحمت- و غیره حضور دارند و مدیریت این گروه را «آسو نادری» که دارنده چند مقام در جشنواره‌های متعدد دف نوازی است، به عهده دارد.

 جباری ادامه می‌دهد که این گروه با بودجه اعضای خود و بدون هیچگونه حمایت دولتی و شخصی اداره می‌شود و در جهت اعتلای اهداف فرهنگی و هنری خود نیاز به حمایت مردمی دارد. او زمان اولین کنسرت گروه دف نوازی جَم را حدود چهار ماه آینده پیش بینی کرد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 بهمن 1394 - 14:20

دیدگاه‌ها

سه شنبه 6 بهمن 1394 - 21:52

درود بر همگی شما و خداقوت . سپاس برای احیای اشعار فردوسی گرامی

چهارشنبه 7 بهمن 1394 - 02:44

پاینده باشید و پیروز .

پنجشنبه 8 بهمن 1394 - 02:37

درود بر دکتر جبار ی عزیز و دوستان هنرمند

سه شنبه 16 شهریور 1395 - 07:46

من دیشب اولین کنسرت را دیدم ، خیلی دوستانه بهتون میگم خیلی بی نظم و ضعیف بود .فاصله بین اهنگها زیاد بود.حرکت های تصنعی و نمایشی رهبر ارکستر خیلی تو ذوق میزد . آقای دربندی کاملا سعی در جلب توجه بیشتر در گروه داشتند .ایشون چندین چند بار وسط کنسرت بر می گشتند و به پشت سرشون نگاه میکردند که به بیننده حس عدم اطمینان به گروه رو میداد.سازها سر صحنه کوک میشد و..... در کل ارزوی موفقیت دارم براتون و نظرم رو بعنوان یک بیننده حرفه ایی گفتم.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گروه دف‌نوازان جم تشکیل شد | موسیقی ما