برنامه یاد بعضی نفرات
 
با گروه‌های خارجی حاضر در سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر بیشتر آشنا شوید
از آسیا تا افریقا با نوازندگان سرشناس جهانی
موسیقی ما - سال‌ها است جشنواره موسیقی فجر، عنوان بین‌المللی را با خود یدک می‌کشد و گروه‌هایی از کشورهای مختلف دنیا در این فستیوال سالانه موسیقی شرکت کرده و می‌کنند. بعضی دوره‌ها این گروه‌ها ناشناس و نه‌چندان معتبر بوده‌اند و در دوره‌هایی -دور و نزدیک- به مدد حضور افرادی چون رامین صدیقی و... گروه‌ها و نوازندگان سرشناسی پا به این رویداد فرهنگی در ایران گذاشته‌اند؛ بزرگانی چون «نصرت فاتح‌علی‌خان»، «عالیم قاسم‌اُف»، «اشتفان میکوس» و...
امسال نیز سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر میزبان گروه‌هایی از قاره‌های مختلف است که در ادامه با آنها بیشتر آشنا می‌شویم.
 
شجاعت‌خان
یکی از بزرگ‌ترین موسیقی‌دانان کلاسیک هند شمالی است. فرزند سیتارنواز افسانه‌ای هند، استاد «روایت‌خان» که توسط روزنامه «بوستون هرالد» به عنوان یکی از 25 رخداد فرهنگی و هنری سال امریکا انتخاب شده است. او به عنوان استاد مدعو در هنرستان دارتینگتون انگلستان، دانشگاه واشنگتن و یو.سی.ال.اِی تدریس کرده و در سال 2004 برای «بهترین موسیقی سنتی جهان» نامزد دریافت جایزه گرمی شده است.
 
 
فیض‌علی فیض
قوال پرآوازه پاکستانی و هفتمین نسل از خانواده قوالی که سابقه هم‌نوازی با هنرمندانی چون میگوئِل  پدا، چیکلّو و... را در کارنامه خود دارد. فیض‌علی فیض همچنین پیش از این در جشنواره موسیقی روحانی «فِز» مراکش که یکی از معتبرترین فستیوال‌های جهانی است، شرکت داشته است.
 
بَلَکه سیسوکو
بَلَکه سیسوکو نوازنده‌ی بنام کورا است که پدرش هم از موسیقی‌دان‌های نامدار زمان خود بوده است. «سیسوکو» ابتدا از نوازندگان آنسامبل سازی مالی بود و سپس در سال ۱۹۸۱ در کنار تومانی دیابته نواخت و در سال ۲۰۰۰،  به تریوی منده تبولو پیوست. در سال ۲۰۰۵ با همراهی نوازندگان سرشناس کشور مالی، آلبوم «فردا» را منتشر کرد که در دنیا موفقیت کم‌نظیری را برای او به همراه آورد.
 
در ادامه می‌توانید فیلمی از معرفی این گروه‌ها را ببینید.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 16 بهمن 1394 - 00:34

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود از آسیا تا افریقا با نوازندگان سرشناس جهانی | موسیقی ما