برنامه یاد بعضی نفرات
 
در دومین روز از جشنواره موسیقی فجر اتفاق افتاد
اجرای کودکان و نوجوانان ارکستر پارس در تالار وحدت
موسیقی ما - دومین شب از سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر با اجرایکودکان و نوجوانان ارکستر پارس با سرپرستی «ناصر نظر» به پایان رسید. آخرین اجرای روز دوم، راس ساعت 21 در تالار وحدت آغاز شد و در نهایت با استقبال خوب حضار در تالار وحدت به پایان رسید.
 
به گزارش سایت موسیقی ما، به نقل از روابط عمومی سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر، ارکستر موسیقی پارس که سابقه سه دهه فعالیت موسیقی در بخش کودک و نوجوان را دارد، پنج شنبه شب بار دیگر به همت «ناصر نظر» سرپرست با سابقه این گروه، برای چندمین بار در جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه رفت تا با اجرایی نو نسبت به دوره های گذشته، همگان را در تالار وحدت شگفت زده کند، لازم به ذکر است که این اجرا، تنها کنسرت بخش کودک و نوجوان در سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر است.
 
کنسرت امشب گروه پارس در دو بخش اجرا شد. بخش اول این برنامه به اجرای ارکستر ایرانی به سرپرستی «گلنوش صالحی» اختصاص داشت که در این بخش پنج قطعه با عنوان‌های تصنیف هم عنان باد، تک‌نوازی عود توسط بهار بدیعی تبار، چهار مضراب، آواز نهفت و تصنیف بی پایان اجرا شد. تنظیم تمام این آثار را «گلنوش صالحی» برعهده داشت و «ملینا پورغلامی» و «علی عرشی» آوازخوانان اولین بخش از اجرای امشب گروه پارس در جشنواره موسیقی فجر بودند. همچنین ارکستر پارس در تنظیم این آثار از 18 نوازنده از جمله سرپرست ارکستر پارس، «گلنوش صالحی» به عنوان نوازنده تار بهره می برد.
 
بخش دوم اجرای گروه پارس در شب دوم جشنواره موسیقی فجر، به گروه نوازی هارپ و گروه کر به همراه سازهای زهی تعلق داشت. قسمت گروه نوازی هارپ با سرپرستی فتانه شاهین پس از پایان بخش اول اجرای امشب آغاز شد. در این بخش نیز همانند قسمت اول اجراها، گروه پارس به اجرای پنج اثر پرداخت که این قطعات را فتانه شاهین تنظیم کرده و وظیفه رهبری ارکستر در این بخش را «یاسمن جعفریان» برعهده داشت. در بخش گروه نوازی هارپ نیز 14 نوازنده برای نواختن چند ساز به روی صحنه آمدند.
 
گروه موسیقی کودک و نوجوان پارس به سرپرستی «ناصر نظر» از گروه های موسیقی قدیمی در بخش کودک و نوجوان است. ناصر نظر سرپرست این گروه، بیش از 30 سال است که به تدریس موسیقی می پردازد و گروه پارس را در سال 1364 تاسیس کرده و در ادامه در سال 1369 ارکستر پارس و گروه کر پارس را به وجود آورده است. ناصر نظر به همراه ارکستر پارس از سال‌های دور تاکنون، در چندین جشنواره متعدد موسیقی فجر و همچنین روز جهانی کودک به اجرای برنامه پرداخته است.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : جمعه 23 بهمن 1394 - 12:27

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اجرای کودکان و نوجوانان ارکستر پارس در تالار وحدت | موسیقی ما