برنامه یاد بعضی نفرات
 
ماهی غول پیکر روی صحنه رفت
مردنی مردانه
موسیقی ما - «داماهی» در معنای افسانه ای یک ماهی غول پیکر است که یک آرمان شهر را در دل خود جا داده است. اما حالا نام یک گروه است؛ با اعضای حرفه ای. در سال 1391 بود که داماهی متولد شد. کنسرت هایی در جریان هفته موسیقی تلفیقی تهران برگزار کرد و در نهایت امسال اولین آلبومش به نام «داماهی» را منتشر کرد.

این گروه دیشب در فرهنگسرای ارسباران روی صحنه رفت تا سومین اجرای تلفیقی جشنواره فجر پرشورتر از اجراهای دیگر باشد. در بین چهار گروهی که در ارسباران به اجرای برنامه پرداختند، داماهی تنها گروهی بود که دقیقا همان رپرتوار ثبت شده در بروشور جشنواره را اجرا کرد. اولین قطعه با نام «برکت» با ترانه ای محلی اجرا شد که در بین آن رضا کولغانی به شکلی آهنگین از حضار بابت تاخیر عذرخواهی کرد و خواست تا مردم همراهیشان کنند. پس از آن تا پایان اجرا مخاطبان همراه با داماهی همخوانی کردند. قطعه «بمان» با شعری از ابراهیم منصفی با تغییرات جزیی نسبت به آلبوم اجرا شد. قطعه سوم «محله خاموشان» بود. محله خاموشان اولین آهنگ منتشر شده از این گروه است و از قطعات پرطرفدار داماهی به حساب می آید.

در اجرای قطعه «گل بوته» دو نوازی سازهای کوبه ای سالن را به وجد آورد و در این مدت دارا دارایی و رضا کولغانی کنار رفتند تا هنر نمایی کوبه ای به خوبی دیده شود. «ترنگ» با حال و هوایی بلوچی و محوریت ساز «بنجو» پنجمین قطعه بود. پس از آن غمگین ترین آهنگ این گروه «مردن مردانه» و سپس «دخترک» اجرا شد. در پایان «لنج و بیوه» که بسیار شاد ریتمیک است به اجرا درآمد. متن این ترانه در رابطه با مشکلات زنی بیوه است اما اجرای بسیار پرتحرکی دارد. رضا کولغانی در این قطعه علاوه بر خوانندگی نشان داد که بازیگر خبره ای است. حرکت های رضا و در واقع توانایی در اجرا توانست مخاطبان را به خوبی همراه کند و اجرای پرشور و هیجانی را شاهد باشیم.

در پایان اعضای گروه معرفی شدند و بابت مشکلاتی که در صدا وجود داشت عذرخواهی شد. همچنین رضا کولغانی از مردم درخواست کرد تا بمانند و اجرای گروه کامن را تماشا کنند. لازم به ذکر است اعضای داماهی را حمزه یگانه (کیبورد و بنجو)، دارا دارایی (گیتار باس)، رضا کولغانی (خواننده)، شایان فتحی (درامز)، ابراهیم علوی (عود و گیتار) تشکیل می دهند که در این اجرا به دلیل حضور نداشتن شایان فتحی در ایران، آرش مقدم به عنوان درامر حاضر شد. همچنین همایون نصیری (پرکاشن) هم مانند اجراهای قبلی این گروه به عنوان نوازنده مهمان حضور داشت.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 - 14:21

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مردنی مردانه | موسیقی ما