برنامه یاد بعضی نفرات
 
نشست خبری این گروه برگزار شد
برنامه‌های آینده گروه «نقطه‌دار» به خوانندگی «علی شوکت» و تهیه‌کنندگی «بهاره رهنما» اعلام شد
موسیقی ما – نشست مطبوعاتی گروه موسیقی «نقطه‌دار» در کافه گالری «آس» برگزار شد. سبک و سیاق برگزاری این برنامه کاملا صمیمی بود و «بهاره رهنما» و «علی شوکت» از چند چهره هنری و اهالی رسانه‌ها میزبانی کردند. در این نشست، برنامه‌ها و اهداف گروه نقطه‌دار به تهیه‌کنندگی بهاره رهنما و خوانندگی علی شوکت تشریح شد و این بازیگر سینما و تلویزیون از جزئیات اولین فعالیت خود در دنیای موسیقی هم سخن گفت. این برای اولین‌ بار است که یک بانوی بازیگر به حیطه تهیه‌کنندگی موسیقی قدم گذاشته و همین مساله باعث شده تا طی‌ ماه‌های گذشته نظرات گوناگونی از سوی مخاطبان مطرح شود.

پس از حضور تمامی مهمانان، بهاره رهنما صحبت‌های خود را آغاز کرد و ابتدا توضیحاتی درباره پروژه موسیقی نقطه‌دار و نحوه آشنایی خود با این تیم را مطرح کرد. سپس تیزری پخش شد که در آن توضیحات مفصل بهاره رهنما، علی شوکت و «بابک ریاحی‌پور»، عضو جدید گروه نقطه‌دار، درباره این همکاری بیان شده بود که این تیزر به زودی در فضای مجازی منتشر می‌شود. سپس «شایان مجیدی»، «احسان مجیدی» و «سروش بیغشدل» هم خودشان را معرفی کردند.

در ادامه نوبت به پرسش و پاسخ خبرنگاران از اعضای گروه رسید که بهاره رهنما در این بخش گفت:« تجربه ۴۰ تا ۵۰ سالگی به ویژه برای زنان احساس از نو شروع کردن را به همراه دارد.من همیشه موسیقی پاپ را دوست داشتم و بعد از این که کتاب شعرم را به آلبوم صوتی با دکلمه خودم تبدیل کردم علاقه به موسیقی در من تفویت شد. پیشنهاداتی هم برای دکلمه روی البوم های موسیقی داشتم اما ترجیح می دادم اگر قرار است به این عرصه وارد شوم با کاری جدی و پر سرو صدا باشد.»

او در ادامه اعلام کرد که در ابتدا فقط قرار بوده ترانه‌هایی را برای این گروه بنویسد و سپس گفت:« ابتدا نمی خواستم تهیه کننده باشم و تنها قرار بود ترانه هایی برای این گروه بنویسم اما بعد از پیشرفت کار نتیجه گرفتیم که پروژه باید منسجم تر ادامه یابد. من نسبت به جوان ها احساس مسئولیت می‌کنم. شابد به خاطر این که خودم یک دختر جوان دارم. »

علی شوکت هم در ادامه این توضیحات را مطرح کرد:«در آلبوم دومم آثاری از بهاره رهنما را اجرا کرده‌ام و خودم آهنگسازی قطعات را انجام داده‌ام و تهیه کنندگی مجموعه هم بر عهده ایشان است. ما چندی پیش نماهنگ قطعه «سیاه و سفید» را در شهر استانبول ضبط کردیم. این کار در فرصت بسیار کمی ساخته شد اما تمام تلاش ما بر این بود که کار را به بهترین شکل به سمع و نظر مخاطبان برسانیم.»

او در ادامه به سبک آثار هم اشاره داشت و گفت:« سبک این آثار را می توان پاپ‌راک نامید اما از طرفی کار می‌تواند یک سبک خاصی نداشته باشد. این تفاوت از این جهت است که احساس صاحب اثر در آن به نحو متفاوتی گنجانده شده است.»
«بابک صحرایی» یکی دیگر از مهمانانی بود که خوشحالی خود را نسبت به حضور بهاره رهنما در عرصه موسیقی ابراز کرد. «حسن علیشیری» هم تلفیق گونه‌ای از تئاتر با موسیقی را با توجه به خلاقیت‌های علی شوکت و بهاره رهنما، دارای آینده‌ای روشن تصور کرد. زهرا عاملی هم در این جلسه گفت:« من هنگامی که بهاره ترانه ای برای این گروه می سرود همراهش بودم و باید بگویم که یکی از بهترین ترانه های اولی را از او خواندم.چراکه در وزن به هیچ وجه دچار مشکل نبود.»
یکی دیگر از نکات این برنامه اعلام خبر نمایش جدید بهاره رهنما بود. این پرفورمنس «از پاریس تو تا تهران من» نام دارد و در بخش موسیقی آن گروه نقطه‌دار به خوانندگی علی شوکت حضور دارند. رهنما زمان برگزاری این برنامه را هم اوایل سال آینده  در تماشاخانه باران یا ایرانشهر اعلام کرد.

علی شوکت پس از پایان این جلسه درباره آینده این همکاری با بهاره رهنما به خبرنگار سایت «موسیقی ما» گفت:«ایده‌هایی داریم که مشابه آنها شاید کمتر در دنیای موسیقی اتفاق افتاده باشد. اما درست و به موقع انجام‌شدن این ایده‌ها بازخورد و بازتاب خوبی خواهد داشت. این ایده‌ها اگر اجرایی شود، مخاطبان موسیقی شکل دیگری از اجرا و کنسرت را می‌بینند. خانم رهنما تئاتری به نام از پاریس تو تا تهران من را دارد و قرار است که اعضای گروه من اجرای زنده در این نمایش داشته باشند. کلا همکاری‌ها در پروژه نقطه‌دار جدای از هم نیست. در پروژه ما گاهی موسیقی در خدمت تئاتر و گاهی تئاتر در خدمت موسیقی است. در صورتی که ایده‌های ما کامل اجرا شود اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.»

او در پاسخ به این سوال که حضور اغلب اهالی سینما در عرصه موسیقی تا کنون با شکست مواجه شده و آیا شما ترسی از شکست در همکاری با یک بازیگر نداشتید هم گفت:«کسی که پانزده سال کار موسیقی انجام می‌دهد و حال و روزش در این مقطع است ترسی از دست دادن چیزی ندارد و از حضور بهاره رهنما استقبال هم می‌کند. درباره پروژه‌های شکست خورده‌ای که شما اشاره می‌کنید می‌توانم بگویم که بابت یک خروجی و یک ترانه وسواس زیادی به خرج نمی‌دادند. همچنین خصوصیات اخلاقی موزیسین و بازیگری که در این حوزه فعالیت می‌کنند باید یکسان باشد و نسبت به پیگیری پروژه تعهد داشته باشند. من در این پروژه میزانی از توانایی در خانم رهنما می‌بینم که نگران هستم نکند من کم بیاورم. انرژی مثبت ایشان من را امیدوار می‌کند و در برنامه‌هایی که من به عنوان آزمون و خطا داشتم، بازخورد خوبی دریافت کردم و به آینده امیدوار هستم.»

شوکت نظر خود درباره میزان شناخت بهاره رهنما از دنیای موسیقی هم این نظر را داشت:«طبیعی است که اگر خانم رهنما شناخت دقیق و جزئی نسبت به بازار نداشته باشد. زیرا برای این دنیا نبوده و اکنون تصمیم گرفته که قدم مثبتی در عرصه موسیقی بردارد. اما او دوست دارد هرکاری که انجام می‌دهد، بهترین باشد. یک انسان خوش‌قلب و خاکی است و برای پیش‌برد کارهایش هیچ ادعایی ندارد. در موارد زیادی من را قبول دارد و با بهترین افراد در زمینه اجرایی همکاری می‌کند. هیچ تعصب و ادعایی ندارد و از بهترین‌ها برای پیش‌برد کارها کمک می‌گیرد.»

علی شوکت در پایان گفت:«مسئولیت خودم را نسبت به گذشته سنگین‌تر می‌دانم. زیرا طرفداران خانم رهنما هم به شنوندگان موسیقی من اضافه شده‌اند. تمام تلاش من این است که بهترین کارها را انجام دهم. از خانم رهنما بابت حمایت‌های بی دریغش تشکر می‌کنم. همچنین از بابک ریاحی‌پور قدردانی می‌کنم که حضور او در این مقطع در پروژه نقطه‌دار برای من باعث افتخار است.»

«بابک صحرایی»، «حسن علیشیری»، «زهرا عاملی»، «روناک یونسی» و «رامبد خانلری» از جمله مهمانان حاضر در این برنامه بودند. 
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 بهمن 1394 - 14:19

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود برنامه‌های آینده گروه «نقطه‌دار» به خوانندگی «علی شوکت» و تهیه‌کنندگی «بهاره رهنما» اعلام شد | موسیقی ما