برنامه یاد بعضی نفرات
 
نشر «هرمس» با همراهى يونسكو برگزار مى‌كند
«کوارتت کاسته» به مناسبت روز جهانی جز روی صحنه می‌رود
موسیقی ما - «کوارتت کاسته» به مناسبت روز جهانی جز، روزهای جمعه و شنبه، 10 و 11 اردیبهشت ماه در فرهنگسرای نیاران روی صحنه می‌رود.

رامین صدیقی مدیر نشر «هرمس» درباره این اجرا که قرار است به مناسبت روز بین‌المللی جز برگزار شود به «موسيقى ما» می‌گوید: «روز شنبه 11 اردیبهشت برابر با 30 آوریل در تقویم یونسکو روز بین‌المللی موسیقی جز است و ما در واقع به عنوان یکی از کشورهای شرکت کننده در این روز، بزرگداشت آن را در تهران با اجرای کوارتت «کاسته» جشن می‌گیریم.»

روز 30 آوریل در سال 2011 میلادی به همت سازمان یونسکو به عنوان روز بین‌المللی جز با شعار گفتمان صلح از طریق موسیقی نامگذاری شده است.این روز هر سال به دبیری موسیقیدان شهیر جز، هربی هنکوک سفیر حسننیت سازمان ملل، با برگزاری کنسرت در 150 کشور دنیا جشن گرفت می‌شود که در این لیست، ایران صد و پنجمین کشوری است که این روز را جشن می‌گیرد. هر ساله یکی از شهرهای دنیا به عنوان میزبان رسمی روز بین المللیجز انتخاب می‌شود که در سال 2015 پاریس پایتخت اصلی بود و امسال هم واشنگتن میزبان این روز خواهد بود.

آخرین اجرای «کوارتت کاسته» به آبان ماه سال گذشته در ایتالیا برمی‌گردد که کمی قبل‌تر هم در تهران روی صحنه رفته بودند و در دو شب اجرای خود،یک موسیقی منحصر به فرد ارائه کردند. آنها رپرتواری از قبل طراحی شدهداشتند و در عین حال بداهه‌پردازی‌هایی هم در دستور کارشان قرار داشت. صديقى درباره رپرتوآر اين اجرا مى گويد: «در کنسرت پیش‌رو قرار است گروه آلبوم جدیدشان با نام «ایستگاه 2» و چند قطعه از قطعات محبوب آلبوم قبل يعنى «ايستگاه ١» را روی صحنه ببرند.»

«کوارتت کاسته» متشکل از احسان صدیق (گیتار)، پیتر سلیمانی‌پور(ساکسفون و کلارینت باس)، مازیار یونسی (پیانو و آوا) و روزبه فدوی(درامز) در روزهای 10 و 11 اردیبهشت ماه ساعت 21 در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود که علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به سایت تیوال (www.tiwall.com) بلیت این اجرا را تهیه کنند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردین 1395 - 18:05

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «کوارتت کاسته» به مناسبت روز جهانی جز روی صحنه می‌رود | موسیقی ما