برنامه یاد بعضی نفرات
 
توسط على رهبرى با اركستر نامدار مجلسى انگلستان ENGLISH CHAMBRE ORCHESTRA
كنسرتوی هارپ امیرمهیار تفرشی‌پور ضبط شد
موسیقی ما-  كنسرتو براي هارپ و اركستر (پژواك پارسى) اثر «امير مهيار تفرشى‌پور» هفته گذشته توسط اركستر مجلسى انگلستان ضبط شد. اين كنسرتو، اولين كنسرتو هارپ از يك آهنگساز ايرانى است كه ضبط آن با اجراى اركستر نامدار مجلسى انگلستان به نوازندگى «گابريلا دالوليو» و رهبرى «على رهبرى» در استوديوی هنرى وود هال انجام گرفته است. این رهبر ارکستر سمفونیک، پيش از اين با اركستر مجلسى انگلستان در دهه ٩٠ همكارى داشته‌ است و علاوه بر آن رهبری اپراهای مختلف در لندن  و لیدس و سال‌ها رهبری ارکستر های بی بی سی، فیلهارمونیک در منچستر، بی بی سی والس در کاردیف و بی بی سی اسکاتلند  را به عهده داشته‌اند.

نوازنده هارپ خانم گابریلا دالولیو، مدیر گروه نوازندگی هارپ در کالج موسیقی ترینیتی لندن را به عهده دارد. خانم دالوليو در سال‌های اخیر، فعاليت‌هاى چشمگیری در زمینه تربیت نوازندگان هارپ و همین‌طور همکاری با آهنگسازان بنام انگلستان داشته است. از آخرین فعاليت‌هاى هنری او می‌توان از همکاری او با ارکستر فیلهارمونیک برلین در فستیوال عید پاک در شهر بادن بادن در آلمان نام برد .

اركستر سمفونيك بى بى سى درسال١٣٨٥تصميم به اجرای یک فستیوال موسیقی دو روزه با اجرای آثار اهنگسازان ایرانی کرد كه این آهنگسازان شامل امین الله حسین (اثر خرابه های تخت جمشید)، پروفسور هرمز فرهت (کرانه‌های نو)  و اميرمهيار تفرشى پور( پژواک پارسی) بودند که هر دو سفارش این ارکستر بوده است.  اثر پژواک پارسی به همراه دیگر آثار این آهنگساز توسط یک نشر جهانی به زودی منتشر خواهد شد.

اركستر مجلسى انگلستان در سال ١٩٤٧توسط آهنگساز مشهور انگليسى بنجامين بريتن تشكيل شد . اين اركستر طى ٥دهه فعاليت خود ضبط بيش از ١٥٠٠اثر و سابقه همكارى با معروف ترين سوليست ها و آهنگسازان و رهبران را  در كارنامه خود داراست.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 فروردین 1395 - 13:30

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود كنسرتوی هارپ امیرمهیار تفرشی‌پور ضبط شد | موسیقی ما