برنامه یاد بعضی نفرات
 
ششمین روز «فستیوال موسیقی معاصر» در موزه هنرهای معاصر
موسیقی الکترونیک مخاطبان را به وجد آورد
موسیقی ما - در ششمین روز از «فستیوال موسیقی معاصر» دو اجرای الکتروآکوستیک «آنسامبل رود» و دوئت گیتار در «موزه هنرهای معاصرتهران» در کنار حوض روغن برگزار شد.

به گزارش «موسیقی ما»، در اولین اجرا، سهیل سهیلی، کیان حسین و آرمان مقدم موسیقی الکتروآکوستیک خود را اجرا کردند. کیان حسین که تمرکز خود را روی مطالعه موسیقی کامپیوتر گذاشته بود، در ادامه روند هنری خود به بررسی رابطه ریاضیات، مهندسی، صدا و موسیقی پرداخت. او در ادامه، کار حرفه‌ای خود را در زمینه طراحی صدا و آهنگسازی آغاز کرد. کیان حسین در زمینه‌های مختلف ازجمله سمپلینگ، ضبط صدای میدانی، برنامه نویسی گرفته تا Microsound Synthesis  و Generative Arts و هوش مصنوعی تحقیقات پیوسته‌ای را انجام داده است.

در دومین اجرا سینا شعاعی به همراه آرمان مقدم اجرای خود را آغاز کرد و پروژه تجربی و الکترونیک‌اش را به گوش مخاطبان رساند. او از سال ۸۶ تحقیقاتی پیوسته با موضوع بررسی ارتباط فرکانس‌ها و بیوشیمی بدن انسان آغاز کرد و در این زمینه کنفرانس، کارگاه و اجراهای متعددی برگزار کرد.

در سومین اجرا «آنسامبل رود» پس از پنج سال سکوت با اجرای آثاری از آرمین صنایعی، مهران روحانی با همراهی برت هلسن، سولیست فاگوت در «فستیوال موسیقی معاصر تهران» دوباره روی صحنه رفت.

در این اجرا فرمهر بیگلو و پوریا اصانلو (ویلن)، دانیال جورابچی (ویلن آلتو)، نامدار مجیدی (ویلنسل) و رهام ایرانخواه (کلارینت) هنرنمایی کردند.

رهام ایرنخواه در ابتدا در توضیح اجرای «آنسامبل رود» گفت: «آنسامبل رود جز اولین گروه‌هایی است که آثار آهنگسازان معاصر را اجرا کرد، آن هم در زمانی که این اتفاق نمی‌افتاد. می‌بینیم که «آنسامبل رود» تمرکزش روی آثار آهنگسازان ایرانی بوده است.» او ادامه داد: «رود یک نوع نگرش است که تمرکزش روی آهنگسازان جوان است. ما دو قطعه از آرمین صنایعی اجرا کردیم که برای «آنسامبل رود» نوشته شده بود و اتفاق خوب این بود که با کمی تغییر برنامه موفق شدیم با برت هلسن همکاری کنیم که نوازنده‌ای عالی است و آنسامبل ما را خیلی خوب می‌شناسند.»

در آخرین بخش از اجراهای محیطی «موزه هنرهای معاصرتهران»، دوئت گیتار آلتره اجرای معاصر خود را آغاز کرد و در آن قطعاتی را به آهنگسازی اریک ساتی، فیلیپه گایو و آستور پیازولا اجرا کرد که قطعه‌ای از فیلیپه گایو که به دوئت آلتره تقدیم شده بود برای اولین بار در دنیا در «موزه هنرهای معاصر تهران» توسط این دوئت اجرا شد.

رویا موفق و مهرداد نجفیان، دوئت گیتار آلتره را به منظور اجرای رپرتوار دونوازی گیتار کلاسیک با تمرکز بر قطعات معاصر و لاتین تشکیل داده‌اند.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 17 اردیبهشت 1395 - 12:22

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود موسیقی الکترونیک مخاطبان را به وجد آورد | موسیقی ما