برنامه یاد بعضی نفرات
 
«حسین علیشاپور» در گفت‌وگو با موسیقی ما:
کنسرت «کیهان کلهر»، موجب رونق دیگر کنسرت‌ها هم می‌شود
موسیقی ما - «کنسرت استاد «کیهان کلهر» در ایران ، دمیدن روحی تازه در کالبد موسیقی ملی ست و خود ، موجب رونق دیگر کنسرت ها نیز می‌شود.»

«حسین علیشاپور» -آوازخوان- که سابقه‌ی برگزاری کنسرت مشترک با کیهان کلهر را در سال‌های 2011 و 2014 دارد، ضمن بیان این مطلب می‌گوید: «اینکه ایشان با حضور خواننده یا بدون خواننده کنسرتی را برگزار کنند ، به خودی خود اهمیتی ندارد، گو اینکه نوازندگانی چون علی بهرامی فرد و هادی آذرپیرا و نوید افقه جزو بهترین نوازندگان موسیقی ایرانی هستند و آنچه مهم است، این است که کنسرت‌های پیش رو کنسرت‌هایی با کیفیت و پر از شور و حال باشند که قطعا خواهند بود.»

این آوازخوان بر این اعتقاد است که نفس به روی صحنه رفتن استادان موسیقی ایران ، باعث احیاء و پر و بال گرفتن فرهنگ موسیقایی مردم می‌شود و این نکته‌ای ست که از هر چیز دیگری مهم‌تر است:‌ «اساتیدی چون شجریان ، علیزاده ، کلهر و .. ذخیره‌ی هنر ملی هستند و باید به هر صورت ممکن روی صحنه حاضر باشند و جان تشنگان معرفت را از هنر خویش سیراب کنند.»

«کیهان کلهر» به همراه گروه همنوازان و آواز «حسین علیشاپور» اجراهای متعددی داشته‌اند که از جمله‌ی آن می‌توان به اجرا در جوار مولانا در قونیه اشاره کرد که در آن قطعاتی از ساخته‌های کیهان کلهر بر اشعاری از مولانا را در دستگاه نوا و آواز دشتی اجرا کردند. کنسرت‌های مشترک در کشورهای انگلستان، فرانسه، مجارستان و بلژیک نیز از دیگر برنامه‌های مشترک این دو هنرمند است.

«حسین علیشاپور» از آوازخوانان فعال موسیقی ایرانی است که با بهره گیری از تعالیم استادِ آواز مکتب اصفهان، به شیوه‌ای، متمایز از شیوهٔ رایج آواز می‌خواند. اپراهای حافظ و مولانا و همکاری با مسعود شعاری، نوازندهٔ برجستهٔ سه تار از دیگر فعالیت‌های او هستند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 - 15:24

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت «کیهان کلهر»، موجب رونق دیگر کنسرت‌ها هم می‌شود | موسیقی ما