برنامه یاد بعضی نفرات
 
«پرواز هماى» به کنسل شدن کنسرت هامبورگ «چرا رفتی» واکنش نشان داد
همایون شجریان با نرفتن به روى صحنه راه درست را انتخاب کرد
موسیقی ما - در پی اتفاقات پیش‌آمده برای کنسرت «چرا رفتی» در هامبورگ، «پرواز همای» که تجربه‌ای مشابه را از سر گذرانده است، یادداشتی در حمایت از «همایون شجریان» و «تهمورس و سهراب پورناظری» نوشته و در آن دربارهٔ مشکلات برگزاری کنسرت در این شهر اشاره کرده است:

با توجه به سوابق همکارى‌ام با چند برنامه‌گزار گوناگون در شهرهاى کلن و دوسلدورف و به ویژه هامبورگ، باید بگویم سال هاست که در این شهر‌ها یک کنسرت‌گزار خوب و حرفه‌اى در زمینه ى موسیقى سنتى وجود ندارد و هم خواننده‌ها و هم هوادارانشان با مشکلات زیادى رو به رو هستند و لازم مى‌دانم تا به مسائل مهمى در حمایت از «همایون شجریان و پورناظرى‌ها» و همچنین خطاب به همه‌ى همکارانم در زمینه ى موسیقى چند سطرى بنویسم تا در انتخاب برنامه گذارهاى خارجى دقت بیشترى داشته باشند. با شناختى که از گروه برگزار کنده کنسرت دوسلدورف و هامبورگ دارم یقینا نرفتن به روى صحنه درست‌ترین راه براى همایون شجریان و‌پور ناظرى‌ها و هوادارانشان بود.

چرا که با پرداخت نکردن مبلغ قرارداد و فراهم نکردن امکانات مطلوب براى اجرا کیفیت برنامه درشان همایون و هوادارانش نبود.

اجراى کنسرت در سالن بدون نور و صداى دانشگاه هامبورگ با یک بک استیج کوچک و بدون امکانات اولیه براى ارکسترشان امکان پذیر نیست، مگر اینکه همه ى إمکانات توسط برگزار کننده از قبل فراهم می‌شد که با شناختى که من دارم، مهم‌ترین نکته براى برنامه‌گذار فراهم کردن (ساندویچ) در بوفه‌ها براى فروش است... لازم به ذکر است سفر براى اجرا در خارج از ایران در بهترین حالت و استقبال بازده مالى ندارد و هدف نخست هنرمندان بودن در کنار هواداران و ترویج و زنده نگه داشتن نام و فرهنگ موسیقى ایرانى در بین هواداران است؛ چرا که درآمد حاصل از کنسرت‌ها جواب‌گوى هزینه‌هاى هنگفت ویزا، هواپیما، بیمه، اقامت، تراولینگ، دستمزد هنرمندان و... نیست و در صورت پایبند نبودن کنسرت گزار به تعهدات چه کسى پاسخگوى هزینه‌ها خواهد بود؟

بعضى برنامه گزار‌ها به آسانى با عمل نکردن به تعهدات اولیه‌شان براى پرداخت قرارداد و امکانات صحنه و هتل و... اعتبار هنرمندان را زیر سوال مى‌بَرند و ان‌ها را وادار به کنسل کردن اجرا‌هایشان مى‌کنند، من نیز تجربه اى مشابه با آقای «همایون شجریان» در این شهر داشته‌ام، با این تفاوت که پس از اجراى کنسرت ایشان به تعهداتى که قول داده بودند عمل نکردند و من ناگزیر با تقبل ضرر‌ها و تعهداتى که خود در قبال ارکسترم داشتم، هزینه‌ها را از جیب پرداخت کردم. شهر هاى کلن و دوسلدورف و هامبورگ با وجود پتانسیل بسیار بالاى جمعیت ایران مشتاق به موسیقى سنتى به دلیل عدم وجود کنسرت گزار خوب و متعهد در زمینه ى موسیقى ایرانى با ریزش مخاطبین و مشکلات بزرگى رو به رو شده است. وقتى کنسرت گزار‌ها از شهر هاى دیگر مستقیم خود وارد عمل شده و سالن‌هاى بى‌کیفیت را براى اجرا رزرو مى‌کنند از همین رو مردم نیز به دلیل عدم شناخت و اعتماد به کنسرت گذار حاضر به خرید بلیت و حضور در کنسرت هنرمند محبوبشان نخواهند شد و ازاین رو لطمه‌ى بزرگى به هنرمندان وارد مى‌شود و در صورت بروز مشکلات در طرفین و لغو کنسرت، کنسرت گزارى که محلى نیست از مهلکه مى‌گریزد و مردم موفق به پس گرفتن هزینه پرداختى از کنسرت‌گزار نخواهند شد و یقینا دو گروه خواننده و هوادارانش اسیب جدى خواهند دید... یقینا همایون شجریان با نرفتن به روى صحنه راه درست را انتخاب کرد؛ اگرچه هوادارانش از بروز چنین اتفاقى خوش حال نیستند؛ اما یقینا صلاح هنرمند محبوبشان را صلاح خود مى دانند باشد که بزرگ‌تر‌ها و حامیان هنر در هر شهر پا پیش بگذارند تا عرصه براى آدم هاى غیر حرفه اى تنگ شود و عبرتى باشد براى ما هنرمندان تا بدون شناخت با برگزار کنندگان غیر حرفه اى هم گام نباشیم.

پرواز هماى اردیبهشت ٩۵
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 - 15:34

دیدگاه‌ها

سه شنبه 14 اردیبهشت 1395 - 09:47

چي شده دقيقأ؟

سه شنبه 14 اردیبهشت 1395 - 09:47

جز این از خسرو آواز ایران انتظار نیست ،

سه شنبه 14 اردیبهشت 1395 - 09:47

همین مونده که این نظر بده راجع به همایون.

سه شنبه 14 اردیبهشت 1395 - 09:47

خسته نباشن

سه شنبه 14 اردیبهشت 1395 - 09:47

حداقل بشناسید و بعد دست به تمسخر بزنید. پرواز همای با ایده ای ناب و شهرتی شگرف نیاز به جلب توجه نداره.

سه شنبه 14 اردیبهشت 1395 - 09:47

بسيار با استعداد هستند و آينده درخشاني دارند و روزي به اوج خواهد رسيد

سه شنبه 14 اردیبهشت 1395 - 09:47

پرواز همای و همایون؟؟؟؟این کجا و آن کجا؟

سه شنبه 14 اردیبهشت 1395 - 09:47

هماي بينظيره

سه شنبه 14 اردیبهشت 1395 - 09:47

هر کدوم در نوع خود خاص هستند

سه شنبه 14 اردیبهشت 1395 - 09:47

این آقای همای کجای داستان موسیقی ماست خدا میداند ، اما بهتره راجب چیزای دیگه اظهار نظر کنه ، مثلا هنر پاپیولار !

سه شنبه 14 اردیبهشت 1395 - 09:47

هر چي هماي بگه ❤️❤️❤️❤️❤️

سه شنبه 14 اردیبهشت 1395 - 14:45

جفتشونو دوست دارم،اما همای رو بیشتر،استاد پرواز همای خداوند شعر و ادب هستند.

سه شنبه 14 اردیبهشت 1395 - 23:21

پرواز هماي... فاجعه موسيقيمون...:)

چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395 - 08:22

من كه جفتشونو دوست دارم

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود همایون شجریان با نرفتن به روى صحنه راه درست را انتخاب کرد | موسیقی ما