برنامه یاد بعضی نفرات
 
علیرغم حضور چهره‌های شاخص موسیقی
سومین هفته موسیقی تلفیقی تهران؛ بی‌رونق یا بی‌برنامه؟
موسیقی ما- در حالی که تنها یک هفته تا آغاز سومین دوره «هفته موسیقی تلفیقی تهران» زمان باقی است، علیرغم حضور چهره‌ها و گروه‌های شاخص و نامدار موسیقی تلفیقی، این برنامه در کمال ناباوری از طرفی با سکوت خبری و تبلیغات نامطلوب از سوی برگزارکنندگان و از سوی دیگر با استقبال سرد مخاطبان روبرو بوده است.

سومین دوره «هفته موسیقی تلفیقی تهران» قرار است همانند سال‌های پیش به مدت یک هفته از 23 تا 29 اردیبهشت ماه در سالن خلیج فارس «فرهنگسرای نیاوران» میزبان مخاطبان و گروه‌های صاحب‌نام جریان موسیقی تلفیقی باشد. در این فستیوال گروه‌ها و هنرمندانی چون: کریستف رضاعی، «کامنت»، «داماهی»، «بمرانی»، «بهنا»، ماکان اشگواری، «دال»، آرین کشیشی، «کماکان» و... به اجرای برنامه می‌پردازند.

متأسفانه با گذشت حدود یک هفته از آغاز بلیت‌فروشی این رخداد مهم موسیقی کشور، تاکنون به جز سایت تیوال که بلیت‌ها از طریق آن به فروش می‌رسد، هیچ تبلیغ موثری از طرف خود برگزارکنندگان صورت نگرفته است. پوشش خبری ضعیف و اطلاع‌رسانی نامناسب، موجب شده که به رغم حمایت هنرمندان حاضر در این فستیوال که در فضای مجازی، اخبار مربوط را به اشتراک گذاشته‌اند، از میان 13 برنامه جدول این دوره، تنها سه برنامه بلیت‌فروشی نسبتا مطلوبی داشته باشد و ده اجرای دیگر تا این لحظه، حتی نتوانسته‌اند به بیست درصد از حد نصاب ظرفیت بلیت‌فروشی خود دست پیدا کنند.

نیما رمضان، نوازنده گیتار الکتریک گروه «کامنت» که تا این لحظه، تنها گروهی است که تمام بلیت‌های کنسرت‌شان به فروش رفته، به شدت به نحوه تبلیغات این فستیوال نقد دارد و معتقد است این جریان موسیقی، بیش از این‌ها نیاز به تبلیغ و حمایت دارد. او دراین‌باره به خبرنگار «موسیقی ما» می‌گوید: «به دلیل اینکه، فستیوال تلفیقی تهران هر سال با معضل بلیت‌فروشی و برنامه‌ریزی روبه‌رو است، دوستان که ادعا دارند برگزارکنندگان حرفه‌ای هستند و به کار خود اشراف کامل دارند، وعده داده بودند که امسال این مساله را با برنامه‌ریزی و تبلیغات مناسب برطرف کنند. اما تازه دیروز، تنها یک هفته مانده به آغاز فستیوال، پوستر این رخداد منتشر شده که آن هم از کیفیت بصری و هنری چندانی برخوردار نیست. در ضمن با اینکه از آنها خواسته بودیم که حتما دو روز قبل از آغاز بلیت‌فروشی، زمان دقیق آن را به ما اعلام کنند تا فرصت کافی برای اطلاع‌رسانی به هوادارانمان داشته باشیم؛ فقط چند ساعت قبل از شروع بلیت‌فروشی ما را در جریان قرار دادند!»

طبق برنامه‌ریزی اعلام شده از سوی فستیوال، قرار بود تنها گروه «بهنا» باشد که در دو سانس به اجرای برنامه می‌پردازد. اما چند روز بعد اعلام شد که اجرای این گروه به یک سانس کاهش یافته است. رامین بهنا، سرپرست گروه دراین‌باره می‌گوید: «از نظر من اشکالی ندارد که فقط یک سانس اجرا داشته باشیم اما حذف یک اجرا پس از آغاز بلیت‌فروشی، واقعا غیرحرفه‌ای بود و اصلا از ابتدا نباید دو سانس را با هم باز می‌کردند. به نظرم برنامه‌ریزی‌ها و مدیریت زمان‌بندی این فستیوال ناشیانه است.»

بهنا درباره نحوه بلیت‌فروشی و تبلیغات این فستیوال می‌افزاید: «بلیت‌فروشی بدون خبررسانی، فقط از طریق سایت تیوال اعلام شد که ما هم بلافاصله آن را روی پیج‌هایمان به اشتراک گذاشتیم؛ اما این شیوه واقعا فایده‌ای ندارد! برگزارکنندگان باید تبلیغات را قبل از بلیت‌فروشی شروع می‌کردند، نه بعد از آن! البته در کمال تعجب تا این لحظه هنوز هم تبلیغات ویژه‌ای برای این اجراها اتفاق نیفتاده است.»
نیما رمضان هم درباره برنامه‌ریزی فستیوال معتقد است: «برنامه‌ریزی برای این جنس اتفاقات باید به گونه‌ای صورت بگیرد که بلیت‌فروشی آن از سه یا چهار هفته پیش از شروع فستیوال، آغاز شود. به هر حال باتوجه به تنوع کنسرت‌ها و برنامه‌های موسیقی در سطح شهر، این روزها روند بلیت‌فروشی مثل گذشته با سرعت انجام نمی‌پذیرد و حتی ستاره‌های موسیقی پاپ هم، چندین هفته زودتر از اجرای خود، بلیت‌فروشی را آغاز می‌کنند. ما تنها دو هفته برای بلیت‌فروشی فرصت داشتیم که تا همین الان، یک هفته از آن بدون هیچ گونه تبلیغات خاصی سپری شده است.»

یزدان بهمنی، یکی از اعضای گروه «دال» که اجرای آنها برخلاف بسیاری از گروه‌های حاضر با اقبال روبه‌رو شده، به علت تمرکز روی برنامه رونمایی اولین آلبوم گروه که با حضورشان در این فستیوال همزمان است، چندان در جریان نحوه تبلیغات و اطلاع‌رسانی این فستیوال قرار ندارد و می‌گوید: «خیلی نمی‌توانم درباره کیفیت برنامه‌ریزی هفته تلفیقی نظر قاطعی بدهم چون ما به موازات اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی که برای آلبوم انجام دادیم، سعی کردیم اخبار مربوط به این کنسرت را هم پوشش دهیم و برای همین بلیت‌فروشی ما با سرعت خوبی اتفاق افتاد. بنابراین فکر می‌کنم شاید اگر ما هم با این عدم اقبال مخاطب روبه‌رو بودیم، مصرانه‌تر ماجرا را از دوستان برگزارکننده، پیگیری می‌کردیم. اما اگر تا الان اجرای عمده گروه‌ها با اقبال روبه‌رو نشده است، قطعا یک جای کار ایراد دارد.»

البته گویا حواشی مربوط به این رویداد، محدود به آنچه گفته شد، نیست و شنیده‌ها حاکی از آن است که همانند مشکلاتی که در برنامه‌های بخش موسیقی تلفیقی جشنواره فجر اتفاق افتاد، مفاد، نحوه پرداخت و مبلغ قراردادها و نیز تبعیض در مبالغ حق‌الزحمه تعیین شده برای گروه‌های مختلف در سومین دوره «هفته موسیقی تلفیقی تهران»، منجر به ایجاد نارضایتی در برخی از هنرمندان و گروه‌های حاضر شده است.

با توجه به اهمیت و سابقه «هفته موسیقی تلفیقی تهران»، امید است این رویداد مهم موسیقی طی روزهای آینده، ضمن استقبال بیشتر مخاطبان، با کیفیتی مطلوب و در شأن اعتبار هنرمندان حاضر در فستیوال برگزار شود. در ادامه می‌توانید با مطالعه جدول برنامه سومین «هفته موسیقی تلفیقی تهران»، به نقل از سایت تیوال، برای تهیه بلیت به این سایت مراجعه کنید.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : جمعه 17 اردیبهشت 1395 - 22:49

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سومین هفته موسیقی تلفیقی تهران؛ بی‌رونق یا بی‌برنامه؟ | موسیقی ما