برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرت مادربزرگ‌ها برای نوه‌ها
موسیقی ما - آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی «زنگوله» در این‌باره توضیح داد: اجرای پیش رو، بخش کوچکی از مجموعه قطعات خلاقانه‌ی روش آموزش موسیقی کودک «زنگوله» است که برای کودکان و نوجوانان طراحی شده است. این قطعات کاملا ایرانی هستند و براساس ملودی‌های ردیف دستگاهی موسیقی ایران شکل‌ گرفته‌ یا برخی ترانه‌های بومی در شکلی کودکانه بازسازی شده‌اند.

سجاد تنها ادامه داد: «گردماه» و «گردمهان» دو ساز کوبه‌ای جدید هستند که برای گرو‌ه‌های سنی مشخص ساخته شده‌اند و در این کنسرت برای اولین‌بار به صدا در خواهند آمد. این سازها را خودم ساخته و آن‌ها را برای کودکان مناسب‌سازی کرده‌ام. این سازها از نظر فیزیکی چندان عجیب نیستند و فقط آن‌ها را ساده‌ کرده‌ام. «گردماه» برای کودکان 2 تا 4 ساله است و «گردمهان» نیز سازی مناسب برای کودکان تا 7 سال سن است.

او گفت:‌ ما برای این اجرا قطعه‌ای را هم در نظر گرفتیم که در آن، مادربزرگ‌ها همراه بچه‌ها روی صحنه حاضر می‌شوند و قطعاتی را هم‌خوانی می‌کنند. این قطعه «یاس سپید» نام دارد و مناسب برای کودکان و خانواده‌هاست. در این اجرا 30 کودک هنرمند روی صحنه خواهند رفت.

سرپرست گروه موسیقی «زنگوله» درباره‌ی نحوه‌ی سازبندی این کنسرت نیز توضیح داد:‌ بچه‌ها در این اجرا سازهای کوبه‌ای را خواهند نواخت و حرکت و آواز نیز برعهده‌ی بچه‌هاست؛ اما نوازندگی سازهای ملودیک را نوازندگان بزرگسال برعهده خواهند گرفت. در واقع، بچه‌ها در این اجرا روی نوازندگی سازهای ملودیک تمرکز ندارند.

کنسرت «زنگوله» 7 خردادماه ساعت 18 در تالار رودکی برگزار خواهد شد

منبع: 
خبرگزاری ایسنا
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 اردیبهشت 1395 - 23:53

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت مادربزرگ‌ها برای نوه‌ها | موسیقی ما