برنامه یاد بعضی نفرات
 
نشست خبری جشنواره موسیقی سبز برگزار شد؛
نت‌ها در خدمتِ تبیین حفاظت از محیط زیست
موسیقی ما - نشست خبری نخستین جشنواره موسیقی «سبز» صبح امروز  با حضور اعضای شورای سیاستگذاری این جشنواره و تعدادی از مدیران سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار شد.

این اولین جشنواره‌ی محیط زیستی است که هنرمندان عرصه‌ی موسیقی تا این اندازه در آن حضور پررنگ دارند. پیش از این سینمایی‌ها، در رخدادی مشابه، جشنواره‌ای سبز راه انداخته بودند و حالا نوبتِ اهالی موسیقی است که در این رخداد شرکت کنند تا شاید این زمین و هوای آلوده اندکی بهبود یابد. نکته‌ی مهم در این میان، اما حضور هنرمندانِ طراز اولی است که در آن حضور دارند. از شهرداد روحانی تا همایون شجریان گرفته و دو عضو خانواده‌ی کامکارها؛ هنگامه اخوان و چند نامِ دیگر از جمله فریبا لاهوتی و دکتر کاظمی دینان و مجید فدایی. جشنواره موسیقی «سبز» بعد از برگزاری جشنواره فیلم «سبز» از جمله اتفاقات فرهنگی برگزار شده در سازمان حفاظت از محیط زیست است که بر اساس سیاست های این سازمان در جهت تاثیرات مسائل فرهنگی و هنری در تبیین حفاظت از محیط زیست انجام می‌‌شود. جشنواره در ۶ بخش اصلی شامل موسیقی کلاسیک، موسیقی نواحی، موسیقی ارکسترال و کرال، ترانه و موسیقی‌های کودکانه، موسیقی مدرن و تلفیقی و موسیقی کلاسیک ایرانی برگزار می شود.

همچنین این جشنواره بخش‌های جانبی هم دارد که از جمله‌ی آن می‌توان به ساخت نماهنگ و همچنین فضای مجازی اشاره کرد، «محسن روحانی» دبیر اولین جشنواره موسیقی «سبز» درباره‌ی جزئیات برگزاری این رویداد موسیقایی می‌گوید که روز ششم اردیبهشت سال جاری احکام شورای سیاستگذاری جشنواره از ریاست سازمان محیط زیست به افرادی چون شهرداد روحانی، اردشیر کامکار، همایون شجریان، فریبا لاهوتی، هنگامه اخوان، هانا کامکار، محمد درویش، دکتر کاظمی دینان و مجید فدایی داده شده است. ضمن آنکه مهلت ارسال آثار جشنواره تا ۳۰ دی ماه سال جاری اعلام شده است که این بازده زمانی به جهت این است که هنرمندان محدودیتی از لحاظ تولید اثر نداشته باشند.

او می‌گوید:‌ » نخستین جشنواره موسیقی سبز روز دوم اردیبهشت ماه سال آینده همزمان با روز جهانی زمین در تالار وحدت تهران برگزار می شود و طی آن به برگزیدگان جشنواره هدایایی تقدیم خواهیم شد. خوشبختانه شرایط به‌گونه‌ای است که ما با برگزاری جشنواره یکسال فاصله داریم و بسیاری از هنرمندان می توانند با ساخت موسیقی از این جشنواره عقب نمانند. البته تجلیل از هنرمندان فعال موسیقی در حوزه محیط زیست، و برگزاری ۶ شب ویژه موسیقی نواحی در چند استان کشور از جمله برنامه‌هایی است که برای این دوره از جشنواره در نظر گرفتیم و امیدواریم اتفاقی که برای دوره های گذشته جشنواره های هنری سازمان محیط زیست اتفاق افتاد، دیگر رخ ندهد و ما بتوانیم به صورت مستمر این جشنواره ها را برگزار کنیم. به هر ترتیب جشنواره موسیقی سبز این بار به صورت ملی برگزار می شود و ما تلاش می کنیم تا در دوره های بعد این رویداد در قالب بین المللی برگزار شده و کشور جمهوری اسلامی ایران گرانیگاه توجه محیط زیست باشد.»
 
اما «شهرداد روحانی» عضو شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره موسیقی «سبز» نیز در  این باره می‌گوید: «ما باید آنقدر به محیط زیست بها بدهیم که حتی یک پروانه هم در این دنیا احساس امنیت کند. من در این دوره ۸ ماهه اخیر فعالیت هایم بین ۶ تا ۷ هزار مخاطب داشتم و فکر می کنم به عنوان یک موزیسین توانسته ام توجه حداقل چند هزار شنونده را برای تمرکز روی محیط زیست جلب کنم. من همواره به عنوان هنرمند فعال در عرصه موسیقی دلم می خواهد مخاطبانم به محیط زیست توجه بیشتری کنند. به هر حال محیط زیست دغدغه عمیقی است که همه می توانیم به بهبود آن کمک کنیم.»

سیدعباس سجادی عضو دیگر شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره موسیقی «سبز» نیز درباره نحوه حمایت های وزارت ارشاد در برگزاری هر چه بهتر این جشنواره توضیح داد: «مهمترین حمایت وزارت ارشاد تسهیل در صدور مجوزها است، وگرنه همه می دانیم که وزارت ارشاد نمی تواند در این حوزه سرمایه گذاری کند. به هر حال آنچه که مهم است توجه به موسیقی ایرانی و نقش آن در ارتقاء فرهنگ حفاظت از محیط زیست است که امیدواریم در این دوره از جشنواره به آن دست پیدا کنیم.»

کاظمی دینان رئیس انجمن روابط عمومی ایران هم در این نشست ضمن بیان دغدغه های محیط زیستی به این مساله اشاره کرد که باید باور کنیم که اگر به محیط زیست توجهی نکنیم، مشکلات فراوانی پیرامون ما اتفاق می افتد و به طور حتم موسیقی و هنر نیز می‌تواند نقش بسیار اساسی در این فضا داشته باشد.  محمد درویش مدیر دفتر مشارکت های سازمان حفاظت از محیط زیست نیز در این نشست خبری ضمن بیان انگیزه ها و دغدغه‌های سازمان حفاظت از محیط زیست در برگزاری این جشنواره گفت: امیدواریم این دوره از جشنواره بتواند آفریننده یک جنبش اجتماعی باشد که در آن هنرمندان بهترین آثار موسیقایی و ترانه های خود را در حفاظت از محیط زیست اجرا کنند.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 خرداد 1395 - 16:53

دیدگاه‌ها

سه شنبه 4 خرداد 1395 - 12:33

بنام خدا

آقای محسن روحانی
سلام
من آرش خانزادی سرپرست بخش تنور در گروه کر نامیرا هستم . قاعدتا نام این گروه باید تداعی بخش خاطراتی برای جنابعالی باشد یا حداقل یادآور یک آشنایی نزدیک هرچند کوتاه مدت .
حقیقتا یادتان نیست ؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟
زمان خیلی زیادی نگذشته که نتوانید به خاطر بیاورید . شاید دلایل دیگری برای فراموشی وجود داشته باشد ولی اعضای کر نامیرا همگی بخاطر دارند که در اولین حضور جنابعالی در تمرین کنسرت زمین مقدس بعد از پایان تمرین وقتی اعضا گروه مشغول گپ و گفت دوستانه بودند شما همه را به سکوت دعوت کردید و گفتید " بچه ها افتخار می کنم که با شما کار میکنم " آقای روحانی این جمله ی شما نیست ؟!؟!؟!؟!؟!؟
راستی گفتم زمین مقدس !!! این نام را هم بخاطر ندارید ؟؟؟؟
کار سختی نیست . کافیست در همین سایت محترم موسیقی ما یک جستجوی کوچک انجام بدهید تا همه چیز دستگیرتان شود . زمین مقدس نام کنسرتی است که با مدیریت جنابعالی و آهنگسازی و رهبری فرهاد هراتی در دی ماه سال گذشته توسط گروه کر نامیرا در تالار وحدت اجرا شد .
یادتان هست مضمون آن کنسرت چه بود ؟
این یک مورد را قطعا از یاد نبرده اید چون در حال حاضر در حال استفاده از همان مضمون هستید .
بله زمین مقدس کنسرتی بر اساس ایده و ساخته های فرهاد هراتی است با مضمون حمایت از محیط زیست .
در حال حاضر جنابعالی هم بر روی همین مقوله از دید هنر موسیقی کار می کنید .
عجب شباهتی !!!!!!!!!!
برای شما عجیب نیست ؟؟؟
با کمی جستجو در فضای مجازی هنوز می توان کلیپ تبلیغاتی کنسرت زمین مقدس را تماشا کرد (سایت آپارات ) که مدیر محترم پروژه در پایان کلیپ وعده می دهد " مطمئنا زمین مقدس صرفا به کشور ما و به ایران و به تاریخ پنجم و ششم دی ماه ختم نخواهد شد ."
این جمله را شما نگفتید ؟
آقای روحانی زمین مقدس برای شما ختم نشد چرا که پیدا کردن سوژه ای بکر و جذاب و به روز و از همه مهمتر یکی از حیاتی ترین معضلات امروز جامعه بشری نه تنها پایان کار نیست بلکه شروع یک حرکت عظیم است که می تواند یکی از دغدغه های اصلی انسان امروز را به تصویر بکشد و به گوش جهانیان برساند تا بلکه این آدمیزاد خواب آلوده کمی بیشتر به خود بیاید و بیشتر به این معضل بیندیشد .
تا اینجای کار جای بسی سپاسگزاریست ولی پرسش بزرگی که برای تمامی اعضای نامیرا هنوز بی پاسخ مانده را از شما می پرسم
آقای روحانی چه شد که نامیرا فراموش شد ؟
آیا کم و کاستی در اجرا وجود داشت ؟
موسیقی در سطح ایده آلی نبود ؟
خاطرتان هست که طبق اظهار نظر جنابعالی نماینده سلطان قابوس از کشور عمان در شب اجرا در تالار وحدت حضور داشتند و جنابعالی اظهار داشتید که " از اجرا بسیار راضی بودند و بزودی زمین مقدس را در شهر مسقط در سالن اپرا هاوس به عنوان اولین کشور خارجی که میزبان زمین مقدس شده است اجرا خواهیم کرد " ؟
اگر یادتان باشد حتی این خبر رسانه ای شد و با کمی جستجو می توانید لینکهای آن را در فضای مجازی پیدا کنید
آقای روحانی آیا اعضای نامیرا دستمزدی نامتعارف و غیر معقول از جنابعالی به عنوان مدیر پروژه مطالبه کردند که باعث قطع همکاری شد ؟
تا امروز که چند سالی از همکاری من با گروه کر نامیرا می گذرد هیچگاه دغدغه ی مالی دغدغه ی اصلی اعضای نامیرا نبوده و همیشه این دوستان با عشق و علاقه در کنار هم به اجرای برنامه پرداخته اند و چشم داشتی از نظر مالی نداشته اند و تنها توقع این عزیزان دیده شدن در فضای هنری جامعه است که آنرا هم با اتکا به تخصص و همت خود بدست آورده اند
آیا توقع دیده شدن برای یک هنرمند توقع زیادی است ؟
پاسخ به این پرسشها را به عهده ی وجدان جنابعالی و بینندگان کنسرت زمین مقدس و مردم هنر دوست و هنر پرور سرزمین پارس می گذارم .
در هر صورت با توجه به اینکه داشتن دغدغه ی حفظ محیط زیست و منابع طبیعی از وظایف هر انسان نوع دوست و آزاده است از شما بابت ادامه این راه بزرگ سپاسگزاری می کنم هر چند که در این راه با ما هم دوش و همراه نیستید و برای جنابعالی و تمامی اساتید و همکاران بزرگواری که در این راه همراه شما هستند آرزوی سلامتی و پیشرفت دارم (همان آرزویی که شما برای ما نخواستید)
فقط ای کاش چنین کار بزرگ و زیبایی را با چنین رفتاری آلوده نمی کردید
درپایان لازم است یادآور شوم که مطالب عنوان شده نظرات شخصی من است و هیچ ارتباطی با گروه کر نامیرا و یا فرهاد هراتی ندارد و مسئولیت تمامی مطالب را شخصا به عهده می گیریم و قضاوت در خصوص مطالب عنوان شده را بر عهده جامعه هنری و مردم بزرگوار این سرزمین می سپارم

زنده باد هنر
زنده باد فرهنگ
زنده باد ایران

آرش خانزادی
خرداد ماه 95

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نت‌ها در خدمتِ تبیین حفاظت از محیط زیست | موسیقی ما