برنامه یاد بعضی نفرات
 
تاثیرات سامانه کنسرت‌انلاین از دیدگاه رضا یزدانی و حجت اشرف زاده
در خانه‌های‌تان اجرای زنده ببینید
موسیقی ما - فردا چهارشنبه 12 خرداد ماه اولین سامانه کنسرت‌آنلاین رونمایی می‌شود و سایت E-haam.ir کنسرت علیرضا قربانی را برای علاقمندان به شکل زنده پخش خواهد کرد. به بهانه این اتفاق با دو تن  خوانندگان مطرح موسیقی ایران گفتگو کردیم تا دیدگاه‌شان درباره تاثیر این سامانه جدید در فرهنگ ایران را برای ما بازگو کنند.

رضا یزدانی خواننده شناخته شده پاپ-راک کشورمان و حجت اشرف زاده خواننده موسیقی ایرانی که مخاطبان موسیقی در ایران از آلبوم ماه و ماهی که با صدای او منتشر شد استقبال چشم گیری داشتند نظرات جالبی درباره آغاز به کار سامانه «حام» دارند . حجت اشرف زاده در این باره به موسیقی ما می گوید: با توجه به پیشرفت های تکنولوژیکی که در عرصه فناوری اطلاعات و دنیای مجازی رخ داده است، هنرمندان و خاصه اهالی موسیقی می توانند و البته باید خودشان را با این تغییرات همراه کنند.

من با شنیدن این خبر که بناست عده ای دور هم جمع شوند و از ظرفیت های به وجود آمده در این عرصه به منظور پخش کنسرت های موسیقی داخل کشور استفاده کنند بسیار خشنود شدم.

این دوستان با توجه به نیازها و ظرفیت هایی که به آنها اشاره کرده ام وارد میدان شده اند و حاضر شدند هزینه زیادی را متقبل شوند تا در بلند مدت در عرصه موسیقی اتفاقات خوبی بیافتد.

اشرف زاده البته به مسئله حل ناشده کپی رایت در ایران هم اشاره می کند و با ابراز نگرانی از فضایی که هم اکنون در مورد تولیدات موسیقایی وجود دارد می گوید: به هر حال بخش زیادی از افراد هستند که بدون در نظر گرفتن تلاش هایی که اهل هنر و فعالان در حوزه تولید محصولات فرهنگی، این محصولات را به راحتی و بدون پرداخت کوچکترین هزینه ای دانلود می کنند. در این شرایط مسئله مهم و دارای اهمیت فرهنگ سازی است. باید ببینیم مردم ما با این امکان چطور مواجه می شوند.

او در ادامه با بیان اینکه اطلاع دارد سرویس های مذکور که بناست از این پس از سوی سایت «حام» برای پخش کنسرت های آنلاین ایجاد شودغیر قابل دانلود است می گوید: این امکان خوبی است که با توجه به تاثیرات مستقیمی که در اقتصاد هنر موسیقی دارد می تواند مخاطبانی که بنا به هر دلیلی نمی توانند در سالن های کنسرت حضور داشته باشند را هم در موقعیتی قرار دهد که بتوانند کنسرت ها را به صورت زنده و از طریق اینترنت ببینند. با این وجود اما توجه به این موضوع هم اهمیت دارد که مسئولان ارشاد و سایر مسئولان فرهنگی، فرهنگسازی لازم برای ورود این تکنولوژی را جا بیاندازند تا در آینده ای نه چندان دور شاهد بازخوردهای مثبت این اقدمات مهم فرهنگی باشیم.

رضا یزدانی خواننده شناخته شده موسیقی کشورمان هم با شنیدن خبر راه اندازی سرویس مورد نظر ابراز خشنودی می کند. او در این باره به خبرنگار موسیقی ما می گوید: این اتفاق با توجه به شرایطی که جامعه ما به طور کلی کشورهای مختلف دنیا در آن قرار گرفته اند امکان بسیار خوبی است. شما در نظر بگیرید بسیاری از جوانان کشور ما و علاقه مندان به موسیقی های مختلف تولید شده در داخل کشور بتوانند بدون نیاز به حضور در سالن کنسرت و یا در شرایطی که برای حضور در سالن های کنسرت با محدودیت های مالی یا زمانی مواجه هستند می توانند به راحتی همراه دیگر حاضران در سالن از تماشای این اتفاق های موسیقایی لذت ببرند.

او با ابراز امیدواری از این اتفاق فرهنگی می گوید: در شرایط امروز که مسئله اقتصاد هنر مطرح می شود این اتفاق اگر در عمل بتواند به صورت کامل اجرایی شود تاثیرات بسزایی بر موسیقی کشور خواهد داشت و علاقه مندان به کنسرت ها هم می توانند از امکانات به وجود آمده نهایت استفاده را بکنند.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1395 - 15:55

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود در خانه‌های‌تان اجرای زنده ببینید | موسیقی ما