برنامه یاد بعضی نفرات
 
ارکستر تهران به رهبری «نادر مشایخی» خصوصی شد
نادر مشایخی بار دیگر چوب رهبری به دست می‌گیرد
موسیقی ما - ارکستر تهران به رهبری «نادر مشایخی» به زودی فعالیت‌های موسیقایی خود را از سر خواهد گرفت. این ارکستر پیش از این قرار بود با حمایت‌های شهرداری به فعالیت خود ادامه دهد که این اتفاق رخ نداد و حالا به صورت خصوصی، فعالیت خواهد کرد.

نادر مشایخی در این خصوص می‌گوید: «ما قطعات مختلفی برای این ارکستر در نظر گرفته‌ایم. در واقع نمی‌خواهیم تنها به اجرای همان قطعاتی بسنده کنیم که در این سال‌ها، توسط ارکسترهای مختلف اجرا شده است. علاوه بر آن در نظر داریم از قطعات آهنگسازان ایرانی و به خصوص جوانان بهره بگیریم که به نظرم تعدادی از آثارشان فوق‌العاده است.»

او می‌گوید در این ارکستر، در کنار رپرتوار موسیقی کلاسیک ، رپرتوار موسیقی مدرن ، رپرتوار موسیقی ایرانی و آثار آهنگسازان جوان ایرانی را اجرا خواهد کرد.»

ارکستر فرهنگی شهر تهران (فیلهارمونیک) سال 93، اولین اجرای خود را به رهبری نادر مشایخی و با اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران روی صحنه برد. این ارکستر قطعاتی همچون شهیدان خدایی، پروکوفیف: پایکوبی دلاوران، شوستا کوویج: سوئیت جز/والس، ژان باتیست لولی: مارش مراسم ترکی، مرتضی نی داود: پیش درآمد اصفهان، موسیقی نواحی از مغولستان و آروو پرت: برادران و یان سیبیلیوس: والس تریست، اربارمدیش، ی.س.باخ: کانتانات فآب 78، 27، 12 و بتهوون: اورتور کریولان، اپوس را اجرا کرد.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 خرداد 1395 - 10:05

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نادر مشایخی بار دیگر چوب رهبری به دست می‌گیرد | موسیقی ما