برنامه یاد بعضی نفرات
 
مسعود جاهد بعد از مرگِ همسر، فعالیت‌های موسیقی‌اش را از سر می‌گیرد
سعدی‌خوانی برای کاهش دردِ فراق
موسیقی ما - «مسعود جاهد» - آهنگساز و نوازنده نی- مدت‌ها بعد از آنکه همسرِ بیمارش در ممنوع‌الفعالیتی و آرزوی روی صحنه رفتن دار فانی را وداع گفت، فعالیت‌های موسیقی خود را از سر گرفته است. او چندی قبل کنسرتی در نیشابور برگزار کرد و حالا می‌خواهد چند کتاب آموزشی‌اش را منتشر کند.
 
«جاهد» البته همچنان با بغض از همسری می‌گوید که در آخرین روزهای حیاتش، روزهای سختی را گذراند، همچنان تاکید می‌‌کند که از زمانی که ممنوع‌الفعالیتی همسرش شروع شد، بیماری‌اش ابعاد گسترده‌ای به خود گرفت. او می‌گوید که در این مدت، نمی‌توانسته اصلا به موسیقی و کارش فکر کند؛ اما اندک اندک خودش را آماده کرده تا فعالیت‌هایش را از سر بگیرد و بر همین اساس هم چند کتابش را تجدید چاپ یا برای اولین بار منتشر می‌کند. «مشق نی» از جمله این آثار است: « این کتاب حدود 17 سال است که در بازار موجود است و حالا تغییراتی را در آن اعمال کرده‌ام. جلد اول این کتاب برای دوران ابتدایی است که در آن درباره انگشت‌گذاری و همچنین آشنایی با اتودهای اولیه نی صحبت کرده‌ام. جلد دوم درباره قطعات و پیش درآمد و تصانیف و رِنگ‌هاست، جلد سوم درباره ردیف آوازی عبدالله‌خان دوامی و جلد چهارم درباره ردیف سازی میرزا عبدالله است که برای آموزش نی بسیار مفید است.»
 
«جاهد» اما هنوز نتوانسته به زندگی عادی‌اش بازگردد. می‌گوید این روزها خلوت گزیده و در تنهایی و خلوت است تا شاید بتواند کمی با ماجرا کنار بیاید. آن زمان که او و «شیدا» ممنوع‌الفعالیت بودند، او بارها خواست تا دلیل این ماجرا را برایشان شرح دهند. حتی در یک گفت‌وگو اعلام کرد که ای کاش، دادگاهی‌اشان می‌کردند. زندگی است دیگر؛ رسمِ غریبِ خودش را دارد؛ برای همین است که «جاهد» می‌گوید: «در این مدت با سعدی بیشتر از گذشته انس گرفتم و با اشعار امیدبخش‌‌اش، کمی از بار غمی که دچارش هستم، سبک شد. پروژه «سعدی خوانی» را آغاز کردم که برگرفته از اشعار سعدی است قرار است به صورت تصنیف و همخوانی کار کنم. در این اثر حسین رضایی‌نیا (دف)، مجید عاصفی (سه‌تار)، یگانه تولایی (هم‌خوان) و خودم به عنوان نوازنده نی و خواننده حضور دارم. «قبله اهل دل»، «سر عشق» و «هوای دل» از این مجموعه منتشر خواهد شد.
 
قطعات این آلبوم از «ماهور» شروع شده و بعد از آن به دستگاه های اصفهان و شور می‌رسد و با بیات ترک به پایان می‌برد.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 31 خرداد 1395 - 04:18

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سعدی‌خوانی برای کاهش دردِ فراق | موسیقی ما