برنامه یاد بعضی نفرات
 
فوت یک خواننده هرمزگانی بر اثر ایست قلبی
حسن پیغان درگذشت
موسیقی ما - حسن پیغان خواننده معروف هرمزگانی که در بیمارستان بستری بود، چهارشنبه شب در بیمارستان صاحب الزمان (عج) بندرعباس بر اثر ایست قلبی درگذشت.

به گزارش «موسیقی ما»، جامعه موسیقی ایران که به تازگی ضایعه بزرگ مرگ حبیب محبیان را پشت سر گذاشته بود دوباره دچار ضایعه ای دیگر شد و خواننده مطرح پاپ کشور حسن پیغان را از دست داد . از «حسن پیغان» که متولد چهارم آبان ماه سال 1355 است، دو آلبوم به نام های «پشیمون» و «دوسم داری» به یادگار مانده است. حسن پیغان که سابقه کارهای مشترک با زنده یاد ناصر عبداللهی و رضا صادقی را داشت، در این سال ها بیشتر به امر آموزش و اقدامات عام المنفعه مشغول بود.

رئیس انجمن موسیقی استان هرمزگان نیز ضمن تائید خبر درگذشت حسن پیغان در این باره اعتقاد دارد: پیغان خواننده‌ای بود که به حقش در موسیقی کشور نرسید اما اقدامات عام المنفعه اش قطعأ به یادگار خواهد ماند. در گذشت حسن پیغان خواننده مطرح پاپ کشور به طور حتم ضایعه ای بزرگ برای جامعه موسیقی است. یکی از کسانی که مسیر حضور خوانندگان هرمزگان به موسیقی کشور را گشود، به طور حتم زنده یاد پیغان بود که هیچ گاه آثار فراموش نشدنی اش، از اذهان خارج نمی شود.

کیانوش جهانبخش در انتهای صحبت هایش با سایت فرهنگ و ارشاد هرمزگان، گفته: «گرچه زنده یاد پیغان در سال های آخر عمرش به امر آموزش روی آورده بود، اما هیچ گاه اقدامات عام المنفعه اش از طریق موسیقی از اذهان فراموش نمی شود.»
منبع: 
سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 تیر 1395 - 14:05

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

شنبه 12 تیر 1395 - 13:10

حسن پیغان رو ماها یادمونه که اوایل دهه هشتاد نازی جون رو خونده بود و ما روی تراک اخر البوم که بی کلام بود با جت ادیو و یه میکروفون می خوندیم!
کارهاش در موسیقی جنوب فکر میکنم قوی تر بودن.
چون موسیقی بندرعباس عجیب غنی و تاثیرگذار هست.
روحش شاد

دوشنبه 14 تیر 1395 - 15:29

اواخر دهه هفتاد بود که موسيقي پاپ درد داخل مملکت بعد از گذشت سالها پا گرفت.
دولت اصلاحات تازه شروع کرده بود و عواملش هنوز جزوي از جريان اصلي انقلاب بودند و رئيس جمهور وقت که سابق بر اين خودش رييس مميزي هاي سفت و سخت ارشاد بود ، هنوز مورد نفرت تفکر غالب دستگاه حکومتي قرار نگرفته بود.
موسيقي نوپاي داخلي در شروع از موسيقي باصطلاح لس آنجلسي تقليد مي کرد و حتي ارشاد به خوانندگاني که شبيه به صداي اصلي لس آنجلسي مي خوندند براحتي اجازه فعاليت مي داد و مثلا داريوش و ابي و قميشي رو بومي مي کرد و هم اينکه با اهنگ هاي کپي کاري شده از ملودي هاي خارج از کشور بازار داخلي موسيقي رو به هيجان وا مي داشت!
نازي جون قطعه قديمي پرطرفداري از موسيقي افغان بود که سال هشتادوسه توسط شهرام کاشاني خونده شد و خيلي گرفت و باصطلاح هيت شد و تعجبي نداشت که در اون روند کاري ارشاد، سروکله کپي داخلي اش هم پيدا بشه و اين آهنگ توسط خواننده اي به اسم حسن پيغان با صداي تودماغي نزديک به شهرام کاشاني بعنوان نسخه مجاز نازي جون خونده و کاستش هم با تبليغات فراوان و مانور بر روي همين قطعه پخش شد.
(تکه اول آهنگ روي تصوير همون آهنگ مجاز هست)
اون سالها شهرام کاشاني جوان توي اوج بود و رقيب منصور بحساب ميومد.تراکهاي شادش با تنظيم هاي خوب شوبرت نقل مجالس بود و در وبلاگها بين طرفداران اون و منصور جنگ و دعوا بود!
حالا و بعد از گذشت اينهمه سال اصلاحات و اميد که بماند! خبر اومده اون خواننده نسخه مجاز نازي جون چندروزپيش فوت کرده و تازه ترين تصوير از شهرام کاشاني هم نشون ميده که متاسفانه از اون اوج آنچنان سقوط کرده که کف خيابون هاي ترکيه بايد ته مونده اش رو جمع کرد!
.
پ.ن: اخر اون کاست حسن پيغان آهنگ خالي يا بعبارتي اينسترومنتال نازي جون وجود داشت که يکي از دوستام با يه ميکروفن و جت آديو روي آهنگ خونده بود و اولين بار روي پخش ميتسوبيشي پيکان پنجاه و نه طوسي پدرم با حيرت گوشش دادم و ذوق کردم!

پنجشنبه 17 تیر 1395 - 21:57

تسلیت واقعا تسلیت هنوز جوونه افسوس که زود پیمانه ی عمرش پر شد حسن پیغان که من امروز اتفاقی متوجه مرگ زودهنگامش شدم و هیچ واکنشی از اهالی هنر تو این یه هفته ندیدم مرد خاطره ساز سالهای دور سالهای کاست و سی دی بود دریغ از یه تسلیت یه خاطره و شهرام کاشانی که امروز عکس ها ی پریشان و شکسته ش دست به دست با بی رحمی می چرخه روزگاری بت جوانان بود و برو بیایی داشت و کلی با آهنگاش حال کردیم روح حسن پیغان شاد و شهرام رو اگر بیمار هست یا مشکلی واسش پیش اومده به حرمت اون خاطره ها اون شیش و هشتای ناب به حرمت هموطن بودنمون فقط براش آرزوی سلامتی و موفقیت کنیم و قدر دیگران و که کناارمون هستن بدونیم قبل از اینکه دیر بشه

پنجشنبه 21 مرداد 1395 - 22:15

تنها کاستی که ازش گوش دادم «یار منی» بود. ولی با همون آلبوم عاشق کارهاش شدم.
کاملا اتفاقی متوجه مرگش شدم ... چه بد ... خیلی دلگیرم کرد.
خدا رحمتش کنه.

پنجشنبه 8 تیر 1396 - 16:26

سلام. بله من هم ناگهانی این خبر را شنیدم با اینکه پسرش هستم من طاها پیغان پسر آقا حسن پیغان هستم و ناراحت میشوم از اینکه کسی از پدرم حمایت نکرد

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حسن پیغان درگذشت | موسیقی ما