برنامه یاد بعضی نفرات
 
نهال در نیاوران روی صحنه می رود
«جوونای قلعۀ پیر» و «زلف سیاه» به روایت بانوان
موسیقی ما - گروه موسیقی سنتی «نهال» به سرپرستی لیلا نجفی، ساعت 21 سه شنبه بیست و دوم تیرماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران با اجرای 13 قطعه در دو بخش برای بانوان علاقه‌مند به موسیقی روی صحنه خواهد رفت.
 
«لیلا نجفی» - سرپرستِ این گروه- در خصوص این اجرا می گوید: «گروه نهال رپرتوار بخش اول را با قطعاتی در دستگاه اصفهان اجرا خواهد کرد. در این بخش تصنیف‌های قدیمی مربوط به برنامه گل‌های رنگارنگ از آهنگسازانی چون ارشد طهماسبی ، «شکایت دل» ساخته سعید فرج‌پور و «آشفته» از پرویز یاحقی را برای مخاطبان اجرا خواهد کرد. در پارت دوم قطعات فولکلور با لهجه خراسانی و مولودی‌های فولکلوری که مردم با آن آشنا هستند، اجرا خواهیم کرد. قطعاتی چون قطعه خاطره‌انگیز بارن که برگرفته از یک مولودی خراسانی با نام «دُرنا» -ازساخته‌های کیهان کلهر، «جوونای قلعه پیر» و «زلف سیاه» از فایز دشتستانی اجرا خواهد شد.»
 
او همچنین به این مساله اشاره کرد: «در  بخش پایانی این اجرا قطعه خزان از ساخته‌های استاد مشکاتیان اجرا خواهد شد که به  یک قطعه تربتی وصل می‌شود. این قطعه برگرفته از یک ملودی تربت جامی است و بصورت فریاد خوانده می‌شود. در قدیم، در تربت جام کسانی که صدای خوبی داشتند قطعاتی را تحت عنوان فریاد برای مراسم و یا شرایط خاص اجرا می‌کردند.»
 
دراین اجرا مرضیه ریوند (تار)، الناز نوتاش (عود)، کیانا ضلائی (تنبک) و سارا مهر افشار (دف) گروه را همراهی خواهند کرد. علاقه‌مندان برای تهیه بلیط این کنسرت می توانند ازطریق سایت ایران کنسرت اقدام کنند.
تاریخ انتشار : شنبه 19 تیر 1395 - 12:45

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «جوونای قلعۀ پیر» و «زلف سیاه» به روایت بانوان | موسیقی ما