برنامه یاد بعضی نفرات
 
پرونده‌ای برای آلبوم «معجزه» بهنام صفوی - 1
پیام هوشمند: طرفداران بهنام از آلبوم «معجزه» رضایت دارند
موسیقی ما - «بهنام صفوی» در روزهای ابتدای شهرتش یکی از زیر مجموعه‌های «رضا صادقی» محسوب می شد. البته با اندکی دقت می‌شد تفاوت‌های او نسبت به صادقی را، هم در انتخاب‌هایش و هم دراجرای آثارش احساس کرد.

صفوی بسیار تکنیکی می‌خواند و اندیشه او برای انتخاب آثارش با تفکر صادقی فرق‌های اساسی داشت. به همین دلیل خیلی کم پیش آمد که بعد از مدتی بهنام را بتوان یک خواننده تقلیدی دانست. حالا به این مساله نمی‌پردازم که به مرور زمان خط کشی‌ها از بین رفت و فضای این دو خواننده در برخی کارهایشان به شدت شبیه یکدیگر شد و اتفاقاً هر دوی آنها بابت این ماجرا ضرر کردند.

آلبوم «عشق من باش» آلبوم کاملی بود که تقریباً برای تمام سلیقه‌ها حداقل یکی دو آهنگ مناسب داشت. شاید بهنام صفوی به خاطر در اختیار داشتن زمان کافی توانسته بود تمام سلیقه‌ها را پوشش بدهد. اما امان از وقتی که آلبومی با صدای یک خواننده موفق می شود و او بدون داشتن تمرکز کافی و غرق در کنسرت‌ها و مصاحبه‌ها، خودش را موظف می داند که حتماً در فواصل زمانی کوتاه آلبوم‌های جدیدی را هم منتشر کند.

بهنام صفوی در سالهای اخیر پرکار بوده و به نظر می رسد مثل اغلب خواننده‌های دیگر ترجیح بدهد حرف ِ آخر را در هر آلبومی خودش بزند. به این ترتیب رسیدن به یکنواختی اجتناب ناپذیر است.

در آلبوم «معجزه» چند آهنگ خوب شنیده‌ام که انتخاب آنها از سوی صفوی نشان می‌دهد او مثل گذشته از ضریب هوشی بالایی برخوردار است. اما تصور می‌کنم او همزمان با حواشی مربوط به بیماری‌اش برای تولید این آلبوم دلایل بیشتری برای دوری از تمرکز داشته و به همین علت گهگاه وارد حوزه‌های تکراری شده است. تا جایی که می‌شد به راحتی با حذف سه یا چهار قطعه از همین آلبوم، بدون وقوع هیچ فاجعه‌ای همان حرف‌هایی که مدنظر بهنام بوده را در زمان کوتاه‌تری مطرح کرد و مخاطب را هم به خستگی نکشاند.

کنار هم قرار دادن ستاره‌های ترانه، آهنگسازی و تنظیم نشان از مقبولیت بالای صفوی میان چهره‌های مطرح موسیقی پاپ دارد اما متاسفانه امضای هیچ کدام از این عوامل در قطعات این آلبوم برجستگی لازم را ندارد. شاید به این علت که در طول تولید، بهنام صفوی همه چیز را با سلیقه‌های خودش همرنگ کرده است.

امیدوارم او در آلبوم‌های جدیدش هرچه بیشتر از اندیشه‌های همکارانش استفاده کند و روزهای درخشانتری داشته باشد. و البته این نکته را فراموش نکنیم که طرفداران او از آلبوم «معجزه» رضایت دارند و این رضایت بسیار ارزشمند است و برای بسیاری از خواننده‌های برند اتفاق نمی افتد.

همیشه بر این باورم که با صدای خوب، می توان به نتایج خوبی رسید و در بهنام آنقدر صدا، احساس و تکنیک می‌بینم که بی صبرانه منتظر رسیدنش به قله‌های بالاتر باشم.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 مرداد 1395 - 08:39

دیدگاه‌ها

سه شنبه 26 مرداد 1395 - 10:29

دقیقا اکثر ما بهنامیا کاملا از این آلبوم رضایت داریم و هرچی که خواسته بودیم توش اتفاق افتاده
مرسی که میخونی سلطان

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پیام هوشمند: طرفداران بهنام از آلبوم «معجزه» رضایت دارند | موسیقی ما