برنامه یاد بعضی نفرات
 
«آینه‌دار» در مسیر پختگی
موسیقی ما - برای من به‌عنوان یکی از فعالان این عرصه، خبر بسیار خوبی است. این جشنواره هرچند هنوز در ابتدای راه بوده و دوره‌های متعددی را پشت سر نگذاشته، اما در مسیری حرکت کرده که می‌توان اطمینان داشت در ادامه راه هم خوب و قوی پیش برود. آینه‌دار در همین دوره‌های محدودی که برگزار شده، نشان داده در مسیر پختگی حرکت می‌کند و می‌تواند بر روند موسیقی ایران تاثیرگذار باشد.

وقتی برنامه‌های جشنواره امسال را رصد کردم، بسیار خوشحال شدم. کارگاه‌های آموزشی خوبی با حضور صاحبان فن برگزار می‌شود و خیلی خوشحالم که در میان آنها استاد حسین علیزاده و علی‌اکبر شکارچی هم هستند و کارگاه‌هایی را برگزار می‌کنند که بی‌شک فرصتی برای اهالی موسیقی محسوب خواهند شد.

این‌که جشنواره در هر دوره سراغ یک خطه خاص از ایران رفته و تخصصی پیش می‌رود، مزیت آن است. چون از یک‌سو فرصتی را برای آشنایی مخاطبان با موسیقی نواحی ایجاد می‌کند و از دیگر سو این فرصت را در اختیار کارشناسان موسیقی قرار می‌دهد که نگاهی دقیق و پژوهشگرانه به موسیقی یک خطه داشته باشند. حضور محمدرضا درویشی در تیم این جشنواره هم از دیگر نقاط قوت آن است، چراکه موسیقی نواحی تا حد زیادی مدیون تلاش‌های محمدرضا درویشی است. او یک پای موسیقی نواحی ایران است و همه ما فعالان این عرصه قدردان زحمات او هستیم. مطمئن هستم دست‌اندرکاران این جشنواره هم قدردان او هستند و می‌دانند چه زحماتی در مسیر حفظ و اشاعه این نوع موسیقی کشیده است.خوشحالم که رسانه‌ها اکنون نگاه خوبی به موسیقی نواحی دارند و همچنین امیدوار به روزهای بهتر برای موسیقی نواحی و همچنین جشنواره آینه‌دار هستم.

 

محسن شریفیان

نوازنده نی‌انبان و سرپرست گروه موسیقی لیان

منبع: 
جام جم آنلاین
تاریخ انتشار : جمعه 25 تیر 1395 - 15:49

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «آینه‌دار» در مسیر پختگی | موسیقی ما