برنامه یاد بعضی نفرات
 
روزنامه اشتوتگارت، محسن شریفیان را ستود
اجرای نی‌انبانِ‌ ایرانی در اسکاتلند
موسیقی ما - «محسن شریفیان» - آهنگساز و نوازنده‌ی نی‌انبان- پنج‌شنبه، بیست و چهارم تیرماه، در «تی‌. ام. اس» اسکاتلند با همراهی «حبیب مفتاح بوشهری» به اجرای برنامه پرداخت.

در این میان، روزنامه‌ی اشتوتگارت با گزارشی تحت عنوانِ «نواى نی انبان از خلیج فارس» در این باره نوشت: «نی انبان یادآور اسکاتلند و مردانی با دامن مردانه است؛ اما در واقع این ساز، دارای یک قدمت و سنت طولانی مدت جهانی است . برای مثال در ترکیه، ایرلند، ایران و کشورهايی دیگر نواخته می‌شود و بخشی از فرهنگِ‌ این کشورها به شمار می‌رود. در ایران، این ساز از قرن ششم ميلادى نواخته می‌شده و هنوز هم محبوب است و در مراسم ازدواج و جشن های دیگر استفاده می‌شود.»

این گزارش اضافه کرده است: «دو نوازنده ایرانی در تاریخ پنج‌شنبه، 14 جولاى در تى ام اس مهمان هستند. یکی محسن شریفیان که یک موسیقی‌شناس و نوازنده نی انبان از ایران است و دیگری حبیب مفتاح  که او را به عنوان نوازنده پرکاشن همراهی می‌کند.»

«محسن شریفیان» اردیبهشت ماه در تالار وحدت تهران به اجرای برنامه پرداخت. اجرای گلچینی از قطعات پرطرفدار لیان، اجرای رقص و مراسم آئینی از سوی نوازنده‌ها و کودک خردسال بوشهری از جمله اتفاقات این کنسرت بود. آکا صفوی(خواننده)، حمید اکبری، حسین سنگسر، مرتضی پالیزدان، محمود بردک نیا، مهدی شریفیان، امین سلیمیان، ایمان قاسمی و حمزه مقدم اعضای گروه لیان برای این کنسرت را تشکیل می‌دادند.
تاریخ انتشار : شنبه 26 تیر 1395 - 13:58

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اجرای نی‌انبانِ‌ ایرانی در اسکاتلند | موسیقی ما