برنامه یاد بعضی نفرات
 
با الگوبرداری از الگوى آموزشی «ال سیستما»
ارکستر آکادمیک پایتخت تشکیل می‌شود
موسیقی ما - ارکستر آکادمیک پایتخت با الگو برداری از مدل آموزشی«ال سیستما» زیر نظر آکادمی موسیقی پنج خط با مدیریت شهرام توکلی به زودی تشکیل می‌شود.
 
«شهرام توکلی» - آهنگساز و مدرس دانشگاه- درباره اهداف راه اندازی این ارکستر گفت: «اين اركستر جنبه‌ى آموزشى داشته و هدف از تشکیل آن  ایجاد فرصت و امکانى برای نوآموزان موسیقی بوده تا بتوانند ضمن کسب تجربه گروه نوازی از توانایی‌ها و قابلیت‌هایی که نوازندگی در ارکستر به آنها می‌دهد، بهره مند شوند. اين اركستر علاوه بر رهبر داراى دو مربى براى گروه سازهاى زهى و بادى است كه اين مربيان در آغاز هر جلسه تمرين ابتدا موارد تكنيكى مربوط به قطعات را به‌طور جداگانه به نوازندگان آموزش داده و سپس كل اركستر زير نظر رهبر به تمرين بر روى قطعات مي‌پردازند.  تجربه کار گروهی، کنترل کردن استرس، لذت نوازندگی، افزایش اطلاعات عمومی موسیقی و ایجاد تمرکز از جلمه توانایی‌ها و قابلیت‌هایی است که اعضاء این ارکستر به آن دست می‌یابند.»
 
این مدرس دانشگاه با اشاره به الگوى آموزشى ال سیستما بیان داشت: «ال سیستما الگوی آموزشی موسیقی است که برای اولین بار در سال1975توسط Jose Antonio Abreu در کشور ونزوئلا بنیانگذاری شد. این سیستم آموزشی نشان می‌دهد که چگونه موسیقی با برنامه ریزی صحیح می‌تواند هم موزیسین‌های بزرگی به‌وجود بیاورد و هم به طرز چشم‌گیری مسیر زندگی صدها هزار نفر از نیازمند ترین بچه‌های یک ملت را تغییر دهد. روش ال سیستما در آموزش موسیقی تأکید بسیار بر مشارکت‌های گروهی از ابتدایی ترین مراحل آن دارد و آموزش گروهی همسالان مبتنی بر ایجاد فضای آموزشی شاد و سرگرم کننده است. درون مایه شیوه آموزش ال سیستما آماده سازی هنرجویان برای شرکت دریک گروه ارکسترال است که روح یک جامعه و فرهنگ آن به حساب می‌آید.»
 
توکلی در خاتمه خاطر نشان کرد: «به منظور تشکیل این ارکستر ، طی فراخوان منتشر شده ، واجدین شرایط در دو گروه سنی 7  تا 15 سال و 15 سال به بالا  می‌توانند تا تاریخ 31 تیرماه ثبت نام اولیه را انجام داده و در آزمون تعیین سطح ارکستر که 8 مردادماه برگزار می‌شود، شرکت کنند.»
تاریخ انتشار : شنبه 26 تیر 1395 - 14:08

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ارکستر آکادمیک پایتخت تشکیل می‌شود | موسیقی ما