برنامه یاد بعضی نفرات
 
زیر نظر پروفسور «هاروتیون آرزمونیان» رهبر دائم اپرای ملی ایروان
پویا سرایی مدرک رهبری از اپرا و بالۀ ملی ارمنستان را دریافت کرد
موسیقی ما - «پویا سرایی» - نوازنده، آهنگساز و پژوهشگر موسیقی- در حوزه موسیقی کلاسیک ایرانی موفق به اتمام دورۀ رهبری در اپرای ملی و بالۀ ارمنستان شد. این نوازندۀ سنتور، پیش از این، رهبری ارکستر «موج نو» با آهنگسازی «علی قمصری» و خوانندگی «محمد معتمدی» را برعهده داشت که با استقبال بسیاری از سوی مخاطبان روبه‌رو شده بود.
 
«سرایی» این بار و به دعوت مدیریت هنری اپرا و باله ایروان ارمنستان با توجه به رزومه و سوابق هنری خود برای گذراندن دورۀ دو ماهۀ رهبری در ماه‌های ژوئن و جولای (خرداد و تیرماه) در حوزه رهبری ارکستر سمفونیک عازم ارمنستان شده بود. این دورۀ رهبری، زیر نظر پروفسور دکتر «هاروتیون آرزمونیان» رهبر دائم اپرای ملی ایروان، رهبر دائم ارکستر سمفونیک ایروان و استاد رهبری در کنسرواتوار کومیتاس در زمینۀ رهبری در شاخه سمفونیک با تمرکز بر آثار متعددی از آهنگسازان باروک تا رومانتیک برگزار شد و در پایان، سرایی موفق به اخذ مدرک رهبری از اپرا و بالۀ ملی ایروان شد.
 
«سرایی» تنها موسیقی‌دانی از حوزه موسیقی ایرانی است که موفق به اخذ این مدرک شده است. همچنین این آهنگساز در حاشیه این کلاس‌ها به رهبری ارکستر زهی در اجرای یک کنسرت در اپرای ایروان پرداخت. این آهنگساز در هفته‌های آینده نیز برای گذارندن دوره رهبری دیگری عازم روسیه خواهد شد و پس از بازگشت اجراهای مختلفی را در ژانر موسیقی ارکسترال ایرانی رهبری خواهد کرد.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تیر 1395 - 09:10

دیدگاه‌ها

سه شنبه 29 تیر 1395 - 16:20

متاسفانه در سال های اخیر مدرک گرایی تبدیل به یک بیماری بزرگ در ساختاراموزشی جامعه ایران شده است.رشته موسیقی هم از این ویروس خطرناک در امان نمانده است.حدودا 10 سال است که سیل دانشجویان ایرانی علاقه مند به موسیقی روانه کنسرواتوار کمیتاس ایروان شده اند.علاقه وافر ایرانیان به این کنسرواتوار باعث شده است که فساد اداری و اخلاقی و ضعف اموزشی در این کنسرواتوار سال به سال بیشتر شود به طوری که در سال 2012وزارت علوم ایران این کنسرواتوار را از لیست دانشگاه های معتبر خود حذف کرد.از افرادی که می خواهند به این کنسرواتوار برای تحصیل بروند خواهش میکنم موارد زیر را بخوانند:
1)امتحان ورودی کنسرواتوار برای ورود به کورس پیش دانشگاهی به قدری ضعیف است که با هر سطح معلومات و تجربه میتوان وارد این دوره شد
2)رفتا های بسیار ناپسند بعضی ازکارمندان واساتید کنسرواتوار با دانشجویان ایرانی که به چشم عابر بانک به دانشجویان ایرانی نگاه می کنند وانها را با پول اشتباهی گرفتنه اند!!!
3) اکثر دانشجویان ایرانی مجبور هستند به غیر از پرداخت شهریه تحصیلی پولی جدا گانه برای اساتید کنار بگدارند وگرنه اساتید به درستی وقت و توجه کامل برای اموزش دانشجویان ایرانی نخواهند گذاشت.وحتی ممکن است بدون دلیل مشخصی از اموزش به دانشجویان ایرانی امتناع کنند
4)سطح پایین دانش وتکنیک فارغ التحصیلان کنسرواتوار کمیتاس نشان دهنده بی تدبیری و ضعف ساختار اموزش این کنسرواتوار می باشد که به راحتی برای دانشجو مدرک صادر می کند
در پایان بگویم اگر می خواهید برای تحصیل به کنسرواتوار کمیتاس بروید کمی تحقیق کنید و صرفا برای گرفتن راحت و بی دردسر مدرک پول و وقت خود را هدر ندهید

سه شنبه 29 تیر 1395 - 16:23

تبریک فراوان دکتر جان

سه شنبه 29 تیر 1395 - 16:23

نوازنده خوبیه

سه شنبه 29 تیر 1395 - 16:23

داداش میشه ی خبری هم از استاد سهراب اسدی بهمون بدین؟

سه شنبه 29 تیر 1395 - 16:23

درود بیکران بر استاد سرایی.

سه شنبه 29 تیر 1395 - 16:23

زنده باد پویای عزیز و هنرمند.

سه شنبه 29 تیر 1395 - 20:40

خوب که چی؟!!!

سه شنبه 29 تیر 1395 - 22:37

ارسال این خبر بعد از خبرهای پر شماری که گاهی وقتها بی دلیل درباره هنرمند جوان و با ذوق پویا سرایی منتشر می شود این روزها بیشتر از آنکه به اعتبار ایشان کمک کند نشاندهنده یک حافظ ناظریِ خفته در وجودِ ایشان است!
از خواندن و نواختن بداهه تصنیف اکبر محسنی و ارسال به این سایت تا اعلام دریافت مدرکی که معلوم نیست دقیقا چیست؟!
مدرک فوق لیسانس رهبری است؟ مدرک رهبری ارکستر است یا کر؟ اگر فوق لیسانس است چطور در دو ماه چنین مدرکی داده شده؟
اگر یک مدرک برای آزاد است که ارزش زیادی ندارد، بسیاری از موزیسین های ایرانی در آمریکا و اروپا مستر کلاس گذرانده اند و مدرک آن را دارند و هیچ کجا هم آن را رو نمی کنند، ارمنستان که جای خود دارد.
این مدرک مربوط به رهبری ارکستر است؟ با کدام ارکستر ایشان اجرایی داشته اند که مدرک بگیرند؟ کر است؟ با کدام کر اجرا کرده اند؟
اگر تنها یک سرتیفیکیت معمولی است که اعتبار زیادی ندارد!
ایشان گفته اند از طرف مدیریت هنری اپرای ارمنستان دعوت شده اند، یعنی خودشان هیچ تماسی با ایشان نداشته اند و مثلا این مدیر محترم در حال سرچ در اینترنت فیلم رهبری ایشان را دیده و احساس کرده خوب است برای ایشان کلاس بگذارند و بعد ایمیل شان را گیر آورده و تماس گرفته؟! بیشتر به شوخی می ماند!
آقای سرایی عزیز، شما یک موزیسین خوب و با استعداد هستید، نیاز به این تبلیغات کاذب ندارید. شما آهنگساز خوب هستید و نوازنده عالی و رهبری در حد بسیار ابتدایی و متوسط، اگر دوست دارید یک رهبر رسمی باشید لازم است دوره رهبری را به صورت کامل بگذرانید مثل خیلی از دوستانتان که این زحمت را به جان خریده اند.
ضمنا گرفتن جایزه بین المللی شاید نیاز به ارسال خبر داشته باشد ولی گرفتن مدرک (آن هم مدرکی در این سطح!) قطعا نیاز به ارسال خبر ندارد، هر روز هموطنان شما مدارکی بسیار معتبر تر از این را می گیرند.
از شما انتظاری بیشتر از حافظ ناظری ها داریم.

چهارشنبه 30 تیر 1395 - 09:32

آقا مگه میشه دو ماهه مدرک رهبری ارکستر گرفت!!! آخه دو ماهه؟!!!! رهبری ارکستر مگه به همین سادگیه؟!!! تا اونجا که ما شنیدیم سالها زمان میبره، تسلط به تمام سازهای سمفونیک رو نیاز داره، هزار و یک خصوصیت لازمه برا رهبری. آقای سرایی توروخدا ملت رو ... فرض نکن، آخه مدرک رهبری گرفتی اونم دو ماااهه؟!!!! مگه داریم اصلا؟!!!

چهارشنبه 30 تیر 1395 - 11:39

ساز مورد علاقه من

چهارشنبه 30 تیر 1395 - 11:39

مباركه

چهارشنبه 30 تیر 1395 - 22:27

یعنی واقعا میشه دو ماهه مدرک رهبری گرفت؟ اون هم باله و اپرا؟ آخه مگه به این هرتی هست؟ ایشون تو همون یروان یه باله رهبری کرده؟ یه اپرا رهبری کرده؟ با خواننده ها برای اجرای اپرا کار و تمرین کرده؟ با چه سازی؟ با سنتور؟؟؟؟؟؟ این مدارک دوماهه چی میتونه باشه؟ مثل اینکه یکی پیش خود ایشون دوماهه مدرک سنتور نوازی بگیره!!!! دیگه تحصیل کرده و موزیسینمون که اینجور بره وای بع حال بقیه! حالا چون در یک اجرا قطعات قمصری، تو هوا یک دو سه نشون داد، در قدم بعد مدرک باله و اپرا ( البته با قیمت مناسب که در بین پروفسورهای ارمنی رواج داره!!!! ) در دو ماه گرفتنه؟؟؟ سایت موسیقی ما از شما بعید بود...

پنجشنبه 31 تیر 1395 - 09:14

با سلام
۱.سازمان اپرا و باله ارمنستان فقط وجه اجرایی دارد و اعتبار آموزشی ندارد... برای اعتبارسنجی ادعاهایی که در متن خبر آمده می توانید به وبسایت آن مراجعه فرمایید :
http://opera.am/en/
۲.طرح کیفیت و اعتبار اموزشی کنسرواتوار ارمنستان ارتباطی به این خبر نداشت و مناسب نبود.
۳. متاسفانه مدرک گرایی باعث بروز افت هایی شده است ... ایا می توان تصور کرد بشود مدرک دکترا را خرید ؟ و کیفر این جرم چیست ؟ آگهی های مربوط به نگارش و فروش پایان نامه ها آیا دزدی و تقلب نیست ؟
۴. تمام فارغ التحصیلان دانشگاه های خارج باید برای ارزشیابی مدرک خود دوباره در حضور شورایی مرکب از استادان مورد وثوق وزارت علوم امتحان بدهند ، ای کاش این شورا برای ارزشیابی کیفیت اموزشی دانش آموختگان داخل و بویژه علمی کاربردی ها هم تشکیل می شد.
۵. نقد کنیم اما تخریب نه...
درود بر شما

یکشنبه 3 مرداد 1395 - 01:58

صد حیف و صد هزاران تاسف.پویا سرایی نوازنده خوبیه و همون سنتور بنوازه خیلی بهتره تا اینکه علم موسیقی را اینقدر سطح پائین تصور کنه...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پویا سرایی مدرک رهبری از اپرا و بالۀ ملی ارمنستان را دریافت کرد | موسیقی ما