برنامه یاد بعضی نفرات
 
شانزدهمین جشن حافظ برگزار شد
کریستف رضاعی با موسیقی «در دنیای تو ساعت چند است؟» برنده‌ی تندیس حافظ شد
موسیقی ما – شانزدهمین دوره‌ی «جشن حافظ» شبِ گذشته در حالی با حضور گسترده‌ی اهالی سینما و تلویزیون برگزار شد که هنرمندانِ موسیقی به روالِ هر ساله، حضوری پررنگ در آن داشتند و در حالی که در این مراسم، کلیپِ «ایران» از «سالار عقیلی» منتشر شد،‌ «حجت اشرف‌زاده» نیز قطعاتی را به اجرا درآورد؛ همچنین «علی معلم» - دبیر این جشن» به این مساله اشاره داشت که اگر موسیقی و سینما نبود، نمی‌توانستیم شرایط دنیای امروز را تحمل کنیم. جهان تصویر و موسیقی سبب شده است تا بتوانیم شرایط امروز دنیا را تحمل کنیم
.
اما در این مراسم «کریستف رضاعی» جایزه موسیقی فیلم را برای موسیقی متن تحسین شده‌ی «در دنیای تو ساعت چند است» دریافت کرد. کمند امیر سلیمانی و مهران غفوریان، این جایزه را به او تقدیم کردند و او نیز به این مساله اشاره داشت: «افتخار می کنم اینجا هستم و از تمام همکارانم که مرا همراهی کردند تشکر می کنم. تشکر می کنم از مردی که با شعرها و فیلم‌هایش به من ایده داد. از عباس کیارستمی تشکر می کنم.»

«در دنیای تو ساعت چند است» عاشقانه‌ای آرام از صفی یزدانیان بود و  در این میان «کریستف رضاعی» در مقام آهنگساز برداشتی آزاد از ترانه‌های بین المللی به ویژه آمریکای جنوبی داشته است.  قطعاتی چون «آش فروشی طوطی»، «چشمان سیاه جانگو»، «اوچوم سیایه» و «اُچی چُرنیه» و ترانه های مشهور ساخته هنرمندان آمریکای جنوبی مثل اسوالدو فارس و کارلوس آلماران در قطعات «کیه؟»، «کی سه» و «لیلا جان» از جمله قطعاتِ موسیقایی این فیلم است.

ترانه های آلبوم سروده ماکان اشگوری و جهانگیر سرتیپ پور است و ماکان اشگوری و روزبه رخشا خوانندگی آلبوم «در دنیای تو ساعت چند است» را برعهده دارند. بابک امیر مبشر، مهرداد پاکباز، احسان صدیق، بردیا کیارس، هومن نامداری و مجید اسماعیلی با گیتار کلاسیک، آکوستیک، جاز و الکتریک، ویولن، ویولن آلتو، ویولنسل و کلارینت، نوازندگی «در دنیای تو ساعت چند است» را انجام داده اند.

در این میان محمد سریر و افشین یداللهی تندیس حافظ بهترین ترانه را به «سالار عقیلی» برای ترانه «معمای شاه» تقدیم کردند. «بابک زرین» آهنگساز و تنظیم کننده این اثر است و ترانه قطعه نیز توسط «افشین یداللهی» سروده شده است.
 
«معمای شاه» به کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه کنندگی علی لدنی، داستان زندگی محمدرضا پهلوی را از زمان بازگشت وی از سوئیس در سال ۱۳۱۵ تا زمان مرگ به تصویر می‌کشد. این مجموعه بیش از ۷۰۰  لوکیشن دارد که در آن یک هزار و ۶۰۰ بازیگر ایفای نقش کرده‌اند.
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 مرداد 1395 - 14:02

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کریستف رضاعی با موسیقی «در دنیای تو ساعت چند است؟» برنده‌ی تندیس حافظ شد | موسیقی ما