برنامه یاد بعضی نفرات
 
ارکستر ملل و سالار عقیلی خود را برای کنسرت‌‌آنلاین آماده می‌کنند
اجرای آلبوم منتشر نشده سالار عقیلی در کنسرت آنلاین
موسیقی ما - ارکستر ملل به رهبری «سهراب کاشف» و خوانندگی «سالار عقیلی» کنسرت آنلاین خود را اوایل هفته آینده با اجرای آثاری از پیمان سلطانی اجرا می‌کند. سالار عقیلی دومین خواننده سرشناس موسیقی ایران است که اجرای خود را در قالب «کنسرت آنلاین» برگزار می‌کند.
 
پیمان سلطانی درباره اجرای پیش رو می‌گوید: «من رهبر دائم ارکستر ملل هستم و قرار بود ارکستر ملل در کنسرت پیش رو با رهبری من به روی صحنه برود. اما در نیمه‌های کار به دلایلی رهبری ارکستر را به سهراب کاشف سپردم. آثاری که در این مجموعه اجرا می‌شود از ساخته‌های من و شامل دو ژانر «عاشقانه» و «ملی میهنی» است. این دو رپرتوار پیش از این در قالب دو آلبوم مجزا ضبط شده و یکی از آلبوم‌هایش هم منتشر شده است. به پیشنهاد شرکت «حام» اجرای پیش رو برخی از آثاری را در بر می‌گیرد که در این دو آلبوم وجود دارد.»
 
این آهنگساز که آثار ماندگاری در موسیقی ایرانی دارد، درباره برگزاری «کنسرت ‌آنلاین» و تاثیرش بر فضای موسیقی گفت: «کنسرت آنلاین حُسن نخستش برای کسانی است که از پایتخت دورند و نمی‌توانند شاهد حرکت‌های جدی موسیقی باشند. همه‌ی ما می‌دانیم که اتفاق‌های جدی در حوزه موسیقی معمولا در تهران رخ می‌دهد. حال پروژه «کنسرت آنلاین» می‌تواند به کسانی که در شهرستان‌های دیگر زندگی می‌کنند این امکان را بدهد که کنسرت‌های موسیقی را از همان جایی که هستند دنبال کنند. کسانی که در شهرستان‌هایی مانند بوشهر، خرم‌آباد، اهواز و یا زاهدان و یا هر جای ایران زندگی می‌کند و به کنسرت‌های موسیقی پایتخت دسترسی آسان ندارند، با کمک کنسرت آنلاین می‌توانند نقشی به عنوان مخاطب داشته باشند.»
 
سلطانی با برشمردن یکی دیگر از حُسن‌های «کنسرت آنلاین» گفت: «برخی خانواده‌های 4 یا 5 نفره که می‌خواهند به تماشای کنسرت بیایند، اما توان خرید بلیت‌های کنسرت را ندارند و نمی‌توانند هزینه 400 یا 500 هزار تومانی را پرداخت کنند؛ «کنسرت آنلاین» امکان دیدن کنسرت‌های موسیقی را با حداقل هزینه به آنان می‌دهد، همچنین عده‌ای در خارج از ایران هستند و دوری از وطن اماکن حضور در کنسرت‌های داخلی را به آنان نمی‌دهد، عده‌ای هم گرفتاری بسیار دارند و وقت آمدن به کنسرت را ندارند، برخی هم ممکن است بیمار باشند و توان حضور در سالن‌های کنسرت را نداشته باشند. کنسرت‌آنلاین به همه اینان امکان دیدن کنسرت‌های موسیقی را می‌دهد.»
 
سلطانی درباره از سرگیری فعالیت‌های ارکستر ملل پس از 6 سال، گفت: «ارکستر سمفونیک ملل 6 سال است که فعالیتی نداشته و با این اجرا بار دیگر کارش را از سر می‌گیرد. ارکستر سمفونیک ملل ترکیبی از ارکستر سازهای سمفونیک و ملی است و اینجا با آواز موسیقی دستگاهی ترکیب می‌شود. ارکستر ملل در اجراهای قبلی با گروه، 130 نفره، 90 نفره و 78 نفره کنسرت‌های خودش را اجرا کرده است. اما این بار به دلیل محدودیت بودجه‌ای که داشتیم ارکستر حدود 55 نفر خواهد بود. هم‌اکنون هم تمرین‌ها را انجام می‌دهیم تا برای اجرای 17 مرداد آماده شویم. ارکستر ملل از ابتدا به نام ارکستر تخت جمشید و با حمایت سازمان میراث فرهنگی، کمیته ملی ایکوم و کمیسیون ملی یونسکو با رهبری من تشکیل شد. تعدادی از نوازندگان خارجی هم در ارکستر بودند. بعدها و با تغییر ریاست سازمان میراث فرهنگی و آمدن رئیس جمهور جدید بودجه‌ای که به حمایت از ارکستر ملل اختصاص داشت از بین رفت و من مجبور شدم با بودجه شخصی خودم ارکستر را نگه دارم.»
 
سلطانی همچنین به این مساله اشاره دارد که  ابتدا قرار بود ما در 12 بنای تاریخی ثبت شده جهانی کنسرت داشته باشیم و اولین اجرا هم در تخت جمشید برنامه‌ریزی شده بود. صحبت‌هایی با آقای شجریان شده که اجرا را با ایشان انجام دهیم؛ اما برخی از مسئولان شیراز با اجرای ارکستر در تخت جمشید مخالفت کردند، به همین دلیل شجریان هم اعلام کرد که برای اجرا در جاهای دیگر نخواهد آمد. ما هم با آقای عقیلی به عنوان خواننده در سال 1384 اولین اجرایمان را انجام دادیم. سال‌های 85، 87 و 88 اسپانسر داشیتم. بعد از آن هم خودم ارکستر را تا مدتی نگه داشتم اما بعد از مدتی دیگر توان مالی حمایت از ارکستری 100 نفره را نداشتم.
 
این آهنگساز با اشاره به سال‌هایی که ارکستر ملل فعالیت صحنه‌ای نداشته، تاکید کرد: «در این سال‌ها که ارکستر فعالیت اجرایی صحنه‌ای نداشت، فعالیت ضبط آلبوم را داشته‌ایم. برای مثال آلبوم «ایران جوان» با آهنگسازی من و صدای شهرام ناظری و آلبوم‌های «عاشق می‌شویم» و «میهنم سلام» با این ارکستر ضبط شده است.»
 
کنسرت‌آنلاین ارکستر ملل به رهبری سهراب کاشف و خوانندگی سالار عقیلی، 17 مرداد 1395 از ساعت 20:30 برگزار می‌شود.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 مرداد 1395 - 16:56

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اجرای آلبوم منتشر نشده سالار عقیلی در کنسرت آنلاین | موسیقی ما