برنامه یاد بعضی نفرات
 
چهارم و پنجم شهریورماه
«آنتونیو ری» در ایران مسترکلاس برگزار می‌کند
موسیقی ما - «آنتونیو ری» - آهنگساز و نوازنده‌ی برجسته‌ی گیتار فلامنکو- که به تازگی کنسرتی همراه با «سهراب پورناظری» - آهنگساز و نوازنده‌ی نامی تنبور و کمانچه- در شب‌های موسیقی بارانا انجام داده است و پروژه‌‌ای با نام «زریاب» با همراهی همدیگر در دست دارند، چهارشنبه و پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی جاری -چهارم و پنجم شهریورماه-  مسترکلاس این ساز را در دو جلسه‌ی دو ساعته، انجام خواهد شد و این استاد پرآوازه‌ی اسپانیایی درباره‌ی مباحث نوازندگی حرفه‌ای گیتار فلامنکو، تکنیک، دستگاه‌های مختلف، ریتم و کومپس و بررسی مشکلات نوازندگان خواهد پرداخت.

او همچنین در کارگاهی دیگر درباره‌ی تكنيك گيتار فلامنكو و همچنین تمرينات گوناگون چون پيكادو، آرپژ، ترملو، پولگار، راخه او هاى متفاوت صحبت خواهد شد. او همچنین تمریناتی برای براى نوازندگى و كنترل ساز خواهد شد و قطعاتی چون فالستاهاى فلامنكو از آلبوم‌هاى آنتونيو رى در دستگاه‌هاى مختلفِ بولرياس، آلگرياس، گرانائيناس، تارانتاس، تانگو و غیره اجرا خواهد شد.

شیوه‌ی آهنگسازی در دستگاه‌های مختلف فلامنکو نیز از دیگر درس‌هایی است که این آهنگساز ارایه می‌کند. ابزار همراهى آواز و نحوه‌ی نواختن در سرعت‌هاى متفاوت و صداى گيتار در دستگاه‌هاى مختلف، بررسى هارمونى فلامنكو در فالستاهاى سنتى و مدرن از نوازندگان بزرگ (پاكو د لوسيا، ويسنته آميگو، سابيكاس) و همچنین فى‌البداهه نوازى براى نوازندگى گيتار كنسرت از دیگر مباحثی است که او در این کلاس‌ها درباره‌ی آن سخن خواهد گفت.

آنتونیو ری چهره­­ سرشناس موسیقی فلامنکو در سال 1981 در مادرید در خانواده‌ای موسیقیدان به دنیا آمد. او یکی از چهره‌های بسیار شناخته‌شده کنونی در چشم‌انداز موسیقی فلامنکو است. او اصول ریتم و موسیقی و تکنیک‌های نوازندگی را از استاد ژاپنی‌اش «یوکو کوماستسوب» آموخت.

«ری» تاکنون جوایز بسیاری را در عرصه‌های رقابت نوازندگی گیتار از آن خود کرده است که از جمله‌ی آن می توان به جایزه‌ی نخست پرآوازه‌ترین مسابقه‌ی فلامنکو اسپانیا، «مسابقه‌ی ملی هنر فلامنکو دو کوردوبا» در سال ۲۰۱۰، جایزه‌ی جشنواره‌ی گیتاربوردون ماینز در لس آنجلس، جایزه مسابقه‌ی بین‌المللی کودک گیتار فلامنکو ریکاردو دِ مورسیا،  جایزه‌ی مسابقه‌ی ملی گیتار فلامنکو ال هاسپیتالت، جایزه جشنواره‌ی بین‌المللی گیتار فلامنکو « جِرِز» در سال ۲۰۱۴ اشاره کرد.  نوازندگی او از تکنیکی بسیار بالا و ضربآهنگی شگفتانگیز برخوردار است.
او پروژه‌ای را با نام «زریاب» با همراهی «سهراب پورناظری» در دست دارد که بخشی از آن در کنسرتِ شب‌های موسیقی بارانا اجرا شد و قرار است آلبوم آن نیز به انتشار درآید. این مستر کلاس‌ها در ولنجک ، خیابان ۱۱شرقی، پلاک ۲۷، سالن اجتماعات برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند به سایت  miresi.ir.www مراجعه کنند.
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهریور 1395 - 15:19

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «آنتونیو ری» در ایران مسترکلاس برگزار می‌کند | موسیقی ما